Reklam

 
Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: Rundtur i min nya verkstad / hobby rum

  1. #1
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard Rundtur i min nya verkstad / hobby rum

    Vi har sedan i somras hållit på lite nu och då med att bygga mitt nya hobbyrum. Nu är det äntligen klart och jag har fått börja flytta in lite grejor, dock mycket kvar att få in än av utrustning, verktyg och inte minst resterande av flygplan (10-15 modeller till). Har fått fråga om att göra en video och ville också gärna visa fram min nya lilla "Man Cave", så här kommer en liten video från hur det såg ut när vi började och sen nu hur det har blivit med egna konstruktioner och lösningar.

    Hoppas ni tycker om videon.



    Glöm inte att prenumerera på min kanal.......................
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  2. #2
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Superfint hobbyrum!

  3. #3

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Skitsnyggt!
    Det hade jag nog fyllt direkt...
    Retroholic!

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Fint, stort och genomtänkt... Skulle dock tro att soffan är det första som åker ut när du behöver lite större plats för kärror eller annat...
    I min lilla verkstad har jag också några träbearbetningsmaskiner så där är det inte aktuellt med soffor eller PC och bildskärm. Byggde häromveckan en "verktygsvagn" för att ha alla sortimentaskar och mindre handverktyg nära till hands. På bilden är dock inte mera än några skruvmejslar uppsatta ännu men även tänger m m skall hamna där. Byggde min verkstad för snart 15 år sen men det tog tyvärr inte lång tid innan den var överfull av nån anledning... Som synes på bilderna så "torskade" även jag på Lidl's lilla planslip trots att jag har en lite större i verkstan sen tidigare...lättlurad är man när det gäller verktyg...
    Roger
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20170208_113136 - Edited (1).jpg 
Visningar:	201 
Storlek:	43,1 KB 
Id:	61767Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20170208_113158 - Edited (1).jpg 
Visningar:	206 
Storlek:	64,4 KB 
Id:	61768

  5. #5

    Standard

    Vilket fint hobbyrum BJ, kanon

  6. #6

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    329
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

    Standard

    Bra inspiration när det är rörigt i hobbyrummet, det går ju att få ordning

  7. #7

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Som synes på bilderna så "torskade" även jag på Lidl's lilla planslip trots att jag har en lite större i verkstan sen tidigare...lättlurad är man när det gäller verktyg...
    Roger
    Blev du också pålurad den?? Jag med.
    Ett fynd! Billig, tyst och effektiv!
    Retroholic!

  8. #8

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    BJ,
    Vilket lyft, superfint hobbyrum. Ett sådant hobbyrum som du nu byggt är nog mångas dröm. Hur skall du få plats med 10-15 modeller till i hobbyrummet? Har du nån ytterligare smart lösning på förvaring av många modeller på liten yta (förutom det vi ser i videon)?

    /Bo

  9. #9

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Trevligt att se hur andra har ordnat i sina hobbyrum. Gillar dina lösningar BJ, men även om soffan är skön att sitta på/i så får den nog ge vika efter en tid ska du se.
    Har själv ett kanonbra hobbyrum (40 kvm ), men tyvärr 1,5 mil hemifrån. Men vad gör det när man har skoj.
    Gillar din verktygsvagn, Roger.
    /Lelle

  10. #10
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonasH Visa inlägg
    Superfint hobbyrum!
    Tusen tack Jonas.......

    Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
    Skitsnyggt!
    Det hade jag nog fyllt direkt...
    Blir mer och mer för varje dag Thomas.............

    Citat Ursprungligen postat av Pontus_P Visa inlägg
    Verkligen ett fint och genomtänkt hobbyrum. Lite avis blir man allt!
    Tusen tack Pontus.........

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Fint, stort och genomtänkt... Skulle dock tro att soffan är det första som åker ut när du behöver lite större plats för kärror eller annat...
    I min lilla verkstad har jag också några träbearbetningsmaskiner så där är det inte aktuellt med soffor eller PC och bildskärm. Byggde häromveckan en "verktygsvagn" för att ha alla sortimentaskar och mindre handverktyg nära till hands. På bilden är dock inte mera än några skruvmejslar uppsatta ännu men även tänger m m skall hamna där. Byggde min verkstad för snart 15 år sen men det tog tyvärr inte lång tid innan den var överfull av nån anledning... Som synes på bilderna så "torskade" även jag på Lidl's lilla planslip trots att jag har en lite större i verkstan sen tidigare...lättlurad är man när det gäller verktyg...
    Roger
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20170208_113136 - Edited (1).jpg 
Visningar:	201 
Storlek:	43,1 KB 
Id:	61767Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20170208_113158 - Edited (1).jpg 
Visningar:	206 
Storlek:	64,4 KB 
Id:	61768
    Tusen tack Roger. Jag har en hobby till vart jag gör en del träarbeten så jag har också byggt om garagen till en grövre verkstad och där har jag allt av sågar, slipmaskiner och annan spån/damm skapande utrustning samt det mesta av mina verktyg. Kommer nog en period framöver att bli lite fram och tillbaks samt lite ny inköp av verktyg till man enas med sig själv vilka som passar best i vilket rum.

    Din verktygsvagn är riktigt najs måste jag säga, kan nog vara att jag snor den iden av dig till min andra verkstad då det vore kanon och få den biten rullande runt och med sig där inne.......

    Citat Ursprungligen postat av Christer J Visa inlägg
    Vilket fint hobbyrum BJ, kanon
    Tusen tack Christer............

    Citat Ursprungligen postat av flygrc Visa inlägg
    Bra inspiration när det är rörigt i hobbyrummet, det går ju att få ordning
    Sen skall man ha nog självdisciplin till att hålla det så också.............

    Citat Ursprungligen postat av bem Visa inlägg
    BJ,
    Vilket lyft, superfint hobbyrum. Ett sådant hobbyrum som du nu byggt är nog mångas dröm. Hur skall du få plats med 10-15 modeller till i hobbyrummet? Har du nån ytterligare smart lösning på förvaring av många modeller på liten yta (förutom det vi ser i videon)?
    /Bo
    Tusen tack Bo. Har några nya i modeller låda än samt skall ett par till i taket och när man plockar av vingarna så man har kropp och vingar avskild är det otroligt vad man får plats till på min lagringsvägg. Så hoppas få det mesta på plats där inne, annars får man kanske sälja undan lite...........



    Citat Ursprungligen postat av Lelle Visa inlägg
    Trevligt att se hur andra har ordnat i sina hobbyrum. Gillar dina lösningar BJ, men även om soffan är skön att sitta på/i så får den nog ge vika efter en tid ska du se.
    Har själv ett kanonbra hobbyrum (40 kvm ), men tyvärr 1,5 mil hemifrån. Men vad gör det när man har skoj.
    Gillar din verktygsvagn, Roger.
    Tusen tack Roger, soffan skall nog få stå kvar då den biten har varit med under planeringen av detta rummet från dag 1. Är planerad som en liten klubbstuga som vi kan vara å henga och bara njuta av våran hobby...........
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  11. #11


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Kan du behålla soffan så skall du absolut - jag bara dömer andra efter mig själv och hur det skulle gå här...
    Härligt att ha ett "grov-verkstad" för sågar, hyvlar m m - önskar jag också hade det utrymmet. Dammet efter att man sågat MDF-skivor är för jäkligt och sprider sig överallt. Har tyvärr inte plats för en större spånsug vilket skulle lösa en del av det problemet.
    Roger

  12. #12
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Kan du behålla soffan så skall du absolut - jag bara dömer andra efter mig själv och hur det skulle gå här...
    Härligt att ha ett "grov-verkstad" för sågar, hyvlar m m - önskar jag också hade det utrymmet. Dammet efter att man sågat MDF-skivor är för jäkligt och sprider sig överallt. Har tyvärr inte plats för en större spånsug vilket skulle lösa en del av det problemet.
    Roger

    Fick jo offra garaget, något man saknar liten nu och då under vintern eftersom bilen nu bor ute året om. Men att ha garaget som ett "grov-verkstad" är en dröm när det gäller att slip, hyvel och sågspån samlad där inne, har varit rätt jobbigt när man hållit på med flyg där ute då det känns som dom är rena spån/damm magneter så man fått blåsa rent rätt mycket efter en vända där inne.......
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  13. #13
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Trevlig mansgrotta!
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  14. #14
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Trevlig mansgrotta!
    Ooo ja............
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  15. #15


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 244
    Klubb
    MFK Genlanda

    Standard

    Verkligen härligt hobbyrum!
    Tänk att sitta i soffan o planera nästa projekt....
    MVH Kent

  16. #16
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Tusen tack Kent, skall nog bli mycket planerad där skall du se..............
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  17. #17


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 244
    Klubb
    MFK Genlanda

    Standard

    Hej Bjarne
    Låt inte "surkartarna" på det andra forumet nedslå dej.
    Du gör klart njutningsbara filmer.
    Fortsätt så!
    MVH Kent

  18. #18
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av genland Visa inlägg
    Hej Bjarne
    Låt inte "surkartarna" på det andra forumet nedslå dej.
    Du gör klart njutningsbara filmer.
    Fortsätt så!
    MVH Kent
    Tusen tack Kent, alltid gott och få lite beröm också.........
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •