Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Begränsning hos PayPal

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    330
    Jobb
    Materialutvecklare

    Standard Begränsning hos PayPal

    Tänkte köpa lite nya hobbyprylar och tankade över lite pengar till mitt PayPal. Brukar inte använda kreditkort, använder istället kontofunktionen hos PayPal. Helt plötsligt så blev PayPal spärrat med informationen att jag fått/tagit emot mer än 2500 EUR under året. Det visade sej vara löpande under ett år det handlade om, å då kan det stämma.

    Nu måste jag låsa upp PayPal, legitimera sej på nåt skumt sätt

    Nån som varit med om detta?

    /Lars

  2. #2

    Standard

    Jag vet flera vissa som drabbats av för mycket pengaflöde i Paypal och därmed låsts. Jag tror de bytt till annan tjänst.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Ring deras Kundtjänst och fråga. Hade också nåt mindre problem och jag ringde och fick snabbt svar.
    Roger

  4. #4

    Standard

    Du varnas från 1800 att du närmar dig gränsen 2500/år. Det är ju just mottagandet som räknas och det räknas som att du mottager pengar när du för över pengar vit tex. Trustly. Det är dock lätt att låsa upp, men kräver att du ger Paypal ganska mycket obehaglig info som tex. bild på inscannat körkort, kopia på hyresavtal eller liknande plus att man verifierar sitt bank-konto. Jag började höja min limit men fullföljde inte pga att det kändes lite väl suspekt.
    Jag tror att om man kopplar ett kort till sitt Paypal-konto så dras det från kortet och räknas inte som mottaget. Men jag vet inte.

    Men det nollställs väll vid nyår så du har alltså redan handlat för 2500 EUR med PayPal?

  5. #5

    Standard

    Paypal är ju mer eller mindre en bank så jag tycker inte det är jätte konstigt att dom frågar, dom har ju också ett visst ansvar när det kommer till frågor som pengatvätt.

  6. #6
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lekman Visa inlägg
    Nu måste jag låsa upp PayPal, legitimera sej på nåt skumt sätt

    Nån som varit med om detta?

    /Lars
    Japp och jag tycker det är exemplariskt av dem att reagera. Plus til paypal, som vanligt väldigt stabila!
    Superhero

  7. #7

    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    330
    Jobb
    Materialutvecklare

    Standard

    det står i meddelandet att det är under innevarande kalenderår, men det som gäller är löpande ett år. Det återställs inte utan jag måste göra vad de ber om , scanna körkort mm, för att överhuvudtaget få ut de penar jag har där nu, och Ja det verkar ligga på 2500 EUR det senaste året. Kanhända är det dags att titta på kostanderna för hobbyn

    /Lars

  8. #8


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlägg
    Jag tror att om man kopplar ett kort till sitt Paypal-konto så dras det från kortet och räknas inte som mottaget. Men jag vet inte.
    Så verkar det vara. Jag har ett kort knutet till PayPal och har just den här månaden handlat för runt 15000:- utan problem.

  9. #9

    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    330
    Jobb
    Materialutvecklare

    Standard

    Jag accepterade att jag är tvungen att göra det här. Skannade körkortet, det gick bra. När det var dags att verifiera adressen så gick jag bet. Gick in på Skatteverkets hemsida men där finns min sons namn och personnummer med på sidan med personuppgifter,såjag klippte bort den delen. Då dög inte det. Då gav jag dom en pdf på Kommunens avgift för soptömning och slamsugning. Det DÖG inte, bättre verifikation på min hemdress kan man väl inte hitta? Får väl leta upp en faktura för telefon eller bredband, som dom specifikt räknar upp. Avstår från att skriva vad jag tycker om PayPal just nu. -ÄR det Amerikanskt ursprung på PayPal?

  10. #10


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Visst är det amerikanskt ursprung - bl a var Elon Musk (Tesla) med i början.
    Roger

  11. #11

    Standard

    Men har du provat att koppla kortet till Paypal så att pengarna dras från kortet istället för från din "Wallet"? Jag har för mig att om man gör det så kan man handla mer eftersom det är mottagandet som är begränsat till 2500, inte hur mycket du handlar för.

  12. #12


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jag har alltid haft det kopplat till kortet men har ändå vid ett tillfälle för flera år sen blivit anmodad att verifiera mig ungefär på det sätt som lekman beskrivit. Därefter har det varit lugnt.
    Roger

  13. #13

    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    330
    Jobb
    Materialutvecklare

    Standard

    Jag har undvikit att ge dem mitt kort, har varit nojig och tyckt att,-är det nånstans man riskerar att nån hackar in för att stjäla uppgifter. så är det på ett sånt ställe som PayPal.
    Hursom, nu lyckades det och mitt konto är upplåst igen. Är bara lite besvärad av att de på PayPal inte kunde se värdet i min kopia på avgiften för sophantering, den borde ju vara bättre än en telefonräkning =)

    /

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •