Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Lily

  1. #1

    Standard Lily

    https://www.youtube.com/watch?v=ObDvc1saMr4

    Knappast lagligare än något annat idag?
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  2. #2
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag förstår inte varför denna uppmärksamhet för denna produkt? Follow me har jag haft i 3 år på mina koptrar. Jag storleken är lagom, dock tycker jag filmformatet är i underkant. Jag tror inte det finns en inbyggd gimbal i den fast de reklamfilmer jag sett är bra(och så är också alltid fallet vid reklam).

    Jag undrar hur den ter sig om jag vill filma i skogen när jag joggar(vilket aldrig skulle inträffa), trasslar den in sig i alla träd på vägen? Hade varit bra om den haft 360 graders sonar system.
    Tjoho
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #3

    Standard

    500 USD (annars var det väl nästan det dubbla iofs) är väl inte så farligt för något som vem som helst kan använda? Den lär nog hitta träd. :-D
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Det är verken 3:e 4:e eller 5:e likanande startupprojektet om en follow me-maskin jag sett som kommer och tigger pengar. Men inte ett enda av dem har lyckats leverera nåt än så länge.
    De som var med på den första(pocket drone) som kom på kickstarter har visst fått nån platig skitsak med APM-kort levererade till sig till slut nu i vår dock hehe.
    https://www.youtube.com/watch?v=_kP56m1aFDE

    För att inte tala om den radiostyrda trollsländan på indiegogo som skulle vara helt fantastisk å göra alla quadcoptrar ett minne blått då det var tydligen mycket effektivere att fladdra på vingar med servon och det gjorde att den kunde både stå still och flyga framåt. :O
    Drog in 10 gånger sitt mål, skulle levereras 2013. För en månad sen lyckades de lyfta för första gången med en prototyp, med hjälp av två extra rotorer. :P

    Nästan allt man ser i filmen är ju såklart fejk, de har ingen automation som klarar av att komma å landa i den hand själva eller följa dig bra, de filmar inte heller stabilt å fint, alla filmer man ser är säkerligen skapade av en bra maskin med gimbal.
    Men så länge det finns lättlurade människor så finns det pengar att tjäna på att göra fina reklamfilmer.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  5. #5
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Bra video för pocketdrone.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Läge att komma tillbaka och säga "Vad va det jag sa?".
    http://feber.se/pryl/art/360057/fret...naren_lily_lg/
    ________________________________________
    Mina maskiner

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •