Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Stora problem med Nighthawk 280 pro

  1. #1

    Standard Stora problem med Nighthawk 280 pro

    Jag är ny här och inom quadflygning. Jag får be om ursäkt om inlägget är rörigt och/eller har hamnat fel.



    Jag har en Emax Nighthawk 280 pro, som jag har flugit en del med, dock har den varit undanställd sedan i somras då jag inte har haft tid att flyga.


    I helgen så tänkte jag provflyga lite men innan jag ens han lyfta så började den uppföra sig underligt.

    Det känns som det är ett antal olika fel och troligen så har jag inte gjort det bättre genom att vara inne och försökt kalibrera och flasha om den.


    Felen ser ut så här, motorerna vill inte bli riktigt synkade några av dem stannar vid mitten gas och går åt olika håll beroende på om jag ger max eller min gas. Efter en stund när man har varvat lite så spelas "start melodin" upp igen och efter det så varvar motorerna utan att man rör kontrollen, försöker jag att ”disarm” (strömbrytaren i vänstra hörnan på min kontroll, samt vida på Auxen som är bunden till ”armed”)så fortsätter de bara att snurra väldigt snabbt men med ett annat varvtal och ända sättet att få dem att stanna är att dra ur batteriet. Sedan när man sätter tillbaka det så fungerar det en stund men sen blir det knas igen.


    Jag vet att innan jag la undan den så kunde man genom att slå av en brytare få drönaren att direkt stänga av motorerna, med vippströmbrytaren som sitter uppe på vänstra hörnet av min kontroll. (flys sky CT6 http://www.myrcmart.com/images/uploa...smitter-01.jpg ). Samma knapp verkar stänga av kommunikationen mellan spakarna och drönaren när jag tittar i Baseflight


    När det kommer till kontrollen så verkar det inte fungera riktigt med att "arm" och "disarm" då lampan på drönaren som visar att den är ”armed” bara kan tändas i det läge där kontrollen inte är "aktiverad"(vänstra vippströmbrytaren), men om jag sedan vrider på knappen får att får den "disarmed" så händer inget utan den fortsätter att varva motorerna och ”armed” lampan lyser. Man kan ”arma” av och på med AUXen fram till dess att drönaren har spelat ”start melodin” den andra gången.


    Jag har testat att flasha med Baseflight och med Cleanflight men inget av dem verkar funka eller göra någon skillnad.


    Detta är väll inte de inlägget som jag helst hade velat skriva som mitt första men jag har helt slut på idéer och kommer inte vidare.


    Så jag undrar om det är någon här som vet vad felet kan vara och som skulle kunna hjälpa mig antingen med att fixa det, jag betalar självklart för det! Eller om det finns någon som vet någon serviceverkstad eller likande som kan hjälpa mig?


    Tacksam för all hjälp jag kan få.

    Mvh
    Tobbe

  2. #2

    Standard

    Vad har du för ESC:er och har du försökt flasha om dom? Det låter lite som att du har firmware för 3D i någon eller alla ESC:er

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlägg
    Vad har du för ESC:er och har du försökt flasha om dom? Det låter lite som att du har firmware för 3D i någon eller alla ESC:er
    Tack för ditt svar!

    Jag är inte säker på vad jag har för ESC:er som jag har förstått det så är de integrerade i kretskortet på denna modellen, det kan också vara så att jag har missförstått vad ESC:er är.

    Jag testade att ladda ner BlHeli men jag verkar inte kunna flasha om dem med det, men som du säger så kanske det är 3d som är aktiverat. Finns det något annat sätt att fixa det?
    Senast redigerat av tobbe.karlsson den 2017-02-15 klockan 20:11.

  4. #4

    Standard

    Om du flashat FC eller ESC:er med fel firmware så kan du inte "lösa problemet" på annat sätt än att flasha igen med rätt(fungerade) firmware.
    Den där har alltså ett stort kretskort med FC och ESC:er på samma kort, verkar vara 12A och ha BLheli original.
    Vad och varför försökte du flasha om? Var det nått fel redan innan?

  5. #5

    Standard

    Jag skulle synka motorerna och när jag kollade på guider på nätet så skulle man först installera det nyaste firmware så jag gjorde det i baseflight, när det inte fungerade så testade jag att installera clearflight och flashade in senaste firmware:et från dem. Jag valde något som hette naze enligt de guider jag kollade. Sen när jag försökte vidare så hittade jag en guide där man skulle använda blheli för att få ordning på motorerna men det verkar inte funka att ansluta med det.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •