Reklam

Resultat 1 till 7 av 7

mne: Hrlig men blsigt p Vingtippen idag

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard Hrlig men blsigt p Vingtippen idag

Hrlig men blsigt p Vingtippen (Mlndals MF) idag. Skulle ha flugit med skidor men hittade inte fjdrarna till dem. Gick dock utmrkt med hjul.

Pga vinden flg jag lite Combat Wing nere vid parkeringen ocks (dr det var l). Den blste nstan bort om man kom fr hgt.

Tyvrr har jag ingen film frn sjlva flygningen. Vntar p en Runcam 2 frn Banggood och d hoppas jag kunna visa mer rrliga bilder

<span style="color: rgb(29, 33, 41); font-family: Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px;">

Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    5 913
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malm Radioflygsllskap

Standard

Hrligt!
    Ser ut som om hunden tycker att det hr r skit-trkigt.
    Lr honom flyga, vetja!
    Retroholic!

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard

Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlgg
    Hrligt!
    Ser ut som om hunden tycker att det hr r skit-trkigt.
    Lr honom flyga, vetja!
    Hon r en retriever och tror att hon ska hmta planet (fgeln) varje gng jag landar S hon har kul och husse har fullt sj att lyfta innan hon hinner fram.

Standard

Soligt och fint, men som sagt det mste varit blsigt. Hur r Tundran nr det blser?

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard

Citat Ursprungligen postat av LowPass Visa inlgg
    Soligt och fint, men som sagt det mste varit blsigt. Hur r Tundran nr det blser?
    Tundran flg vldigt bra. Frst flg jag med stabilisator men slog sedan av den och inga problem. Kunde nstan st still i vinden. Bra med kraft frn motorn s inga problem att f upp farten mot vind heller. Stiger vertikalt. Kul att anvnda flapsen vid landning och start. Gr att flyga riktigt lngsamt. Jag frstr nu varfr den r s omtyckt av s mnga.

Standard

Coolt! Har en Timber sjlv som inte ftt sitt luftdop nnu. Kan ju bli lite roteflygning d kanske framver!

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard

Citat Ursprungligen postat av LowPass Visa inlgg
    Coolt! Har en Timber sjlv som inte ftt sitt luftdop nnu. Kan ju bli lite roteflygning d kanske framver!
    Ja, de verkar vldigt lika. Synd att du inte kan flyga imorgon men vi fr ses en annan dag.

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •