Reklam

Resultat 1 till 17 av 17

mne: Ny p fpv, skulle behva rd.

Reg.datum
    Mar 2017
    Inlgg
    6
    Jobb
    IT
    Klubb
    "Stockholms ln"

Standard Ny p fpv, skulle behva rd.

Hej!

Jag infrskaffade en DJI Phantom fr ett tag sedan & upptckte att det r roligare att flyga n att fota.

Har ingen direkt erfarenhet av radiostyrt sedan innan & har surfat runt en del fr kunna skaffa mig en uppfattning.

Har hittat 3 olika modeller som kan vara ngot.

1. JJPRO P200: kan man anvnda den kontrollen om man vill skaffa en micro-drnare fr inomhusflygning?
    https://tinyurl.com/zu6r6pv

2. Eachine Falcon 250 Pro, 150km/h kanske lite overkill fr en nybrjare? Ser att kontrollen finns i 3 varianter: CC3D, Naze32 & F3 FPV. Vilken r att fredra?
    https://tinyurl.com/jazro49

3. Eachine Wizard X220, verkar vara vldigt lik Falcon 250, kanske lite mer nybrjar vnlig?
    https://tinyurl.com/zjs6g4k

Sedan om ngon kan rekommendera goggles som funkar med lsglasgon s vore jag tacksam.

Mvh, upfswe

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard

Hej,
    Jag r sjlv ganska ny och har ftt mnga tips hr, bland annat Eachine Wizard X220 som nybrjarquad. Jag har precis brjat flyga fpv med en vinge samt en liten mikroquad, Eachine E010S. Den r vldigt trevlig och flyger bra inomhus. Kp mnga extrabatterier

Nr det gller radio verkar mnga som flyger quad gilla Turnigy Evolution. Men om du ven vill flyga plan r den kanske inte s lmplig. D hade jag valt FrSky Taranis, antingen X9D Plus eller den nya Q X7.

Nr det gller goggles s har jag upptckt att med de stora "strutarna" behver man lsglasgen men inte till de sm, typ Fatshark V3 och liknande. D r det din syn p 2 meters hll som avgr om du kan behva korrektionslinser. Drfr finns det sm linser att kpa till p -2, -4 och -6 till dessa och som monteras inne i goggles.

Lycka till!

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard

Jag kpte ett par Quanum Cyclops och de funkar bra och jag anvnder lsglasgon med dem. Det finns en uppsj av olika modeller och de flesta kostar inte mycket.

S mitt rd r att kpa en enkel "strut" fr att komma igng fr att sedan kpa de dyrare men mer smidiga typ Fatshark Dominator V3, HD eller liknande.
    Jag kommer nog bestlla ett par Skyzone SKY02S V+ s snart plnboken tillter. Just nu r det 20% rabatt p dem p Banggood.

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    7 026
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Skyzone-brillorna kostar vl i stort sett samma hos RC Tech med svensk moms som hos Banggood utan moms...
    Ser ingen rabatt hos BG...
    Roger

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Skyzone-brillorna kostar vl i stort sett samma hos RC Tech med svensk moms som hos Banggood utan moms...
    Ser ingen rabatt hos BG...
    Roger
    Hej Roger,
    Det r en kupongkod (26fpv) som du hittar p sidan med Skyzone brillorna: http://www.banggood.com/Skyzone-SKY0...l?rmmds=search

S hr blir ordern:
    Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	sky.jpeg 
Visningar:	547 
Storlek:	29,0 KB 
Id:	62080

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    7 026
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

OK Jonas - men om man nd rkar ut fr att f betala moms i Sverige nr man handlar ifrn BG s blir priset rtt lika som det svenska priset hos RC Tech - och i de fallen skulle jag otvivelaktigt fredra att handla inom landet.
    Bara som ett exempel p att Kina-priser inte jmt behver vara speciellt konkurrenskraftiga.
    Roger

Standard

Jag skulle nog fresl Wizard och en Turnigy Evolution
    Goggles s r det nog Fatshark eller Skyzone som r rekommendationen. Vill man lgga mindre pengar fr att testa FPV s kan man lna av ngon ifall man knner nn som har, annars kan man kpa det billigaste man hittar bara fr att testa, fr blir man biten och vill fortstta s r man frmodligen inte njd med sitt val nd och frlorar p s stt minst pengar

Jag har upplevt att det blir vanligare att man fr betala moms p kp frn utanfr EU, srskilt om kpesumman r lite hgre som 1000 och uppt.
    Sen om man kper i Sverige s kan man alltid packa upp frsiktigt och klmma och knna p dom, r man inte helt njd(tex. dom passar inte p ens ansikte eller liknande) s har man rtt att ngra kpet och skicka tillbaka dom. Det kan ju finnas liknande regler utomlands men i Sverige vet man att det alltid r s. Dessutom har man 3 rs reklamationsrtt om ett fel skulle uppst som inte beror p anvndningen. Tex om ena skrmen blir svart

Problemet r vll att RC Tech har slut p dom, men maila dom och frga hur lng leveranstid det r p dom

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    7 026
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Tror att rdet i inlgget ovan att lna eller kpa "det billigaste" nr det gller "brillor/strutar" r ett vettigt rd. ven billiga sdana t ex a'la Eachine VR-007 fungerar bra fr de frsta frsken och frdelen med just den "struten" r att den r ltt jmfrt med mnga andra. Fr om man blir biten s vill man garanterat nd ha andra grejor och blir man inte biten s har det varit en ekonomiskt verkomlig test.
    Sen nr det gller dyrare grejor som "mrkes-brillor" s finns det nog en hel del som talar fr att handla inom landet istllet fr ifrn Kina - och det r inte ens skert att det blir billigare att handla ifrn Kina.
    Roger

Standard

Se till att skaffa goggles med hg FOV (Field Of View), annars blir det ingen upplevelse. 35 minst.. eller nnu hellre 40+.

Kp inom Sverige.

Det finns en till aspekt... om du vill slja nt billigt du kpt p eBay s vill inte jag kpa det. =) Men har du kpt bra grejer i Sverige r det genast mycket mer intressant. Dvs bra grejer r mer lttslda, billiga kina-grejer slnger man vl bort nr de r i vgen. I bgge fallen har man tappat pengar...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Trnare
    Klubb
    sker efter klubb el sllskap

Standard

Citat Ursprungligen postat av upfswe Visa inlgg
    Hej!

Jag infrskaffade en DJI Phantom fr ett tag sedan & upptckte att det r roligare att flyga n att fota.

Har ingen direkt erfarenhet av radiostyrt sedan innan & har surfat runt en del fr kunna skaffa mig en uppfattning.

Har hittat 3 olika modeller som kan vara ngot.

1. JJPRO P200: kan man anvnda den kontrollen om man vill skaffa en micro-drnare fr inomhusflygning?
    https://tinyurl.com/zu6r6pv

2. Eachine Falcon 250 Pro, 150km/h kanske lite overkill fr en nybrjare? Ser att kontrollen finns i 3 varianter: CC3D, Naze32 & F3 FPV. Vilken r att fredra?
    https://tinyurl.com/jazro49

3. Eachine Wizard X220, verkar vara vldigt lik Falcon 250, kanske lite mer nybrjar vnlig?
    https://tinyurl.com/zjs6g4k

Sedan om ngon kan rekommendera goggles som funkar med lsglasgon s vore jag tacksam.

Mvh, upfswe
    Hej!
    Eachine Wizard 220 har ftt Skitbra reviews, tror du fr den och radio och mottagare samt f3 kort fr 1300 exkl frakt!!!!
    Och d fr du en grym quad med blheliS -fartreglage (mkt bra) Samt kraftfulla motorer och en on screen display s du ser nr ditt batteri tar slut kp EJ falcon den har ftt smst kritik av ngon quadracingmaskin nnsin!!!

Sen behver du ett par goggles som du kan kpa billigt beg hr eller s kper du quanumvisir v2 -paket med mottagare fr videon fr det sitter redan kamera och videosndare p Wizarden! !!

Och det r inte svrare att lra sig kra en Porsche turbo n en Kia ceed s oroa dig inte att du kper ngot "fr snabbt" - det existerar inte i fpvvrlden ...

Hoppas du fr en bra upplevelse! !
    Mvh Gustaf

(sp3racing tror jag; du vill INTE HA f1 kort ssom naze32 eller cc3d)

Skickat frn min SM-G800F via Tapatalk

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 394
    Jobb
    Klubb

Standard

Med quanumvisir (eller visir av andra fabrikat) kan du ha dina glasgon inuti glmde jag skriva! ;

De har fler frdelar m visir du kan placera en bra.mottagare p det ocks!

Reg.datum
    Mar 2017
    Inlgg
    6
    Jobb
    IT
    Klubb
    "Stockholms ln"

Standard

Tack fr tipsen allihopa!

Bestllde precis en Turnigy Evolution & en Quanum Cyclops FPV som endast kostade $39 idag(igr $69) p hobbyking.
    Lutar starkt t en Eachine Wizard 220, ska surfa runt lite till innan jag trycker p kpknappen.

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard

Hr kommer 2 alternativ till

http://www.gearbest.com/multi-rotor-...?lkid=10112831

http://www.gearbest.com/multi-rotor-...?lkid=10112828

Kolla review nr: https://youtu.be/pMgv7SJjJ9c

Bda verkar bra tycker jag. Men de r dyrare n Wizarden.

Denna flyger jag just nu runt i lgenheten med och anvnder mina Quanum Cyclops: http://www.banggood.com/Eachine-E010...l?rmmds=search
    Den flyger riktigt bra och r hur kul som helst

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 394
    Jobb
    Klubb

Standard

Gb190 r ett fartmonster btw

Reg.datum
    Mar 2017
    Inlgg
    6
    Jobb
    IT
    Klubb
    "Stockholms ln"

Standard

Det blev en jjpro p175 med kontroller d jag fick den fr 1200 med frakt. Tnkte ge den till brorsan om jag kper ngot nytt.

Snabb frga, har uppdaterat firmware p fc & esc. Men inne under setup p cleanflight s r magnetometer grmarkerat & endast symbolerna fr gyro & accel lyser grnt, p youtube-videos om p175:an s har jag sett att magnetometern r aktiv.

Har svrt att hitta info om detta, r detta normalt eller r ngot fel?

Reg.datum
    Mar 2017
    Inlgg
    6
    Jobb
    IT
    Klubb
    "Stockholms ln"

Standard

Hur trgt brukar det vara att skruva p muttrarna fr propellerna? Fixade dom som gr medsols utan problem, men motsols tar stopp innan propellern sitter fast. Hur hrt vgar man dra?

Edit: bytte plats p muttrarna & d gick dom p.
    Senast redigerat av upfswe den 2017-04-08 klockan 19:49.

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 394
    Jobb
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av upfswe Visa inlgg
    Det blev en jjpro p175 med kontroller d jag fick den fr 1200 med frakt. Tnkte ge den till brorsan om jag kper ngot nytt.

Snabb frga, har uppdaterat firmware p fc & esc. Men inne under setup p cleanflight s r magnetometer grmarkerat & endast symbolerna fr gyro & accel lyser grnt, p youtube-videos om p175:an s har jag sett att magnetometern r aktiv.

Har svrt att hitta info om detta, r detta normalt eller r ngot fel?
    Hej vad ska du med kompassen till? I configuration kan du p "features" aktivera magneton frgan r ju varfr du vill gra det, det slar ner cpu rtt hrt ven om du kr ett f3chip.
    Om jag var du och skulle flyga fpv i acro s skulle jag ven stnga av accelerometer och byta FW till betaflight (flyger alltid bttre n cleanflight) och om du kikar p looptider p pidloop och gyrosampling kanske de str p 2khz just nu; du kan frska stta upp dem till 8/8 eller 8/4 och se vad fr cpuload du fr d (lngst ned p skrmen str det, allt under typ 35-40% cpuload p betafligh3 kommer fungera mycket bra.

Se till att du armar p en switch nr du ndrar pidloop och gyro p detta vis den KAN brja spoola upp motorerna och flyga ivg och d vill du kunna disarma omedelbart.
    Lycka till mvh Gustaf

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •