Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Lite slöare 2204-2205 motorer?

  1. #1

    Standard Lite slöare 2204-2205 motorer?

    Jag kör Cobra 2204 2300KV men har även en quad med Emax RS2205-S. Jag gillar Cobra men dom är dels lite dyra och dels så lossnar magneterna(dom ligger dock kvar).
    Jag tänkte att RS2205-S skulle vara en trevlig motor att gå över till. Men nej, jag gillar dom inte. Dom är onödigt kraftiga(suger mycket ström) och onödigt tunga. Sen lossnar propellrarna väldigt lätt, förmodligen pga muttrarna så det går ju att åtgärda enkelt.

    Men jag skulle vilja ha tips ifall någon vet en motor med ungefär dessa specs:


    • "Lagom kraftig", räcker med 800-900g på 4s
    • "Lätt", max 26g
    • Robust, den behöver inte hålla för vad som helst men det skulle vara bra om magneterna satt fast
    • Bra pris, runt 150:-/st är okej
    • Lätt att få tag på


    Denna verkar trevlig: http://rotorgeeks.com/index.php?rout...product_id=396
    Dessa har jag hört ska vara bra: http://www.banggood.com/4X-Racerstar...html?rmmds=buy

    Någon som har tips?

  2. #2
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Här är en som gillar Racerstarmotorerna: https://www.youtube.com/watch?v=Avp8MurmeEY. Jag gillar hans tester.

  3. #3

    Standard

    Ja jag älskar hans videos och jag tror det var den videon som jag såg dom motorerna första gången. Dom motorerna är ju superbilliga och dom kan nog funka. Jämfört med Cobra så är priset typ 1/4 men jag vill inte ha en "bra för sitt pris"-motor, jag vill att den ska va bra Men för 230:- kanske det är värt att testa

  4. #4

    Standard

    Nu beställde jag dessa: http://www.banggood.com/4X-Racerstar...l?rmmds=search
    Det verkar vara en lätt motor som även ska funka med 4s, även om beskrivningen säger 2-3s. Jag tänkte bygga en (slö)racer med dom och sen köra hårt så får vi se hur dom funkar

  5. #5
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Har en härlig flygsession just i skogen


    Lycka till med motorerna! Jag köper nog de större till nästa bygge med din ram.

  6. #6

    Standard

    Ser härligt ut!
    Var försiktig med brillorna bara så solen inte kommer åt linserna, man kan(inte säkert, men med lite otur) bränna displayerna

    Ja jag skulle nog rekommendera några större motorer. Men min nästa racer ska vara lite slöare men även lättare eftersom jag inte kan utnyttja effekten ännu så vikt går före effekt.

    Jag sitter inne idag och följer Clash of nations(skotercross). Men har i veckan hunnit med lite flygning så jag har ändå inte dåligt samvete

  7. #7
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Härlig film och gillar att du blandar lugn flygning med race. Vad flyger du med i de lugna partierna?

    Ska försöka komma ihåg det där med solen för jag har förstått att de kan vara känsliga.

  8. #8

    Standard

    Jag flyger faktiskt racequaden men med en 3-axlig gimbal monterad Jag gjorde lite fel när jag exporterade filmen så kvaliteten blev dålig, men det var mest som test ändå så det får vara så

  9. #9
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlägg
    Jag flyger faktiskt racequaden men med en 3-axlig gimbal monterad Jag gjorde lite fel när jag exporterade filmen så kvaliteten blev dålig, men det var mest som test ändå så det får vara så
    Fungerade det att filma med gimbal på racequad?
    Jag har möjligheten att medverka i produktion av musikvideor just pga promotorn vill ha coola acrobilder och även från konserter. ..
    Tänkte jag har en Blackout mini spiderhexakopter som med lite kärlek skulle klara lyfta en gimbal med lätthet, dessutom kan ju redudansen vara bra.
    (har räddat mig åtskilliga ggr flygandes genom smågrenar)
    Talade snabbt vet ej om det är inräknat hur en racequad låter på 5"...Skulle kunna köra 6" armar iofs..

    Frågan är om man skall göra detta med en hexakopter(betaflight) och stoppa en hel vector i istället för all säkerhets skull och gpshold och köra mim favvo betaflight acro quad för de coolare scenerna?

    Jag undrar hur d gick m gimbalfilmandet främst; hann gimbalen med?
    Mvh Gustaf

    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

  10. #10

    Standard

    Det fungerar men det finns ett problem vilket är G-grafterna som gör att gimbalen börjar rolla eftersom den tror att något annat än neråt är "det nya neråt". Om man flyger stabiliserat så blir nog problemet mindre men då har man lixom även tappat en del av vitsen eftersom den då blir som en vanlig phantom och det man filmar då gör en phantom bättre förmodligen.

  11. #11

    Standard

    Nu har jag provat dessa ett tag: https://www.banggood.com/4X-Racersta...l?rmmds=search

    Dom har blivit mina nya favoritmotorer för racing. Lätta(under 25g), mjuk gång och belastar accarna lagom mycket. Jag kör dom på 4s även om dom är specade för 2-3s, inga problem ännu.
    Dom är väldigt mjuka i gången vilket passar min flygstil, kraft har dom så det räcker och blir lite över för mig i nuläget. Jag är ganska säker på att topp-piloterna skulle tycka att dom är lite för svaga.

    Sen kommer jag fortsättningsvis köra 2 st CW och 2 st CCW motorer, körde så på min första quad men ändrade till alla CW när jag började använda dyrare motorer(för att inte behöva ha reserv-motorer av två varianter). Men det är faktiskt riktigt skönt med olika rotations-riktning på gängorna så jag kommer fortsättningsvis köra det om det går.

  12. #12
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Kul att de funkar så bra!

    Det kanske blir sådana för mig också i nästa quad som nog ska bli ett lättviktsbygge.

  13. #13

    Standard

    Jag kan tillägga att kullagren i motorerna verkar vara ganska ojämna i kvalitén men det stör mig inte än så länge

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •