Reklam

Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Bra servo

Standard Bra servo

Hej,
    Nån som har ett bra förslag på servon som passar K-bar?!
    Hade tower pro mg90 men dem brann så fort jag kopplade in dem i k-baren. sedan testade jag ett servo från min gamla belt cp o det funkade. Så det var inget fel med k-baren, utan det måste väl vara servon som var kassa?!
    Mvh Kev

freddan_6s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

Standard

Tower Pro är ett av de sämsta servo jag provat, så det är inte förvånande att det brann. Om du tvunget ska ha kinaservon så är EMAX bäst, jag föredrar själv hitec och futaba.
    fredrik

Standard

Hitec måste ju ha nåt bra! Inte dyra.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Reg.datum
    May 2006
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

Standard

Det roliga med många av dagens servon är ju att dom faktiskt i de flesta fall fungerar väldigt bra fastän de är billiga - t ex de som levereras med PNP-kärror i EPO från t ex Hobbyking och andra Kina-leverantörer.
    Jag nöjer mig ofta med E-max-servon till ARF-kärror men å andra sidan flyger jag inga stora och dyrbara kärror.
    Sen kanske helisar är lite mera krävande.
    Roger

Standard

Räck upp en hand den som fått slut på ett servo senaste åren! :-D Då menar jag vad som helst som inte är från HobbyKing eller har råkat ut för highspeed-styrning, bindat ihjäl sig eller varit med om krasch.

I helisar vill man ha servon som inte glappar, blir så störande när det glappar hela vägen pga snikservo.

Standard

Turnigy TGY90-S kör jag tillsammans med K-bar, det brukar vara andra delar som orsakar haveri. Oftast är jordens dragningskraft och position som är det stora problemet.

freddan_6s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Räck upp en hand den som fått slut på ett servo senaste åren! :-D Då menar jag vad som helst som inte är från HobbyKing eller har råkat ut för highspeed-styrning, bindat ihjäl sig eller varit med om krasch.

I helisar vill man ha servon som inte glappar, blir så störande när det glappar hela vägen pga snikservo.
    Power HD går alltid sönder för mig, rena skräpet. En hände i år efter en liten olycka med min vinge. Jag bytte det gamla (HXT900) mot vad jag hade hemma. Ett nytt power hd gick sönder under trimning (inom 2 minuter).
    fredrik

Reg.datum
    May 2006
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

Standard

För inomhusflyget har jag under flera år använt PowerHD DSM44 med mycket gott resultat. Men jag har också sett servon av det märket som definitivt inte varit lika bra. Så "ekonomi-valet" för mig är nästan jämt E-Max.
    Har en kompis som har mycket goda erfarenheter av detta billiga servo. Har har över 25 st utan ett enda problem hittills - https://hobbyking.com/en_us/turnigyt...12sec-10g.html
    Roger

NickeLs avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Jobb
    Webbutveckling, Elteknik samt Mekatronik
    Klubb
    Södertälje MFK

Standard

när det gäller mini servon så kör jag i stort sett endast med Emax servon, eller Hitec HS-65MG

//Nicke

Standard

Inte: PowerHD (alla mina är sönder), EMax (alla mina är hela än fast nån sa att de var skräp), Turnigy (näe), Tower Pro (inte haft, men verkar int va nån höjdare), Toward Pro (trodde jag köpte ett Tower Pro men fick nåt sämre), ScannerRC (samtliga vågar man inte ha i flyg, de glappar eller slutar funka mitt i allt men har bra specs) och liknande...

Why not: Har inte läst att folk skulle ha så mycket problem med Hitec och Futaba. Jag har även MKS som gör sitt jobb samt JR, Multiplex, mm...

Billigt = dom funkar, ofta...

Slött skrota nåt för att man snålat på servon.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •