Reklam

 
Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 124

Ämne: FMS Avanti 70mm

  1. #41


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Deras futura finns att tillgå utan elektronik,så det är nog inte omöjligt att även Avanti kommer som kit. Skicka ett mejl till FMS,dem är trevliga att ha och göra med.

  2. #42
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jag har mätt utslag och justerat mekaniskt nu. Det är ju bara dumt att ha 50% DR i radion när man kan göra det mekaniskt. Jag behöver testa lite mer sen kan jag förmedla ev hårdvaruändringar som är vettiga.

    Mina mixningar ser ut att funka bättre nu, snudd på bra. Brakar ner till Tyskland och flyger i morgon så vi får hålla tummarna för bra väder så kan man få fason på alla inställningar.
    Superhero

  3. #43
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Nedpackad i sin originalkartong för transport söder ut.... 7st skruvar och vips kan man ta den som handbagage!



    Superhero

  4. #44

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Jag har mätt utslag och justerat mekaniskt nu. Det är ju bara dumt att ha 50% DR i radion när man kan göra det mekaniskt. Jag behöver testa lite mer sen kan jag förmedla ev hårdvaruändringar som är vettiga.

    Mina mixningar ser ut att funka bättre nu, snudd på bra. Brakar ner till Tyskland och flyger i morgon så vi får hålla tummarna för bra väder så kan man få fason på alla inställningar.
    Låter klart bättre än tidigare, tack!
    /Leif

  5. #45


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Fick hem min kärra idag , hela 263kr i avgift. Av dessa är 100kr till postens hantering. Nå, har kikat lite snabbt på den och ser bra ut. Kommer när tid , ackar och annars fixat försöka få upp den i luften. Lutar åt elefantastiskt om det blir av i år. Har lite behandling att genomgå först ☺️

  6. #46

    Standard

    Hämtade min idag och betalade 100:- för PostNords hantering. Undrar om det kommer en faktura från tullen senare?
    Ser bra ut så här just uppackad ur kartongen. Närmast blir det att montera och kolla hur mycket batteriet ska väga för att få TP rätt. Mina 6S 3300 väger nog för mycket med sina 525 g.
    /Leif

  7. #47


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Tveksamt om det kommer något från tullen, har vid ett flertal tillfällen bara fått betala postens hanteringsavgift, utan att något kommer från tullverket efteråt. Meningen är väl att man själv skall anmäla import och betala moms/skatt. Men o andra sidan,så är det nu då Postnord som skall sköta det åt en, därav avgiften
    Jag antar att ni också fick "free gifts"?. I mitt fall solskydd för modellerna i något spandexmaterial och ett extra 12bladigt fläktblad.
    Om H-king specar Turnigy ackarna rätt, så väger mina 505gram. Har kollat lite på GensAce också, 498gram för deras 25-50c.
    En sak är säker, maskinen kommer flytta på sig

  8. #48

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Jag har flugit mer och justerat mera. Provat olika diffrentiering av skeven och finlirat expo och dualrates. Gick ner ytterligare lite på skeven till 55% och ökade expo på höjden till 45% upp, minskade till -10% expo på dyk.
    ...
    ...
    ...
    Hur fixar du skevroderdiff, skevservona är ju kopplade till en (1) kanal typ som Y-kabel. Har du kopplat förbi "fördelningsboxen" och kör med två skevkanaler?
    Hur stora blev dina utslag till slut?
    /Leif

  9. #49

    Standard

    Hej!
    Ser ut som den kommer in i lager hos MLhobby nästa vecka
    http://mlhobby.com/flygplan/edf-jet/...p-70mm-6s-rod/
    //Olle

  10. #50
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Hur fixar du skevroderdiff, skevservona är ju kopplade till en (1) kanal typ som Y-kabel. Har du kopplat förbi "fördelningsboxen" och kör med två skevkanaler?
    Hur stora blev dina utslag till slut?
    Mekaniskt justerat.

    https://www.rcgroups.com/forums/show...8&postcount=13
    Superhero

  11. #51
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Får nog prenumerera på Avantis tror jag...



    Superhero

  12. #52

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Får nog prenumerera på Avantis tror jag...
    Eller ett litet snabbt besök hos optikern

  13. #53

    Standard

    Lider med dig
    Min är nästan klar för provflyg, bara några mindre ändringar i sändare kvar. Det blev min tunga 3S 3300 och vikten hamnade på 1910 g. Jag rev ut kopplingsboxen och alla kablar och gjorde nya så nu har skevservona och stabservona var sin kanal. Tyvärr funkar inte min nya mottagare med inbyggt gyro så det får jag klara mig utan. Off topic: Min nästan nya laptop lade av, tangentbordet svarar inte alls
    /Leif

  14. #54

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Försökte du medvetet flyga mellan buskarna eller glömde du bort att buskarna var där?

    /Bo

  15. #55
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bem Visa inlägg
    Försökte du medvetet flyga mellan buskarna eller glömde du bort att buskarna var där?

    /Bo
    Dem var närmare än det såg ut helt enkelt. Fick ett gäng bra flygningar innan dock och efter så fick jag ju flyga likadant med Starfightern. Det är "bara" att spaka betydligt mycket mera så flyger den också bra

    Skall se om jag kan rota fram mer film.

    bla när Dirk skjuter iväg sin kolibri-turbopropmaskin med katapult baklänges (ofrivilligt)
    Superhero

  16. #56
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jaha, då var motorn på väg hit igen då efter service igen

    Avanti #3 likaså....

    Superhero

  17. #57
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Nu tror jag väl inte FMS på ett par dagar bestämt sig för att byta alla 9grams servon mot nya Predator... men iaf kul att vi är på samma spår med servona där.

    De skickade med ett prov till mig med min nya Avanti.

    The new released Predator 13g Digital and Analog Metal Servo with all metal gears, will be replaced the existed 9g Digital Metal Gear Servo.
    Apply Environmental Condition: -20°~60°
    Voltage: 4.8V ~ 6V
    Load of life test: ≤1/4
    Speed without load: 0.15±0.01 sec/60 ~ 0.12±0.01 sec/60°
    Current without load: 80mA~100mA
    Excessive Play: ≤0.5°
    Angle of Rotation: ≤5°
    Max Torque: 2.2 Kgf.cm~2.6 Kgf.cm
    Tem.drift at 25°: ≤1°
    dBA: 55~60

    Superhero

  18. #58
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    100% dualrates i sändaren med rimliga utslag i luften fast dubbla upplösningen. Enkel fix att flytta linkaget till innersta hålet på servona.

    Superhero

  19. #59
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Filmsnutt till. FMS meddelade att de redan justerar verktygen och lägger mer lim till landställen. Gillar FMS jag

    Superhero

  20. #60

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    100% dualrates i sändaren med rimliga utslag i luften fast dubbla upplösningen. Enkel fix att flytta linkaget till innersta hålet på servona.
    Jag har inte flugit min ännu och har utslagen ställda enligt manualens "low rate". Väl medveten om att min EDF blir långsammare än din turbin är jag ändå nyfiken på dina utprovade utslag.
    (Och för info: Jag kan inte se något väsentligt dödband på FMS-servona. )
    /Leif

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •