Reklam

Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 66

mne: Nybrjare som behver hjlp och tips

Standard Nybrjare som behver hjlp och tips

Har nyss kpt 2st flygplan, det ena r komplett
    det andra som r bensindriven behver jag batteri och sndare till
    vad ska jag ha?
    /Wean

pgrtss avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    1 598
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

Standard

Du fr lgga upp foton p grejorna s att man ser motorbeteckningar.
    Det finns mycket att vlja p.

En dunk soppa av rtt blandning.
    Kanske en handpump fr att f soppan frn dunken till tanken.
    Om det r gldstift och inte bensin s behvs det en gldare av ngot slag.
    En "chickenstick" och hjlp av ngon som vet hur man startar och stller in motorn.

Radio beror p din ekonomi och dina frvntningar men mest p om du har en klubb i nrheten med ngon som kan hjlpa dig med ett speciellt fabrikat. Alla RC-utrustningar r bra s det beror p vad man nskar och hur mycket pengar man vill lgga.

Standard

Om det ena planet r komplett s har du en sndare. Funkar inte den till bda?

Standard

Bilder och beskrivningar p allt du har s kommer det hr forumets medlemmar att ge dig all information du behver. Bor du nra en klubb r det nog bsta sttet att komma igng.

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 744
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Hr finns en ny sndare och mottagare till synnerligen verkomligt pris - http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...va-nypriset%21
    Roger

Standard

Citat Ursprungligen postat av Daniel Ahlin Visa inlgg
    Om det ena planet r komplett s har du en sndare. Funkar inte den till bda?
    Det lilla r ett litet nybrjarplan med safe o snt s inte avancerat som det andra

Standard

Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	IMG_5185.jpg 
Visningar:	151 
Storlek:	92,5 KB 
Id:	61918Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	IMG_5189.jpg 
Visningar:	142 
Storlek:	60,0 KB 
Id:	61919Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	IMG_5186.jpg 
Visningar:	145 
Storlek:	58,2 KB 
Id:	61920Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	IMG_3423.jpg 
Visningar:	142 
Storlek:	69,9 KB 
Id:	61921Dla boxermotor p 116cc

Standard

Stor krra med stor bensinare allts. Har ingen egen kunskap mer n att d br du ha en riktig kvalitetsradio och ackar med mera.

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 744
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Sen verkar det ju sitta en MPX-mottagare i den stora s d kanske en MPX-sndare ocks r lmplig.
    MEN - den stora krran skall du inte frska dig p frrn du verkligen lrt dig flyga - och d menar jag inte att du hjlpligt kan flyga en enkel elkrra fr en stor och tung bensinkrra r nt helt annat att flyga.
    MPX-sndare till salu hr p Rcflyg.se - http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...s%C3%A4ljes%21
    Roger

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Sen verkar det ju sitta en MPX-mottagare i den stora s d kanske en MPX-sndare ocks r lmplig.
    MEN - den stora krran skall du inte frska dig p frrn du verkligen lrt dig flyga - och d menar jag inte att du hjlpligt kan flyga en enkel elkrra fr en stor och tung bensinkrra r nt helt annat att flyga.
    MPX-sndare till salu hr p Rcflyg.se - http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...s%C3%A4ljes%21
    Roger
    N, har frsttt det, men tillfllet kom s var tvungen"), fr vl testa lite med dubbelkommando

Standard

Roger
    Va r den stora skillnade p de radiorna som r p lnken? Kan man kra ett mrke p radion och annat p mottagare?

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 744
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Mitt bsta rd r att lta bli den stora krran helt och hllet i alla fall frsta ret fr det r inte bara sjlva flygningen utan hela hanteringen med en stor frbrnningsmotor med de problem och faror en sdan fr med sig.
    Sen mste du ju ha ett hyfsat stort RC-flt fr att kunna flyga den krran.
    N - ta ngra steg med olika krror innan du frsker dig p den stora.
    Vad r det fr krra frresten - ven det r viktigt att veta innan man ger alltfr omfattande rd.
    Roger

Standard

Citat Ursprungligen postat av Wean Visa inlgg
    Va r den stora skillnade p de radiorna som r p lnken? Kan man kra ett mrke p radion och annat p mottagare?
    Nej, man kan som regel inte kombinera mottagare av ett mrke med sndare av ett annat sedan vi gtt ver till 2,4 MHz. Tillverkarna anvnder nmligen olika protokoll fr verfring av information.
    /Leif

Standard

Mitt bsta rd r att lta bli den stora krran helt och hllet i alla fall frsta ret fr det r inte bara sjlva flygningen utan hela hanteringen med en stor frbrnningsmotor med de problem och faror en sdan fr med sig.
    Sen mste du ju ha ett hyfsat stort RC-flt fr att kunna flyga den krran.
    N - ta ngra steg med olika krror innan du frsker dig p den stora.
    Vad r det fr krra frresten - ven det r viktigt att veta innan man ger alltfr omfattande rd.
    Roger
    Det r en pilot yak 54

Skickat frn min iPhone med Tapatalk

Standard

Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlgg
    Nej, man kan som regel inte kombinera mottagare av ett mrke med sndare av ett annat sedan vi gtt ver till 2,4 MHz. Tillverkarna anvnder nmligen olika protokoll fr verfring av information.
    Vilket mrke ska man ha? Frdelar/nackdelar med olika mrken? Vad ska man leta efter?

Skickat frn min iPhone med Tapatalk

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 744
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Wean Visa inlgg
    Det r en pilot yak 54
    Den maskinen krver sin pilot s spara den ett par r och trna p andra krror.
    Roger
    Roger

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard

Hej,
    Det enklare planet, vad r det fr ngot?
    Var i landet bor du? Tnkte p om du bor nra en modellflygklubb..

Standard

Sen behver man ju inte vlja radio utifrn vilken mottagare det satt i ett plan som man kpt. S skulle jag aldrig gra En radio ska man trivas med i mnga r p mnga olika plan s vlj en som passar dina hnder och som du tror att du kommer trivas med. Ofta fljer mottagare med radion, annars r det bara att skaffa en mottagare ocks. Fr du prylar ver s lgg ut en annons p det
    Det behver inte ens bli dyrare d det finns jttefina nya radios fr runt 2500:- dr mottagare ingr.

Standard

Citat Ursprungligen postat av JonasH Visa inlgg
    Hej,
    Det enklare planet, vad r det fr ngot?
    Var i landet bor du? Tnkte p om du bor nra en modellflygklubb..
    Det r en horizon e-flit appventis
    bor i Mullsj s Habo r vl nrmast

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •