Reklam

 
Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 234567
Resultat 121 till 124 av 124

Ämne: FMS Avanti 70mm

  1. #121

    Standard

    Jag har fått problem med nosstället som inte går ner ibland. Hände en gång förra säsongen och ikväll hände det igen. När jag kör systemet i hobbyrummet nu efteråt så går det alltid till infällt läge men går bara till nerfällt en gång av ca 5 försök. Jag ska givetvis undersöka kontakter och kablage som jag gjorde i höstas men undrar om någon av er har erfarenhet av liknade?
    /Leif

  2. #122


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Jag har inte varit med om det på Avanti, men däremot på en Taft Viper, där var det ett ställ i vingen som uppförde sig så. Öppna upp och kolla inuti mekaniken, finns ett kretskort där det sitter två tryckkontakter, som känner av när stället är inne resp ute. Kanske är någon av dem som lossnat? Så var det på mitt ställ iaf, kan vara värt att kika upp.

  3. #123

    Standard

    Tror jag har hittat problemet. När stället fälls upp stångar hjulet mot taket i ställschaktet. Misstänker att överlastsäkringen löser ut och/eller att mekaniken inte når fram till ändlägesbrytaren. Tar jag ut stället från modellen funkar det u.a. Troligen har ställbenet bockats något bakåt på vårt ojämna gräsfält.
    /Leif

  4. #124


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Fick hem min nya Avanti idag.. Men, jag har en känsla av att just detta exemplar inte genomgick en kvalitetskontroll.
    Ena kontakten i vingfästet , var flänsarna trasiga på. Ser ut som om någon har använt våld helt enkelt.
    Kontakter och kablar till fartreglaget, Kontakterna går inte i hylsorna, då dessa är för små. Så dessa sitter bara i ytterdelen, och går en att föra ihop. = flygförbud. Dessutom är kablarna till motorn inte justerade till rätt längd utan låg bara som en hög inkastat i utrymmet. Skulle jag kapa dem, så når nog inte batterikontakten fram till batteriet. Med dessa små saker, så vill jag inte veta vad mera som är slarvat.. Jag har givetvis kontaktat inköpsstället liksom FMS själva.

    Nu kanske ni säger, att det där är lätt att fixa själv?. Jodå, nog inga problem..men, när jag köper en kärra för fullpris, så skall det naturligtvis vara hela och fungerande saker. Inte "fixa själv" saker.


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	kontakter2.jpg 
Visningar:	102 
Storlek:	56,9 KB 
Id:	65954Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	kontakter1.jpg 
Visningar:	79 
Storlek:	64,3 KB 
Id:	65955

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •