Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Beställa batterier från Banggood?

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stig H. Visa inlägg
    Fraktbranchen ÄR rätt knepig numera. Jag försökte som privatperson utan framgång skicka en bil-ljuddämpare till Tyskland för ett halvår sedan. Det var alla möjliga problem med både Schenker, PostNord och DHL. Nyligen skulle jag beställa cykeldelar från ett företag i England, men de svarade att deras fraktleveranser gick inte till Sverige men till Norge och Finland. Ska vi skylla det på PostNord också kanske.....
    Eller så köper du från länken jag postade , Verkar vara bra mycket bättre kvalitet än det skiten som skäppas med Quad:en

    Finns ju andra batterier också än den jag länkade till

    Sen tror jag det är våra politikers fel. Kemikalieskatt kanske är inblandad eller något annat korkat? Har för mig att det endast gällde svenska handlare iof men med tanke på all skatt på skatt man ska betala så kanske det finns en hake för vissa utländska säljare.

  2. #22


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Så länge det är inom EU så lär knappast"politikerna" hindra nån att handla varor utan snarare tvärtom så att hoppa på politiker bara för att enskilda handlare inte skeppar t ex cykeldelar till Sverige känns väldigt märkligt. Det är nog de enskilda företagen som skall klandras i så fall - eller dolda förbud ifrån t ex nån tillverkare som redan har en distriubutör i Sverige. När det gäller LiPo så finns ju numera begränsningar hos flygbolagen och det har ju att göra med flygsäkerheten.
    Roger

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Så länge det är inom EU så lär knappast"politikerna" hindra nån att handla varor utan snarare tvärtom så att hoppa på politiker bara för att enskilda handlare inte skeppar t ex cykeldelar till Sverige känns väldigt märkligt. Det är nog de enskilda företagen som skall klandras i så fall - eller dolda förbud ifrån t ex nån tillverkare som redan har en distriubutör i Sverige. När det gäller LiPo så finns ju numera begränsningar hos flygbolagen och det har ju att göra med flygsäkerheten.
    Roger
    Ja fast varken China eller USA är med i EU så jag vet inte vad du antyder?

    För det andra hittar du INGEN på Banggood som skeppar ett batteri till just Sverige, Varför inte till just Sverige? Varför går det bra till 152 andra länder men inte Sverige? Ja varför skulle det inte ha med politik att göra? Menar vi har flygskatter,Kemikalieskatter och gud vet vilka andra skatter som gör att folk utanför EU inte vill göra affärer med Sverige,Tycker inte det är konstigt alls

  4. #24

    Stig H.s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    250
    Jobb
    Byggnadsingenjör
    Klubb
    RCFF och Karlstads MFK

    Standard

    Nä, i mitt fall lyckades inte JonasH trick att fejka leverans till USA. När jag nu försöker beställa får jag beskedet "Sold Out Currently!" och det är ju ganska troligt eftersom quaden marknadsförts hårt inför julhelgen.

    Man får väl vänta lite och beställa längre fram - som sagt just den lilla eachine-kontakten på liposarna vill jag gärna ha och det är svårt att klara sig med bara 1 lipo som räcker till 3-4 minuters flygning och sedan invänta 20 minuters laddning.
    2,4 GHz - en milstolpe inom RC-tekniken

  5. #25


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Robert - syftade på Stigs försök att beställa ifrån England.
    Har ytterst svårt att tro att det finns nåt specifikt politiskt beslut för att hindra att vi köper LiPo ifrån Kina. Däremot är som sagt flygbolagen svårflörtade numera efter vad jag förstått.
    Roger

  6. #26

    Standard

    Jag reagerade också på det där med inblandningen av politiken. !?!? Pga diverse bränder av Litium-batterier ombord så drabbades allt och alla vad gäller frakt av dessa batterier från ett visst antal Wh eller helt och hållet. Så om en leverantör inte skickar LiPo's, då är det bara att ta från någon som kan skicka, flera kan nog för att de har det ordnat för sig. Det kostar en hel del att skicka om det ska med flyg dock, om de inte har nåt avtal för det. Sen finns det ju de som skickar ändå, kan väl kalla det oansvarigt fast det oftast inte händer något...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #27

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonasH Visa inlägg
    Hej,
    Jag beställde precis en liten quad (Eachine E10S) och skulle beställa några extra batterier till den men de verkar inte vilja skicka dem till Sverige. Jag ändrade min skicka till-inställning till USA och då funkade det. Betalade med Paypal och då kommer min svenska adress upp. Vi får väl se om jag får några batterier eller inte

    Varför skickar de inte till Sverige? Och kommer jag få någon leverans? Spännande!
    shoppa 220mah 1s från gens ace, de skickar till Sverige.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •