Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Inside F5J

  1. #1
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard Inside F5J

    Hej,

    Jag har haft några års paus från byggandet och flygandet. Men i sommras fick jag tillbaka gnistan och började flyga igen. Och för några veckor sedan så började jag fundera på vad jag skall flyga nu i sommar. Våren är ju nästan här och tiden är knapp. Jag har alltid haft en förkärlek till seglare och efter att ha stött och blött i några veckor så bestämde jag mig äntligen för en Inside F5J från Höllinger i Tyskland. Varför just en balsa modell till F5J ? Jo. Först och främst, den kostar inte en förmögenhet. Det är roligt att bygga, och den skall tydligen flyga fantastiskt bra.

    Efter att ha synat innehållet i lådan så kan jag konstatera att kittet utan tvekan lever upp till tysk kvalité. Och efter att jag har limmat ihop ett par roder utan att ens behöva leta upp sandpapper så är känslan av kvalité fenomenal. Det kommer sannerligen bli ett nöje att bygga den här!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20170309_204950.jpg 
Visningar:	133 
Storlek:	49,4 KB 
Id:	61997Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20170309_210820.jpg 
Visningar:	142 
Storlek:	44,7 KB 
Id:	61998
    Mvh / Fredrik Glawe.

  2. #2
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20170309_220752.jpg 
Visningar:	96 
Storlek:	51,2 KB 
Id:	61999Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20170309_221933.jpg 
Visningar:	78 
Storlek:	36,3 KB 
Id:	62000
    Mvh / Fredrik Glawe.

  3. #3

    Standard

    Vad är beräknad kostnad på flygklar modell? Såg onekligen fin ut när man googlade den.

  4. #4
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Det där med pris för att bygga är ju alltid en snårig väg. Man kan ju snåla in både här och där om man vill.
    Denna kommer få en Hacker motor och en Jeti esc efterssom jag flyger med Jeti. Servos kommer den få 7st HS65MG som jag hade sedan tidigare, och kläder tänkte jag fatiskt testa från HK eftersom det har fått väldigt bra omdöme trots sitt låga pris.

    Men en tom modell gissar jag på landar strax under 3000kr (kittet kostar €185), och med all elektronik om man köper allt nytt ca 6000kr. Jag har en del saker sedan tidigare, så för mig landar det nog runt 4500kr. Ett väldigt bra pris oavsett vilken väg man väljer för en F5J kärra tycker jag!
    Mvh / Fredrik Glawe.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •