Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 51 av 51

Ämne: Eachine E010S mikroFPVquad

  1. #41

    Standard

    Oj såg att min länk var till min order så man inte såg produkten här kommer den igen.
    https://www.aliexpress.com/store/pro...612.0.0.MgDBKc
    Här kommer en länk till Eachine egna affär på aliexpress
    https://www.aliexpress.com/store/253...612.0.0.MgDBKc
    Just dom hade ingen snabb frakt men det kan man säkert hitta om man tittar runt lite på andra ställen på aliexpress.
    Har tidigare handlat hemlarm på aliexpress och då fick man hem grejorna väldigt fort om man la till lite fraktkostnad.

  2. #42

    Standard

    Tjena, I torsdags fick jag min lilla leksak. Den flyger fint. Tyvärr så verkar kineserna missat att skicka med de extra 5 batterierna som jag beställde så det blir mycket laddande/väntande. Om dom inte dyker upp i ett eget paket. Tur att det finns något som heter youtube så man kunde leta rätt på hur man skulle binda radion och ställa in den, för instruktionsböcker är inte konernas starka sida. Men nu börjar man fatta hur det funkar. Har ni ställt in något på datorn eller flyger ni med grundinställningarna? Verkar vara någon typ av angel mode från början vilket är tacksamt för en amatör som mig.
    Flyga med googles är lite knepigt men det är bara att öva. Kör lite varannan gång nu.

  3. #43
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av morrow Visa inlägg
    Tjena, I torsdags fick jag min lilla leksak. Den flyger fint. Tyvärr så verkar kineserna missat att skicka med de extra 5 batterierna som jag beställde så det blir mycket laddande/väntande. Om dom inte dyker upp i ett eget paket. Tur att det finns något som heter youtube så man kunde leta rätt på hur man skulle binda radion och ställa in den, för instruktionsböcker är inte konernas starka sida. Men nu börjar man fatta hur det funkar. Har ni ställt in något på datorn eller flyger ni med grundinställningarna? Verkar vara någon typ av angel mode från början vilket är tacksamt för en amatör som mig.
    Flyga med googles är lite knepigt men det är bara att öva. Kör lite varannan gång nu.
    Jobbigt att vänta på paket Batterier verkar ta väldigt lång tid från Kina nu. Har ngt med att de kan vara farliga att skicka med flyg tror jag.

    Jag har inte ändrat något i inställningarna mer än att jag har lagt till så att jag kan flyga i horizon mode och acro (rate mode tror jag det heter i Cleanflight).

    I horizon mode blir den mycket mera känslig och du kan göra flips och rolls med den.
    I acro så rätar den inte ut sig när du flyger, den kopplar ur stabiliseringen. Acro passar bäst ute.

    Kör med angle mode tills du känner dig trygg med det och börja sedan att flyga i horizon. Vindstilla dagar/kvällar kan du testa acro utomhus

    Happy flying

  4. #44

    Standard

    Tjena
    Nu har jag flygit lite mer, börjar få ganska bra koll på grejorna men känner att jag måste börja flyga lite i Acro mode. Inför ankomsten av Wizarden. Horizon mode är ju riktigt kul så det är det jag flyger mest på. En sak som jag har märkt är att när man har varit uppe på lite högre höjd och vill ner på lägre höjd och lättar på gasen så blir quaden väldigt vinglig och skagig. Sedan så kanske man skulle vilja ha en lite kraftigare sändare då man får dålig bild när man är på andra sidan huset. Men jag är impand över vad man kan få för roliga grejer för så lite pengar.

    Jag fattade dock inte vad som var acro när jag var inne i cleanfligt, kunde inte välja rate mode heller. Men får koppla upp mig igenoch kolla.

    Fick även batterierna som inte dök upp första gången, men dom damp ner i lådan nu. dock så glappar laddaren så den får jag öppna och se om jag kan hitta felet.

    Annars så passar jag på att köra lite simulator oxå så man vågar flyga Wizarden när den kommer. Passade på att skaffa 3st 4S batterier som du tipsade om så nu börjar jag vara redo.

  5. #45

    Standard

    I Cleanflight är väll rate-mode aktivt när inget annat är aktivt. Default så att säga Sen är väll rate och acro i princip samma, eller?
    Att det vinglar i Horizon mode när du drar av på gasen för att sjunka i höjd ser jag som normalt. Den sjunker förmodligen igenom sin egen luft-ström(är väll det som kallas propwash) och i det läget behöver inte quaden vara stabil.
    Om du får dålig signal bakom huset så är det antennerna som bör ses över(modell och kvalitet) då du är tillräckligt nära för att effekten inte ska vara ett problem, såvida ditt hus inte är typ 500m långt

  6. #46
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av morrow Visa inlägg
    Tjena
    Nu har jag flygit lite mer, börjar få ganska bra koll på grejorna men känner att jag måste börja flyga lite i Acro mode. Inför ankomsten av Wizarden. Horizon mode är ju riktigt kul så det är det jag flyger mest på. En sak som jag har märkt är att när man har varit uppe på lite högre höjd och vill ner på lägre höjd och lättar på gasen så blir quaden väldigt vinglig och skagig. Sedan så kanske man skulle vilja ha en lite kraftigare sändare då man får dålig bild när man är på andra sidan huset. Men jag är impand över vad man kan få för roliga grejer för så lite pengar.

    Jag fattade dock inte vad som var acro när jag var inne i cleanfligt, kunde inte välja rate mode heller. Men får koppla upp mig igenoch kolla.

    Fick även batterierna som inte dök upp första gången, men dom damp ner i lådan nu. dock så glappar laddaren så den får jag öppna och se om jag kan hitta felet.

    Annars så passar jag på att köra lite simulator oxå så man vågar flyga Wizarden när den kommer. Passade på att skaffa 3st 4S batterier som du tipsade om så nu börjar jag vara redo.
    Det är som SniffSwe säger att rate mode (samma som acro) är default. Så om du har 3 positionsswitch så ha ett läge med tex angle, läge 2 Horizon och läge 3 inget. Läge 3 blir då rate/acro.

  7. #47

    Standard

    Tackar för svar då ska jag pröva direkt, och det stämde i läge 3 blev det acro. Skoj blir att ge sig ut och öva ikväll om det är vindstilla. Vad skulle man göra utan internet kompisar. Tackar.

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

  8. #48

    Standard

    Då har jag kört lite acro och kan konstatera att det inte var så lätt att flyga quadcopter, men roligt. Tur att jag är envis, man märker i varje fall att det går bättre och bättre. Övar lite i simulator oxå.

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

  9. #49
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av morrow Visa inlägg
    Då har jag kört lite acro och kan konstatera att det inte var så lätt att flyga quadcopter, men roligt. Tur att jag är envis, man märker i varje fall att det går bättre och bättre. Övar lite i simulator oxå.

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
    Kul att det funkade! Nä, lätt är det inte Men övning ger färdighet ganska snabbt har jag märkt.

  10. #50

    Standard

    Hej nu börjar min antenn ge upp. Är det några konstigheter att löda fast den igen? Har även sett att det finns små kameror med en liten gummi antenn att skaffa. Jag väntar dock på en hållare till kameran med störtbåge så om jag kan hålla den vid liv så länge så löser sig nog problemet.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  11. #51
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av morrow Visa inlägg
    Hej nu börjar min antenn ge upp. Är det några konstigheter att löda fast den igen? Har även sett att det finns små kameror med en liten gummi antenn att skaffa. Jag väntar dock på en hållare till kameran med störtbåge så om jag kan hålla den vid liv så länge så löser sig nog problemet.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Nej, det ska inte vara några problem att löda fast den igen, om än lite pilligt.
    Jag klippte isär en stor gummiantenn och lödde fast den istället och fick då en betydligt mer hållbar lösning. Men bilden blev inte riktigt lika bra som med originalantennen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •