Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Alien F450

  1. #1

    Standard Alien F450

    Tjenare

    Har under en längre tid nu bråkat med min Quad jag inte får ordning på och sträcker nu ut en hand för att se om jag kan få lite hjälp.

    Jag har som sagt ett:
    • Alien F450 Variant X500 frame
    • Pixhawk PX4 Autopilot PIX 2.4.8
    • Hobbywing XRotor 20A ESC Brushless Speed Controller * 4
    • 2.4G Flysky FS-iA6 6 CH RC Receiver
    • MARSPOWER MX2212 920KV Brushless Motor


    Efter en del pill så har jag kommit så långt att när jag armar och ska flyga då ger dom 2 främre motorerna bra mycket mer kraft en dom bakre.

    Gör jag en ESC calibrering och testar köra efter denna så gör den inte de utan den går som den ska

    Jag har bytt till Pixhawk från en AMP och jag har bytt motorerna som jag har blivit ombedd att göra på ett forum då jag hade problem med att en motor inte alls ville ge någon direkt kraft innan

    Någon som har någon tanke? Har jag missat något som kan hjälpa?

    Mvh

  2. #2

    Standard

    Kalibrera accelerometern ifall du försöker lyfta i auto-level. Du kan ju testa att lyfta i rate-mode och se om den funkar då

  3. #3

    Standard

    Nej ingen förändring

    Inte testat rate dock

  4. #4

    Standard

    Jag hade en Naze32 som var sådär, den rollade åt sidan hela tiden. Slog man på rate-mode så gick den fint. Försökte också kalibrera men det blev inge skillnad så min slutsats var att det blev något fel på accelerometerns funktion.

    Edit: Har du allt påslaget när du kalibrerar? Så du inte bara pluggar i en USB och kalibrerar för då kan det vara något som inte går igång när bara USB-kabeln är ansluten som stör accelerometern.

  5. #5

    Standard

    Kör du APM:Copter nån firmware? Kör du Mission Planner? Funkar allt där?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlägg
    Jag hade en Naze32 som var sådär, den rollade åt sidan hela tiden. Slog man på rate-mode så gick den fint. Försökte också kalibrera men det blev inge skillnad så min slutsats var att det blev något fel på accelerometerns funktion.

    Edit: Har du allt påslaget när du kalibrerar? Så du inte bara pluggar i en USB och kalibrerar för då kan det vara något som inte går igång när bara USB-kabeln är ansluten som stör accelerometern.
    Hmm ne jag köra bara med USBn inkopplad. Tycker ju den borde boota upp allt. Får testa med batteriet inkopplat

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Kör du APM:Copter nån firmware? Kör du Mission Planner? Funkar allt där?
    Jag kör mission planner

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Viggeborn Visa inlägg
    Hmm ne jag köra bara med USBn inkopplad. Tycker ju den borde boota upp allt. Får testa med batteriet inkopplat
    Voltregulator och ESC:er går väll i alla fall inte igång och sånt kan också störa sensorerna. Inte alls säkert att det hjälper men prova

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlägg
    Voltregulator och ESC:er går väll i alla fall inte igång och sånt kan också störa sensorerna. Inte alls säkert att det hjälper men prova
    Absolut i detta läget gör jag allt för att de ska funka

  9. #9

    Standard

    Rätt motor på rätt ställe? Har för mig att tidigare APM hade annan motorlayout än senare som är samma som Pixhawk.

    Matar endast Pixhawk och mottagare med PM?

    USB-kabel för att programmera, telemetri för resten.

    Kompasskalibreringen görs med allt strömsatt, men utan snurrande motorer.

    Alla kablar tvinnade?

    Avstånd mellan grejerna?

    Bilder?

    Men om du connectar med USB-kabeln direkt i Mission Planner borde du se att allt lutar som det ska, gör det så?

    Klarar ESCarna den frekvens du ställt in Pixhawken på?

    Nån skillnad om du roterar Pixhawken 90 grader? Samma motorer eller två andra som varvar upp?

    Gjort ESC-kalibreringen (max-min) direkt mot mottagaren?

    Vilken firmware kör du? APM klarar max 3.2.1, men Pixhawken klarar högre. Tex Pixhawk Mini ska väl ha minst 3.5.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •