Reklam

Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Freewing 80mm EDF någon?

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard Freewing 80mm EDF någon?

Är det någon som flyger någon av Freewings 80mm EDF-maskiner? Erfarenheter i så fall? :-)

A6, F86, F5 eller så?
    Vasamodel special -Det händer i Ljungby såklart!

Reg.datum
    Jul 2017
    Jobb
    fastighets tekniker
    Klubb
    västerås

Standard

Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Är det någon som flyger någon av Freewings 80mm EDF-maskiner? Erfarenheter i så fall? :-)

A6, F86, F5 eller så?
    halloj jag flyger freewing f 86.... är kanon nöjd, har säkert över 100 flygningar med den och det enda som har hänt att styr servot till nos hjulet haverarade. startar lätt från gräs och är en fröjd att flyga. sen har du avanti som också flyger väldigt fint men där måste jag berömma deras landningställ....verkligen gjorda för gräs

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

Nu poppar det in fler 80mm vilket är kul. Jag gillar A4 och siktar väl på en sådan här näst. Smart eller ej vet jag inte. Det jag vet är att Hawk klipper otäckt.

Jag gillar ju att montera in turbin, vilket gör enmotoriga modeller enklare. Men utmaningar är ju också kul.

Reg.datum
    May 2006
    Klubb
    Östersunds modellflyg klubb

Standard

Mig 21 har jag flugit som edf, flyger mycket väl men kan vara lite svår att se, snabb med edf, mycket robust ställ.

Skulle enkelt kunna turbiniseras men räkna med hög fart.

MVH K-Å
    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2017/2019

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av ramsne Visa inlägg
    halloj jag flyger freewing f 86.... är kanon nöjd, har säkert över 100 flygningar med den och det enda som har hänt att styr servot till nos hjulet haverarade. startar lätt från gräs och är en fröjd att flyga. sen har du avanti som också flyger väldigt fint men där måste jag berömma deras landningställ....verkligen gjorda för gräs
    F86 ser enkel ut att bygga om till jetmotor. Börjar bli lite gammal, men det kan ju kvitta om det funkar.

Citat Ursprungligen postat av K-Å Visa inlägg
    Mig 21 har jag flugit som edf, flyger mycket väl men kan vara lite svår att se, snabb med edf, mycket robust ställ.

Skulle enkelt kunna turbiniseras men räkna med hög fart.

MVH K-Å
    Det är samma med Starfighter. Den lilla vingen gör att när man tar upp nosen och förväntar sig se modellen som bäst så blir den väldigt liten.

Vill man flyga till våren får man nog välja maskiner som lanserats redan nu. Det är tyvärr minst 6mån lagg från första bild till leverans på många modeller, i synnerhet freewing. A4 gillar jag till formen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •