Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27

Ämne: Beställa batterier från Banggood?

  1. #1
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard Beställa batterier från Banggood?

    Hej,
    Jag beställde precis en liten quad (Eachine E10S) och skulle beställa några extra batterier till den men de verkar inte vilja skicka dem till Sverige. Jag ändrade min skicka till-inställning till USA och då funkade det. Betalade med Paypal och då kommer min svenska adress upp. Vi får väl se om jag får några batterier eller inte

    Varför skickar de inte till Sverige? Och kommer jag få någon leverans? Spännande!

  2. #2
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Det har kommit regler på hur man får skicka lipo batterier via flyg. Nu vet jag inte vart gränsen går men vid ett visst Volt antal samt ett visst mAh så får man inte skicka via flyg utan endast båt.
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  3. #3
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Krille Visa inlägg
    Det har kommit regler på hur man får skicka lipo batterier via flyg. Nu vet jag inte vart gränsen går men vid ett visst Volt antal samt ett visst mAh så får man inte skicka via flyg utan endast båt.
    Jag försökte beställa 3 st 1S 150mA...

  4. #4

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Prova med HK, det funkar där fick ett par 4 cells idag

  5. #5
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av uffe_46 Visa inlägg
    Prova med HK, det funkar där fick ett par 4 cells idag
    Hittade inga lämpliga där tyvärr. Håller tummarna att BG skickar dem

  6. #6

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Jag har beställt småbatterier (LiPo) från BangGood, har fått hem dom utan problem...
    Retroholic!

  7. #7


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    ...eller så handlar man i Sverige...
    Oftast mycket snabbare.
    Roger

  8. #8

    Standard

    Herregu! Köp från Sverige! Finns flera firmor i Sverige som fixar vilka ackar som helst åt er. De skickar till och med till Åland.

    Priset? Va int så snåla! =) Märkesbatterier kostar lite mer jo. Dessutom håller de fler ggr och håller bättre, och de är bra samt levererar (bättre) tills de går slut. Så man spar pengar genom att köpa bra grejer. I alla fall enligt min erfarenhet. Mina bra ackar still going strong. De billiga har åkt iväg.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #9
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Jag har faktiskt precis hittat batterier här som jag ska beställa om de andra inte dyker upp. Ofta blir det så att man beställer tillbehören samtidigt som man beställer planet eller som i detta fall en quad.
    Har beställt batterier härifrån förut och sajten heter iabrc.com

  10. #10


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Personligen köper jag mer och mer grejor från Sverige - och emellanåt från annat EU-land. Prisskillnaden på många grejor är inte så stor längre samt att leveranstiden ofta räknas i enstaka dagar - och t o m fraktkostnaden är numera högst överkomlig.
    Idag fick jag t ex Tattu-ack (mycket bra priser) och lite annat småkraft från http://www.mbs-rcmodels.se/
    Frakten gick på hisnande 29 kr och det tog ett par dagar...
    Roger

  11. #11

    Standard

    Jag gör lika som Roger numera. Det som jag hittar i Sverige köper jag oftast i Sverige, annars tittar jag i andra EU-länder. Ibland blir det från Kina om det inte är bråttom och jag hittar ett bra pris. Batterier köper jag bara av butiker i Sverige eller EU och bara kända märken.
    Jag har tidigare köpt några LiPo-accar ifrån eBay och fått kasta dom efter bara några användningar, jag har även 20 st 1,2V NiMh batterier liggande här som alla var döda när jag fick dom. Visst man får oftast pengarna tillbaka men det viktigaste blir ofta i slutändan om man har prylar som funkar eller inte och då känns dom hundralapparna man tjänat in helt värdelösa om man står på fältet och inte kan flyga :/
    Tex. förra vintern var jag på isen en strålande varm och solig dag och flög FPV-quad när VTX:en slutade funka. Jag hade Fatshark-googles, Fatshark 16:9-kamera, Futaba 14SG FASST etc...men VTX:en var en billig från eBay. När den dog så kortslöt den FPV-kameran som kostade 700:- så den brann upp. Det var inte kul att stå där och inte kunna använda prylar för ca 10 000:- bara för att man varit snål(eller inte visste bättre). Jag åkte då hem och beställde en ImmersionRC 600mW VTX och en ny FPV-kamera. Det var uppenbart att det hade blivit billigare att gjort det på en gång

  12. #12
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Jag hör er

    Fick nu mail från BG att de har skickats så tricket fungerade

  13. #13

    Standard

    Stötte nyss på det här problemet (fixar inköp åt en webshop med drönare) att de inte vill skicka batterier från kina längre. Jag har inte lyckats lista ut varför riktigt än men det verkar som att de vanliga transportörerna åt typ banggood och liknande sidor inte vill ha med lipo att göra. Fick bara svar att "we have no shipment".

    Har snackat med en väldigt stor fraktfirma på hemmaplan som vi använt förut och de hade inga problem med att agera forwarder åt oss även med lipo. Så förhoppningsvis ska jag lösa så det kommer ett lass med små billiga batterier till tex QX90 och den storleken. Faller det väl ut så hoppas vi ha ett riktigt bra samarbete med den här fraktfirman som då får lösa alla våra inköp från kina (duger inte med 2 månaders frakt om man ska försöka driva en butik :P )

    Jag antar att det extra jobbet som lipo innebär inte går hem hos fraktbolagen som skickar med gratis frakt helt enkelt.

  14. #14

    Reg.datum
    nov 2017
    Inlägg
    1
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Obunden friflygare

    Standard

    Det är lite underligt detta, för det gäller bara Sverige och lösa batterier(LiPo och rundceller),på ett sett är det ju bra då kinesiska säljare är hmmmm "liberala" med äktheten på varor och batterier bör nog allt vara äkta vara med tanke på riskerna, men där jag brukar beställa prylar ifrån så går det bra att beställa till Danmark men inga batterier till Sverige, och hur F-N har sverige lyckats få till något sådant från kinesiska handlare som säljer kloner på ALLT!?
    Är det postmord som helt enkelt är så fruktansvärt usla att inte ens kineserna litar på att de kan hantera batterier?
    Något luktar konstigt i denna fråga!

  15. #15

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonasH Visa inlägg
    Hej,
    Jag beställde precis en liten quad (Eachine E10S) och skulle beställa några extra batterier till den men de verkar inte vilja skicka dem till Sverige. Jag ändrade min skicka till-inställning till USA och då funkade det. Betalade med Paypal och då kommer min svenska adress upp. Vi får väl se om jag får några batterier eller inte

    Varför skickar de inte till Sverige? Och kommer jag få någon leverans? Spännande!

    Gens ace EU batteries do ship to Sweden

  16. #16

    Standard

    Sök efter Hobby star på Ali express. Fick 2st 4S 1500mAh 100C 14,8v lipo levererade hem på 13dagar detta pgr att dom skickar dom direkt från USA omgående. Ska beställa fler därifrån då jag gav 450:- för 2st

    Hittade länken

    https://www.aliexpress.com/store/pro...17673342brrdZD

  17. #17

    Standard

    Kolla även Hobbyking. Har hur mycket ackar som helst till riktigt bra priser.

    Köper alltid från HK och har aldrig haft några problem med dom ackarna. Svårt att motivera att köpa ackar i Sverige med tanke på priserna tycker jag......

  18. #18


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Handla ifrån Hobbykings EU-lager så får ni grejorna inom 1 vecka (vanligtvis). Hade en 4S-ack nyligen som visade på stor spridning på Ri tämligen omgående efter att jag fått den. Reklamerade via deras formulär på nätet, dagen efter var reklamationen godkänd (en lördag) och påföljande onsdag hade jag ett nytt batteri. Och givetvis fick jag behålla det reklamerade batteriet. Inte mycket att klaga på utan snarare tvärtom.
    Roger

  19. #19

    Stig H.s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    250
    Jobb
    Byggnadsingenjör
    Klubb
    RCFF och Karlstads MFK

    Standard

    Har just nu precis samma erfarenhet som JonasH av nekad leverans från BG av några extra Eachine-lipos. Trodde att det kunde ha att göra med leveransproblem så här års - tillfälligt slut på lagret. Det gick ju faktiskt utmärkt för BG att skicka quaden med ett batteri monterat! Man vill gärna ha sina extra-batterier med just Eashines kontakt - annars dög det förståss med vilket lipo-fabrikat som helst.

    Ska nu försöka göra samma trick som Jonas!
    2,4 GHz - en milstolpe inom RC-tekniken

  20. #20

    Stig H.s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    250
    Jobb
    Byggnadsingenjör
    Klubb
    RCFF och Karlstads MFK

    Standard

    Fraktbranchen ÄR rätt knepig numera. Jag försökte som privatperson utan framgång skicka en bil-ljuddämpare till Tyskland för ett halvår sedan. Det var alla möjliga problem med både Schenker, PostNord och DHL. Nyligen skulle jag beställa cykeldelar från ett företag i England, men de svarade att deras fraktleveranser gick inte till Sverige men till Norge och Finland. Ska vi skylla det på PostNord också kanske.....
    2,4 GHz - en milstolpe inom RC-tekniken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •