Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: Freewing F104 Starfighter 70mm

  1. #21
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av petera38 Visa inlägg
    Köpte du den med eller utan fläkt?

    Utblåsröret du använder? Går det att beställa från HAB?

    Vilken typ tank använde du? Du skriver att du "tryckte" den in i luftkanalen? Menar du den ena av insugningarna?

    Jag frågar, iom att jag har beställd en idag och skulle vara tacksam, om jag får använda dig som expert rådgivar....
    Hej,

    Köpte med fläkt. Jag samlar på mig modeller genom åren, vissa lämpar sig för fläkt andra för turbin. Fläktarna jag får över ligger bra på hyllan, annars går dem att sälja, men jag har hellre lite extra reservdelar än att ger bort dem.

    Tanken är en vanlig pet flaska, finns på bild ovan. Röret köps på HAB, vårat 40mm rör som funkar kanonfint upp till T35 power.

    Färgen börjar lossna rejält på min F104. Tror min början med att dränka in den i diesel var en klar nackdel.... flyger fortfarande mycket bra och jag är just hemkommen efter att ha kört 10-talet repor. Landstället är ofjädrat men robust som bara den.

    Sugen på att byta till F16... vi får se.



    Superhero

  2. #22
    petera38s avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    592
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Fritidsforskare
    Klubb
    LUDVIKA RFK

    Standard

    Av någon konstig anledning lyckades jag att beställa den utan fläkt! Tanken var, först att testa den med fläkt, och sen installera turbin. Ifall att du vill sälja din fläkt, köper jag den gärna.

    F-16 flyger säkert kanon. Jag beställde en HSD F-16 till min JetCat P60. Alltså en lite större modell. Tyvärr har dom så mycket att göra på HSD, så det dröjer med leverancen.
    An Expert has done every mistake ...
    A Master has done every mistake....Twice!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •