Reklam

Resultat 1 till 7 av 7

mne: Fransk militr trnar fglar

Standard Fransk militr trnar fglar

Den franska militren frsker anvnda fglar att fnga drnare.

http://www.zdnet.com/article/french-...rorist-drones/

Det kanske funkar som i filmen, nr en liten DJI flyger runt och stnger av motorerna innan pippin tar tag i den (man hr det tydligt p filmen)

Frgan r vad som hnder om pippin kommer i nrheten av en strre multirotor med kolfiberpropellrar...troligtvis har vi en benls pippi...

I denna filmen ser man att den ger sig p en DJI som faktiskt flyger...

https://www.youtube.com/watch?v=TseOHDBZ8MA
    Senast redigerat av UndCon den 2017-02-24 klockan 11:51.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Standard

Om jag vill gra ett attentat s skickar jag inte en Phantom fr den kan frmodligen inte gra den skada som jag i s fall vill gra d. Sen knns det alltid lite motigt nr dom anvnder djur p dessa vis, en art ska ju inte offras fr att skydda en annan art som sjlv skapat problemet.

Standard

Visst r det s, de kommer nog f hela miljrrelsen mot sig om fgeln skadas.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Standard

Och efter det s kommer skert drnare att frbjudas fr att dom r farliga fr fglar O.O

Standard

Det r beundransvrt hur mycket korkade ider folk ska hlla p med. Militren? Har dom ingen koll? Som Sniff sger, vem anvnder en liten Phantom till nnting annat n fota/filma. Beslut som tas idag s verkar mer och mer tas av folk som inte har koll. Nog fr att det finns fr mnga havsrnar dr jag bor, men...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Standard

Amerikans militr har anvnt delfiner och slar (fast "navy seals" kanske inte rknas som djur).

Reg.datum
    Nov 2014
    Inlgg
    149
    Klubb
    Strngns Modellflygare

Standard

Det r u snack om att IS anvnder drnare fr att slppa granater p folk. Ska tydligen vara en "konsument" variant.
    Men nu hade tydligen befrielsearmn lrt sig ta ver dom s dom kom och landa hos dom i stllet.

Tydligen anvnde dom ven "konsument" drnare men med uppdaterad kamera fr att rekognosera vid framryckningar mot IS.

Allt enl. Ekot

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •