Reklam

Resultat 1 till 10 av 10

mne: Tips p racequad fr nybrjare nskas

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard Tips p racequad fr nybrjare nskas

Hej,
    Jag skulle vilja testa och lra mig flyga quad och skulle vilja ha tips p en lmplig quad fr nybrjare.
    Vilken storlek r tex lmplig?

mvh Jonas

Standard

Vill du flyga FPV eller LOS? De flesta quads funkar ju dock till bda

Det lmpligaste som jag tycker r att bygga en quad sjlv frn delar. D blir man vldigt insatt i hur man lagar den ocks Annars finns det frdiga eller kit dr allt ingr. Jag brukar dock alltid ogilla ngon av de ingende komponenterna s jag vljer alltid att bygga frn lsa delar.

Lmplig storlek skulle jag sga r 200-220mm ram med 5"-propellrar. S har man en vldigt allround-quad som man kan flyga p relativt sm ytor och har nd massor med fart. Den klarar ven att bra actionkamera utan problem.
    Senast redigerat av SniffSwe den 2017-01-29 klockan 23:39.

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard

Jag hade tnkt att flyga bde fpv och los. r detta en ok nybrjarquad? https://hobbyking.com/en_us/dys-250-...-case-pnf.html
    Den kostar ju inte s mycket och om jag inte tycker det r s kul (eller fr svrt) s r det verkomligt.

Standard

Nja, den ser lite mystisk ut. Denna r nog en bra och billig brjan ifall man vill komma igng fort(bortsett frn leveranstiden): http://www.banggood.com/Eachine-Wiza...achine-x220-rm

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard

Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlgg
    Nja, den ser lite mystisk ut. Denna r nog en bra och billig brjan ifall man vill komma igng fort(bortsett frn leveranstiden): http://www.banggood.com/Eachine-Wiza...achine-x220-rm
    Den verkar bttre! Tack

Det finns ngot som kallas flight controller och hur ska man tnka dr? (Jag har Mac och tror att jag har frsttt att man programmerar controlen med en dator)

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    7 006
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Mycket tips och snabba svar runt detta omrde av RC-flygandet hittar du ocks i FB-gruppen FPV Sverige - https://www.facebook.com/groups/1394963030748514/
    Roger

Standard

Det sitter en SPracing F3 i den jag lnkade till, den kr Betaflight. Hur det funkar vet jag inte d jag kr KISS FC och anvnder Windows. Men visst funkar vll Google chrome apps ven p Mac?

Hr r en bra review p Wizard X220:

Jag tror att det r en utmrkt frsta quad. Men om du kper en s prova att f tag i en extra motor och en extra ESC samtidigt, det blir jttetrist om ngot gr snder och det r lng leveranstid. Allt annat som FC, PDB, VTX mm gr det att byta mot ngot annat om det gr snder men motorer och ESC:er tycker jag att man ska likadana runtom s att sga

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    7 006
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Har "mekat" med Betaflight via Chrome p min Chromebook s kan man kra Chrome med tillgg p en Mac s borde det ju kunna fungera.
    Roger

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard

Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlgg
    Det sitter en SPracing F3 i den jag lnkade till, den kr Betaflight. Hur det funkar vet jag inte d jag kr KISS FC och anvnder Windows. Men visst funkar vll Google chrome apps ven p Mac?

Hr r en bra review p Wizard X220:

Jag tror att det r en utmrkt frsta quad. Men om du kper en s prova att f tag i en extra motor och en extra ESC samtidigt, det blir jttetrist om ngot gr snder och det r lng leveranstid. Allt annat som FC, PDB, VTX mm gr det att byta mot ngot annat om det gr snder men motorer och ESC:er tycker jag att man ska likadana runtom s att sga
    Verkar grym ju! Hoppas att den inte tar fr lng tid att komma in i lager igen bara Och tack fr tipset att bestlla motor och esc samtidigt.

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Har "mekat" med Betaflight via Chrome p min Chromebook s kan man kra Chrome med tillgg p en Mac s borde det ju kunna fungera.
    Roger
    Chrome har jag s fr hlla tummarna att det funkar.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •