Idag kom DHL äntligen paketet från Gearbest (GB?). Som vi har väntat

Här är allt som modellen innehåller:
Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0756.jpg 
Visningar:	403 
Storlek:	134,1 KB 
Id:	62175

Jag beställde med DSM-mottagare och det visade sig att den band till min DSMX-radio vilket var en trevlig överraskning! Det står bara DSM2 på hemsidorna.

Så jag började med att montera propellrarna (varje propeller sitter fast med 2 skruvar) och så kopplade jag in den i datorn och startade Betaflight. Så långt allt väl och jag gick igenom inställningarna och började justera endpoints. Tyvärr hade jag inte koll på Armswitchen så när jag skulle justera throttle så flög den iväg... Så en propeller fattigare och en erfarenhet rikare.
Gjorde en liten provflygning hemma utan propellerskydden och så ytterligare en propeller fattigare... Har nu kryssat i att motorerna inte ska gå när throttle är noll. Och monterat skydden. Justerade expo på roll & pitch men den är fortfarande ettrig att flyga inomhus.

Gjorde några fler justeringar i Betaflight och sen kom jag åt resetknappen där så då blev det till att börja om. Varför får man inte upp en varning? Jag skulle bara kalibrera den.

Jag och sonen ska nu ut till parken bredvid och testflyga den lite. Den lämpar sig nog bättre där än inomhus.

Flygtiden verkar vara under 3 minuter vilket jag tycker är lite. Men återkommer i frågan när jag testat lite mer. Den är väldigt snygg i alla fall

Är det någon som flyger med en så får du gärna dela med dig dina erfarenheter och eventuella tips!

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0758.jpg 
Visningar:	397 
Storlek:	112,5 KB 
Id:	62176