Reklam

Sidan 2 av 2 FrstaFrsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

mne: Flyga med drnare nr det rder kraftigt magnetflt.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rickard95 Visa inlgg
    Det jag undrar mest r om kontakten mellan drnare och sndare kan pverkas om drnaren befinner sig max 50 meter ifrn sndaren?
    Svar ja, den kan tappa kontakten och f frvillade sensorer nr som helst av olika anledningar. Strre risk om det finns magnetflt och liknande i nrheten.

Eftersom du frgar hur du ska g tillvga s tror jag att mnga hr inte vill att du ska rka stlla till med ntt s att drnare fr nnu smre rykte. Att du lagt 7 siffriga belopp p det r ju inget argument fr att ta strre risker dr konsekvenserna av ett misslyckande kan drabba oss andra drnarpiloter ocks.
    Om du mste ta flygbilder s se till att gra det p ett skert stt. Flyg ver skert omrde p skert avstnd och skaffa en kamera med zoom om det krvs. Eller anlita ngon som har zoom-objektiv.

Det r mitt tips

Standard

Do not fail! Jag har lagt stora summor p min hobby och vill fortstta med den.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Standard

Hall.

Har nu varit nere och flugit. Det gr att flyga men strningarna frn magnetfltet gr att kontakten mellan sndare och drnare inte fungerar tillfredsstllande. Bildverfringen var katastrof och kontakt mellan sndare och drnare likas. Gick inte att att landa med automatik. Slutade med att jag fick ta tag i drnaren som stretade i mot och dra ur batteriet...
    Nu vet vi :-(

Mvh Rickard

Standard

Nu vet du ocks, vi visste fre? =) Eller?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    3 293
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

Standard

Lter som ngot r fel p utrustningen.

Skickat frn min GT-I9100 via Tapatalk
    DS-24 operatr.
    Hatar min dator, men tillbringar nd 10 timmar om dagen med den.
    lskar mina 30s med Stinger 400 size nr den gr som bst.
    FPV is das Shit! avstnd 27km med TechPod, hjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Trnare
    Klubb
    sker efter klubb el sllskap

Standard

Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlgg
    Med "kopisa mngder med transformatorer och hgspnningsledningar" skulle jag inte flyga dr alls. Du kan aldrig flyga utan risk att tappa kontakten, du ska inte flyga ngonstans dr drnaren inte fr ramla ner fr det kan den gra nr som helst av flera olika anledningar.
    Behver man verkligen flyga fr att dokumentera jrnvgsvagnar? Om du har tilltrde till omrdet mste det vll finnas lmpligare och skrare stt, kanske till och med enklare? Kan man gra det nr vagnarna str p annan plats eller rent av gra det p likadana vagnar som str bttre till?

Om man mste flyga p strande plats s r rate-mode(vet inte ens om en Phantom kan s simpla saker ^^) skrast eftersom det anvnder minst sensorer, endast gyro.
    Dji har ej acro/rate -mode det nrmaste du kommer det r autolevel... ja nu har de byggt nn racequad med acro me utver det s gr det ej.

Nr vi menar flyga i autolevel(utan gps - dr den justerar sin attityd fr att vid vind t ex vara still som tusan) autolevel d hller den ej hjd eller plats utan du flyger den sjlv (mkt enkelt att flyga en sdan kopter i detta lge) och detta flightnmode har inte mer risk att tappa kontakten med din sndare n ngot annat - tror fortfarande den skulle g in i RTH vid dylikt fel i autolevel - kolla dock upp det frst fr en dji kan man krascha i princip 1 gng ..

Skickat frn min SM-G800F via Tapatalk

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •