Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Autel X-Star Premium

  1. #1

    Standard Autel X-Star Premium

    https://www.autelrobotics.com/x-star-premium/

    Hejsan jag tar gärna emot information om varför denna är ett bra val alternativ ett dåligt val.
    Jag är helt nybörjare men vill inte ge mig i kast med sånt man vet är skit från början.

    Har nån ändå ett annat billigare bra val som nybörjare blir jag glad men det måste vara likvärdigt.

    Sen till sist köpråd önskar om var jag bör köpa den och jag vill ha med ett kit där extra batterier och annat följer med.

  2. #2

    Standard

    Ser ut som en Phantom kopia tycker jag. Om du är helt nybörjare skulle jag rekommendera nått lite billigare tills du lärt dig flyga. Om du ändå vill ha en film-rig så skulle jag rekommendera en Phantom istället eftersom den där är dyr och en Phantom är bara lite dyrare men är mer utbredd och har förmodligen bättre andrahandsvärde. En begagnad Phantom skulle väll vara bra?

    Sök på Phantom på blocket.se, dom kostar ju ingenting typ https://www.blocket.se/stockholm/Pha...9.htm?ca=5&w=3

  3. #3

    Standard

    Skulle bli väldigt less om jag råkar köpa nåt som nån annan inte vill ha och därför säljer den på blocket och så visar den sig vara trasig t ex. Fan på väggen men vill gärna inte ta den risken.

  4. #4

    Standard

    Så köp en ny: https://www.netonnet.se/art/hem-hush...FV5lGQodqTsBdw


    Obs. Jag har ingen Phantom så jag rekommenderar inte, bara tipsar

  5. #5

    Standard

    Jag har varit inne på massa youtube video och läst recensioner om den och överlag så verkar denna ha de lilla extra för en hyfsad peng. Och den verkar ha vunnit över folk från Phantom till att välja denna istället. Men i en industri så kan sån marknad vara köpt så att säga så jag hoppas på input av erfarna folket här vad man tror eller vet om den

  6. #6

    Standard

    Lite om vad som sagt och vad jag sett. I video så har Phantom jämförts med denna och det som nämns är att phantom på höjd och vid vind skulle vara mer lättare att manövrera och styr direkt åt hållet man önskar medans autel sades driva med vinden innan den styrde upp sig. Tillbakavisas dock av andra. Autelen däremot får inte med sig vingarna i bild när de filmas något vilket tydligen Phantomen fick. Sant elller ej får ni belysa mig om

  7. #7

    Standard

    Ytterligare en detalj som jag gillar som nybörjare är att när batteriet börjar bli urladdat så finns funktionen att den återvänder hem och att man kan ställa in att innan dess mode börjar hemfärden så går den upp ett ex antal meter (manuellt inskrivet hur högt). Låt oss säga 50 innan den återvänder mot hembasen för att inte krocka med nåt osv

  8. #8

    Standard

    När jag var mer inne på filmning än racing så köpte jag en Walkera QR X350 Pro som också hade RTH och liknande funktioner, jag trodde Phantoms också hade det.

    Vad är ditt mål? Hur mycket nybörjare är du?

    Om du är inne på filmning och fotografering så kan jag rekommendera podcasten "Ask DroneU" https://www.thedroneu.com/ask-droneu/
    Dom har 533 avsnitt där dom bara pratar drönar-filmning/foto. Helt grym podcast!

    Edit: Tips, gilla inte RTH-funktionen. Man ska hata den eftersom man ska ha inställningen att aldrig vilja använda den funktionen

  9. #9

    Standard

    Jag är helt novis om inte en sketpryl som höll för nån körning köpt på en gata i bkk räknas Filmning känns väl som mest lockande. Mavic känns lockade ur aspekten att den är lättare att ta med sig då man reser men där verkar fördelen ta slut dessvärre. Eller? Skulle bli hiskeligt trött i hövvet av att lyssna på en amerikansk pod. Samla er samman här å kör en svensk sådan istället eller bättre upp en avdelning där tingesten recenseras med videoavsnitt

  10. #10

    Standard

    Ja jag menade inte att du måste lyssna på alla 533 avsnitt ^^ Men avsnitt 2, 21, 26 och 79 kan du lyssna på dom avsnitten verkar kunna passa en novis som vill börja filma från luften. Det finns nog fler bra avsnitt men dom var det jag såg vid en snabb-titt som skulle kunna tilltala nybörjare.

  11. #11

    Standard

    Nu har jag läst på lite mer där ute. Autels akileshäl mot Phantom blir Lightbridge som inte Autel använder. Och dessutom påtalar alla mer eller mindre att satsningarna från andra utvecklare samlas runt Phantom pga av deras ledande ställning. Nokia var också störst en gång i tiden Men det känns som jag får vika ner mig och titta på Phantom 3 pro och överväga om den blir the one

  12. #12

    Standard

    Beg Phantom 3 eller ny Phantom 4. Allt annat är väl idag inte i närheten. Att köpa nåt udda märke "ingen hört talas" om är en större risk än att köpa nåt bra beg. Tillika skulle det vara kul om du köpte den där vad den nu hette och visar vad den går för. ;-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  13. #13

    Standard

    Jag är ännu duktigt sugen på att faktiskt göra detta. Kan inte släppa den riktigt. Ni med Phantom hur väl fungerar det med videolänken? Avstånd och kvalite. Tappar den mycket? Här en video där Autel är 2,7 km bort innan den tappar videolänken men då kickar återvändningen igång https://www.youtube.com/watch?v=IGY6PNEZFhM

  14. #14

    Standard

    kastar även in länken över skapelsens kontrollpadda. Där har man även en display som visar det mesta https://www.youtube.com/watch?v=AhYk9K0sh9Q

  15. #15
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Jag brukar använda devisen att det ska vara "lätt att köpa och lätt att sälja". Köper du DJI så blir den betydligt lättare att sälja än ett udda märke. Du kanske tröttnar på den efter några månader och kommer på att du vill tex flyga racequadar istället.
    Lycka till med vad det än blir!

  16. #16

    Standard

    Andrahandsvärdet rangar jag inte ens. Jag vill bara absolut inte ha känslan av att jag borde köpt den ena eller andra efter att jag väl slagit till. Att gå mot magkänslan och dessutom få rätt i att man borde följt den är nåt av de värsta jag vet. Titta gärna runt om Autel. Alla ägare verkar vara lyriska medans kritiker är ickeägare som hört/läst nåt. Som mac vs pc. Om nån här hittar nåt negativt om Autelen som är fastslaget så låt mig gärna ta del av det.

  17. #17

    Standard

    Hua nu hittade jag ett forum där 132 sidor avhandlar Autel. Hoppas man inte bryter mot nån regel för att man uppger ett annat forum https://www.rcgroups.com/forums/index.php

  18. #18

    Standard

    Eftersom du är helt novis så bör du veta att oavsett om man skaffar Autel, Phantom, QR X350 eller annan liknande filmnings-quad, så kommer man inte kunna göra snygga flygfilmer förrän man är både en dukitg pilot och en duktig fotograf/filmare. Man kommer snabbt kunna filma från luften men det kan ta lång tid innan man är så bra att man kan göra något vettigt i filmväg. Under tiden man lär sig så är denna typ av quad riktigt tråkig att flyga
    Men jag tror att Autel kan vara nog så bra som en Phantom, jag hade en QR X350 Pro(också en Phantom-knockoff) som fungerade utmärkt men jag rekommenderar ändå Phantom pga tillgängligheten på både maskin och reservdelar. Autel säljs väll inte ens till Europa tyckte jag att det stod uttryckligen på deras sida?

    Sen nått man inte tänker på är att de flesta ställen som är intressant att filma på är oftast omgivet av folk, fordon, byggnader mm och det är för det första inte alltid lätt att genomföra en flygning på ett säkert sätt och för det andra att värja sig emot folk som kommer fram och pratar med en medan man flyger. Alla är inte positivt inställda och det är i Sverige fortfarande olagligt så man har inte lagen med sig heller.
    Det var det största problemen jag hade med min X350, inte om den gick 1 eller 2 km eller om den tålde vind sämre än en Phantom och liknande
    Man kan såklart i början filma platser utan stressmoment som folk, bilar och hus men det kanske inte var det man hade tänkt sig
    Senast redigerat av SniffSwe den 2017-03-07 klockan 07:28.

  19. #19

    Standard

    Jo men jag kan ställa hur jag vill att den ska flyga och hänge mig åt att filma dess väg. Man ska också kunna vara 2 som är kopplade till den varav den ena styr och den andra filmar. Nu däremot klämmer skon mer för mig avgörande pga av sensorer som inte finns på denna. Menar de som undviker att gå in i träd, byggnader med hjälp av dessa. Its a jungle out där å man vill ha det mesta för det minst kostsamma. Tiden i luften är också avgörande vilket gör att man inte vill ta ett billigare alternativ även om de verkar bra i sig.

  20. #20

    Standard

    Har också spanat in Autel. Lite osäker på räckvidden i övrigt verkar den hålla ungefär phantom 3 advanced-klass. T o m bättre i vissa avseenden. Vet inte om man törs chansa när man får en beggad phantom 3a för rätt billig oeng. Finns juh även Xiaomi mi drone som har ett grymt vettigt pris.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •