Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Para en annan sändare med billig drönare

  1. #1

    Standard Para en annan sändare med billig drönare

    Hej!

    Börjar först med att säga att jag kan väldigt lite om detta ämne och ställer därför säkert en väldig korkad fråga nu, men:

    Jag köpte en billig quad för att testa lite. Jag har sedan tidigare en sändare som köptes i samband med ett rc-plan som jag totalförstörde Frågan är nu om det på något sätt går att para ihop quaden med denna sändare? Jag fick givetvis en sändare med till quaden men jag inbillar mig att min andra sändare är bättre. Både den medföljande sändaren samt den jag hade innan är på 2.4ghz och 6 kanaler. Men i quaden finns det ju ingen mottagare som kan byglas och alltså vet jag inte hur de två ska få kontakt med varandra. Om det öht går alltså?

  2. #2

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Om det ska funka så måste sändare och mottagare vara av samma fabrikat och dessutom använda samma protokoll.
    Så svaret är sannolikt att det inte går.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  3. #3
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Det finns undantag till det pgrts skriver men om du har ett undantag går inte att svara på. Om du däremot berättar vilka märken och modeller du har på grejorna du vill para ihop kan vi svara lite mer exakt.
    fredrik

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Om sändaren har uttag för en extern HF-modul så finns det s k multiprotokoll-moduler att köpa som kan fungera.
    Roger

  5. #5

    Standard

    Vad är det för fabrikat / modell på radio och drönare?
    /Jonas

    Skickat från min HUAWEI Y560-L01 via Tapatalk

  6. #6

    Standard

    Tack för alla svar! Jag märker att det verkar lite mer tidskrävande än jag hade önskat. Men tack ändå

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •