Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Returkostnad till T9HobbySport?

  1. #1

    Standard Returkostnad till T9HobbySport?

    Jag ska skicka två FrSky S8R mottagare som saknar gul och blå LED i retur till T9 i UK. Vem betalar returfrakten? I Sverige betalar ju säljaren när varan är felaktig men vad gäller UK/EU?
    Och är det för övrigt någon på detta forum som har bra eller dålig erfarenhet av T9?
    /Leif

  2. #2
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    2 574
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat från konsumenteuropa som rimligen borde ha rätt
    http://www.konsumenteuropa.se/sv/amn...rratt-inom-eu/

    När du ångrar ett köp ska du skicka tillbaka varan till säljaren inom 14 dagar. Du får oftast betala returfrakten, men säljaren måste ha informerat om detta innan. Du bestämmer själv hur du skickar tillbaka varan. Men tänk på att du ansvarar för varan ända tills den är tillbaka hos säljaren. Be om kvitto på posten att du skickat brevet och spara en kopia av ditt brev som bevis. Du kan även skicka en rekommenderad försändelse för att ha möjlighet att spåra den.
    fredrik

  3. #3

    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    6 673
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Fast i detta fall var det ju fel i varan och då borde rimligen säljaren stå för frakten kan man tycka...
    Roger

  4. #4
    Michaels avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 325
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Jag ska skicka två FrSky S8R mottagare som saknar gul och blå LED i retur till T9 i UK. Vem betalar returfrakten? I Sverige betalar ju säljaren när varan är felaktig men vad gäller UK/EU?
    Och är det för övrigt någon på detta forum som har bra eller dålig erfarenhet av T9?
    Varför inte göra som T9 själva skriver i sina Terms & Conditions så att de får en chans att hjälpa dig:

    Faulty Goods
    If there is a problem with the goods, please contact us as soon as possible by e-mail at info@t9hobbysport.com or by telephone on 07957 190845, and we will do all we can to resolve the problem. Your statutory rights are unaffected.

    Vad gäller frågan om returfrakten så finns hyfsat färsk information här:
    https://forum.konsumenteuropa.se/org...ar-returfrakt/

    Hitta rätt med
    GPS-fältlistan
    , http://www.freewebs.com/propellerhead/index_gps.htm

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Michael Visa inlägg
    Varför inte göra som T9 själva skriver i sina Terms & Conditions så att de får en chans att hjälpa dig:

    Faulty Goods
    If there is a problem with the goods, please contact us as soon as possible by e-mail at info@t9hobbysport.com or by telephone on 07957 190845, and we will do all we can to resolve the problem. Your statutory rights are unaffected.

    Vad gäller frågan om returfrakten så finns hyfsat färsk information här:
    https://forum.konsumenteuropa.se/org...ar-returfrakt/
    Självklart har jag kontaktat T9. Efter flera mail fram och tillbaka vet jag fortfarande inte vad som gäller. Kanske har jag uttryckt mig alltför diplomatiskt men nu ska jag studera konsumenteuropa och sedan bli väldigt tydlig mot T9.
    /Leif

  6. #6
    LIPs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 278
    Jobb
    Numera statsanställd med ålderns rätt.
    Klubb
    Örnsköldsviks modellflygklubb

    Standard

    Om du har betalat via PayPal så tror jag att PayPal betalar återfrakten, jag har själv utnytjat den möjligheten och det fungerade bra.
    /Lasse

    Modellflygare sedan 1952

    Fullskalaflygare åren 1964-1978.
    Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
    Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
    Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.

  7. #7
    LarsBrincks avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Inlägg
    23
    Jobb
    Skådis
    Klubb
    Team-Tornado

    Standard

    Maila dom och fråga. Har bara godacerfarenheter av dom. Svarar fort och vet. Returnerade en x4r som la av efter över ett år. Fick en ny utan tjafs. Handlar allt mitt Taranisgodis där.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av LarsBrinck Visa inlägg
    Maila dom och fråga. Har bara godacerfarenheter av dom. Svarar fort och vet. Returnerade en x4r som la av efter över ett år. Fick en ny utan tjafs. Handlar allt mitt Taranisgodis där.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Låter bra, hur löste han problemet med kostnadsfri returfrakt?
    /Leif

  9. #9
    henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    2 945
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jag har tvingat hobbyking att ta tillbaka en vara, samt ge tillbaka frakten åt bägge hållen. Det är en historia i sig som jag delar med mig av en annan gång.
    Vasamodel special -Det händer i Ljungby såklart!

  10. #10
    LarsBrincks avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Inlägg
    23
    Jobb
    Skådis
    Klubb
    Team-Tornado

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Låter bra, hur löste han problemet med kostnadsfri returfrakt?
    Jag gjorde ingen grej av det. Skicka 5g rx till UK kostar ju inte skjortan så jag betalade nog själv returfrakten. Min rx var ju dessutom över ett år gammal så jag var glad över att få en ny mot 20:- i porto.

    Det är ju annorlunda när varan är defekt vid leverans. Men som sagt, maila honom och förklara problemet. Jag har världens mailsnurr med honom (Richard Bago) just nu angående väntelistor och de här försenade M9-gimbals mm och jag upplever honom som väldigt seriös och service-minded.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •