Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hjälp med budgetköp Base v2 vs Dominator

  1. #1

    Standard Hjälp med budgetköp Base v2 vs Dominator

    Hej alla.

    Har kommit över ett erbjudande gällande Fatshark Base v2 och Dominator (första modellen)
    Vilka är det bästa köpet för en nybörjare som aldrig ens flugit FPV förut?


    Bara Base har IPD och de har väl båda en upplösning på 640*480 och FOV på 35 vs 30 grader.

    Base måste väl kopplas till extern receiver om jag har fattat det rätt medan Dominator har utrymme bakom en lucka för receiver som alla andra Fatsharks.

    Hittade ett bra pris på 1500:- för de gamla Base och 2200:- för Dominators och tänkte att det borde vara ett bra instegs-goggles?

    Eller är det bara skit?
    Några av er med erfarenheter av dessa tidigare glasögon?


    Tacksam för svar

  2. #2

    Standard

    Jag har Dominator V3 och en kompis har Dominator. Vi bytte glasögon för att testa och vi var överens om att bildkvaliteten var likvärdig, vi till och med var överens om att ifall någon var bättre så var det de gamla Dominator som var något skarpare.

    Jag hade valt Dominator pga att dom är baserad på modul-systemet. Sätter du dit en faceplate så är dom i princip perfekta sen

  3. #3

    Standard

    Tack så mycket.
    Får hoppas bara att de passar bra då bara iom att de inte har IPD.

  4. #4

    Standard

    Ja det är sant, jag har IPD på smalaste på mina Dominator V3 och när jag tog på mig Dominator så såg jag bra i dom direkt. Så har du ovanligt brett mellan ögonen så kanske det inte funkar lika bra.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •