Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Härlig men blåsigt på Vingtippen idag

  1. #1
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard Härlig men blåsigt på Vingtippen idag

    Härlig men blåsigt på Vingtippen (Mölndals MF) idag. Skulle ha flugit med skidor men hittade inte fjädrarna till dem. Gick dock utmärkt med hjul.

    Pga vinden flög jag lite Combat Wing nere vid parkeringen också (där det var lä). Den blåste nästan bort om man kom för högt.

    Tyvärr har jag ingen film från själva flygningen. Väntar på en Runcam 2 från Banggood och då hoppas jag kunna visa mer rörliga bilder

    <span style="color: rgb(29, 33, 41); font-family: Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px;">

  2. #2

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Härligt!
    Ser ut som om hunden tycker att det här är skit-tråkigt.
    Lär honom flyga, vetja!
    Retroholic!

  3. #3
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
    Härligt!
    Ser ut som om hunden tycker att det här är skit-tråkigt.
    Lär honom flyga, vetja!
    Hon är en retriever och tror att hon ska hämta planet (fågeln) varje gång jag landar Så hon har kul och husse har fullt sjå att lyfta innan hon hinner fram.

  4. #4

    Standard

    Soligt och fint, men som sagt det måste varit blåsigt. Hur är Tundran när det blåser?

  5. #5
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av LowPass Visa inlägg
    Soligt och fint, men som sagt det måste varit blåsigt. Hur är Tundran när det blåser?
    Tundran flög väldigt bra. Först flög jag med stabilisator men slog sedan av den och inga problem. Kunde nästan stå still i vinden. Bra med kraft från motorn så inga problem att få upp farten mot vind heller. Stiger vertikalt. Kul att använda flapsen vid landning och start. Går att flyga riktigt långsamt. Jag förstår nu varför den är så omtyckt av så många.

  6. #6

    Standard

    Coolt! Har en Timber själv som inte fått sitt luftdop ännu. Kan ju bli lite roteflygning då kanske framöver!

  7. #7
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av LowPass Visa inlägg
    Coolt! Har en Timber själv som inte fått sitt luftdop ännu. Kan ju bli lite roteflygning då kanske framöver!
    Ja, de verkar väldigt lika. Synd att du inte kan flyga imorgon men vi får ses en annan dag.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •