Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Sbus och pwm samtidigt

  1. #21

    Standard

    Japp, jag har testat att vända på kontakten också, men visste redan innan att den var rätt isatt, ingen skillnad mao.
    jag skall mäta upp när jag har lite mer tid

  2. #22

    Standard

    Testade med polarens Spektrum Dx6i och körde ström från ubecen in i den och kopplade in ställen, de funkade inte där heller nu.
    Jag råkade koppla strömmatningen till Nazan fel för två veckor sedan, FC, mottagare och alla annan elektronik klarade sig, men kanske tog ställen stryk? Är de känsliga för fel polaritet?

    Får nog ta och riva isär allt och testa var för sig...
    Precis när man fått ihop allt...

  3. #23

    Standard

    Vad är det för ställ? Kan du skicka en länk?

  4. #24

  5. #25

    Standard

    Beror lite på hur du kopplade strömmaningen fel, det kan absolut skada elektroniken. Dock brukar en servokontakt som vänds fel inte orsaka problem, men om du råkat sätta + på fel ställe så kan det gå sönder saker.

    Om du hade ställen ihopkopplade med Y-kabel när du kopplade fel och båda ställen slutade fungera då så är dom nog trasiga :/

  6. #26

    Standard

    Kan bekräfta att mina servon blev förstörda när jag kopplade fel på strömmodulen till min Naza FC.
    Således gick den felaktiga ström genom strömmodulen, genom Naza'n, genom min radiomottagare och ut till mina två landningsställservon. Inget har tagit stryk förutom servomotorerna.
    Kan någon förklara hur?
    Hursomhelst så fungerar det fint än så länge. Det som är kvar är att montera dem samt koppla ihop dem med Y-kabel.

  7. #27

    Standard

    Förmodligen för att de andra prylarna har back-dioder och opto-kopplare på portarna som skydd(mer påkostad elektronik har oftast det) och vissa komponenter tål helt enkelt backström. Sen om man kopplar + och - tvärt om på tex. en mottagare så går strömmen inte nödvändigtvis igenom mottagaren eftersom den har i princip en +skena och en -skena så strömmen skickas bara vidare oavsett hur man kopplar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •