Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Flyga med drönare när det råder kraftigt magnetfält.

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rickard95 Visa inlägg
    Det jag undrar mest är om kontakten mellan drönare och sändare kan påverkas om drönaren befinner sig max 50 meter ifrån sändaren?
    Svar ja, den kan tappa kontakten och få förvillade sensorer när som helst av olika anledningar. Större risk om det finns magnetfält och liknande i närheten.

    Eftersom du frågar hur du ska gå tillväga så tror jag att många här inte vill att du ska råka ställa till med nått så att drönare får ännu sämre rykte. Att du lagt 7 siffriga belopp på det är ju inget argument för att ta större risker där konsekvenserna av ett misslyckande kan drabba oss andra drönarpiloter också.
    Om du måste ta flygbilder så se till att göra det på ett säkert sätt. Flyg över säkert område på säkert avstånd och skaffa en kamera med zoom om det krävs. Eller anlita någon som har zoom-objektiv.

    Det är mitt tips

  2. #22

    Standard

    Do not fail! Jag har lagt stora summor på min hobby och vill fortsätta med den.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #23

    Standard

    Hallå.

    Har nu varit nere och flugit. Det går att flyga men störningarna från magnetfältet gör att kontakten mellan sändare och drönare inte fungerar tillfredsställande. Bildöverföringen var katastrof och kontakt mellan sändare och drönare likaså. Gick inte att att landa med automatik. Slutade med att jag fick ta tag i drönaren som stretade i mot och dra ur batteriet...
    Nu vet vi :-(

    Mvh Rickard

  4. #24

    Standard

    Nu vet du också, vi visste före? =) Eller?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #25
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Låter som något är fel på utrustningen.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  6. #26
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlägg
    Med "kopiösa mängder med transformatorer och högspänningsledningar" skulle jag inte flyga där alls. Du kan aldrig flyga utan risk att tappa kontakten, du ska inte flyga någonstans där drönaren inte får ramla ner för det kan den göra när som helst av flera olika anledningar.
    Behöver man verkligen flyga för att dokumentera järnvägsvagnar? Om du har tillträde till området måste det väll finnas lämpligare och säkrare sätt, kanske till och med enklare? Kan man göra det när vagnarna står på annan plats eller rent av göra det på likadana vagnar som står bättre till?

    Om man måste flyga på störande plats så är rate-mode(vet inte ens om en Phantom kan så simpla saker ^^) säkrast eftersom det använder minst sensorer, endast gyro.
    Dji har ej acro/rate -mode det närmaste du kommer det är autolevel... ja nu har de byggt nån racequad med acro me utöver det så går det ej.

    När vi menar flyga i autolevel(utan gps - där den justerar sin attityd för att vid vind t ex vara still som tusan) autolevel då håller den ej höjd eller plats utan du flyger den själv (mkt enkelt att flyga en sådan kopter i detta läge) och detta flightnmode har inte mer risk att tappa kontakten med din sändare än något annat - tror fortfarande den skulle gå in i RTH vid dylikt fel i autolevel - kolla dock upp det först för en dji kan man krascha i princip 1 gång ..

    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •