Reklam

 
Sidan 6 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 101 till 120 av 124

Ämne: FMS Avanti 70mm

  1. #101
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Gillade ju Avanti så det blir som sagt en större med. Rejäl pjäs för att vara skum.

    Superhero

  2. #102

    Standard

    Nyss hemkommen från klubbfältet efter två lyckade trimflygningar med Avanti 70:an. Trimmar roderutslagen för Skev och höjd med trotteltrimmen under pågående flygning, olika för flygfaserna Normal, Startklaff och Landningsklaff. Även Gyro Gain ställer jag medan jag flyger med hjälp av sidrodertrimmen.
    Första flygningen gjorde jag förra veckan och då lossnade vänster landstäl (som väntat, flyger från gräs)l. Bröt bort höger för hand och limmade om båda och idag höll dom.
    /Leif

  3. #103

    Standard

    Igår flög jag Avantin från Karlskoga MFK:s utmärkta asfaltbana vilket var väldigt annorlunda jämfört med gräs! Rullar ju bra och långt men framför allt hade jag problem med att hålla riktningen rakt fram både vid start och landning. Rullade av flera gånger. Har mycket små utslag på noshjulet men det vinglar lätt ändå. Tack Eine med flera för en trevlig kväll
    /Leif

  4. #104
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Någon sa att hjulen är monterade på gängade pinnskruvar vilka ger dessa symptom. Prova byta ut gängstängerna mot något annat.
    Superhero

  5. #105

    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    22
    Klubb
    KMFK och Höka

    Standard

    Någon här som testat denna på 4S setup ?
    Det blir ju lättare startvikt än 6S, som jag tror gynnar denna modell.
    Flygtiden blir väl den samma eller mer vid normal flygning??

  6. #106
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av xet Visa inlägg
    Någon här som testat denna på 4S setup ?
    Det blir ju lättare startvikt än 6S, som jag tror gynnar denna modell.
    Flygtiden blir väl den samma eller mer vid normal flygning??
    Jag är övertygad om att 4S går bra det med. Men vilkten är inget problem faktiskt. 6S med samma ackvikt som en 4S och mindre gaspådrag är nog det bästa(!) (Alltså en 6S 2700 typ)
    Superhero

  7. #107

    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    22
    Klubb
    KMFK och Höka

    Standard

    Tack för svar Henke.
    Jaha ok 6S med lätta accar då. Några övriga saker/modifieringar som kan vara bra att göra med denna kärra ?

  8. #108

    Standard

    Huvudställen lossnade på min (och på andras också). Behöver limmas bättre särskilt om du flyger från gräsfält.
    Hjulaxlarna består av gängade skruvar vilket kan göra det svårt att hålla riktningen på belagd bana (och sliter på hjulnaven). Jag bytte mina mot pianotrådsbitar.
    Flytta stötstängerna längre in mot servots centrum på skev och höjd istället för att minska utslagen från sändaren.
    /Leif

  9. #109
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av xet Visa inlägg
    Tack för svar Henke.
    Jaha ok 6S med lätta accar då. Några övriga saker/modifieringar som kan vara bra att göra med denna kärra ?
    Plöj denna tråden så tror jag mycket står redan. FMS skall enligt egen utsago ha fixat limnningsproblemen. en röd/vit/blå bör ha de uppdateringarna. Servona skall de byta ut, om/när/hur vet jag ej osv....
    Superhero

  10. #110

    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    22
    Klubb
    KMFK och Höka

    Standard

    Ok tack för alla svar.

  11. #111

    Standard

    Kom just hem från klubbfältet och det blev ett kort flygpass...noshjulet fälldes inte ut vid första landningen och vill inte vara med alls längre. Får väl plocka ur det och försöka hitta felet, det är i varje fall ingen mekanisk blockering såvitt jag kan se. Någon som varit med om samma sak?
    @Henke: Har du ett nosställ över som du kan avvara om jag behöver ett nytt?
    /Leif

  12. #112
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    @Henke: Har du ett nosställ över som du kan avvara om jag behöver ett nytt?
    Japp! Har för stunden ett par vingar kompletta samt lite ställ där jag själv tänkt använda ett sett, så ett noshjul finns.
    Superhero

  13. #113

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Japp! Har för stunden ett par vingar kompletta samt lite ställ där jag själv tänkt använda ett sett, så ett noshjul finns.
    Du har PM
    /Leif

  14. #114

    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    22
    Klubb
    KMFK och Höka

    Standard

    Nu har jag beställt en blå Avanti 70mm. Ännu en leksak...
    Senast redigerat av xet den 2017-08-04 klockan 14:16.

  15. #115
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av xet Visa inlägg
    Nu har jag beställt en blå Avanti 70mm. Ännu en leksak...
    Kul, tror du blir jättenöjd, dem flyger väldigt bra.
    Superhero

  16. #116

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av xet Visa inlägg
    Nu har jag beställt en blå Avanti 70mm. Ännu en leksak...
    Jag tror också att du blir nöjd. Mycket flygplan för pengarna.
    Off topic: Jag är lite sugen på FMS Futura 80mm. Och den ska tydligen funka med 6S 4000mAh.
    http://www.fmsmodel.com/fms-80mm-futura-red-pnp
    /Leif

  17. #117
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jag såg Futuran flyga och har flugit den större, inget för mig. FMS har en ny Hawk också som det riktigt fin ut, men Hawk är elaka, så jag avstår.... eller försöker fåg mig att avstå iaf.

    Näst på tur är nog Mig21 80mm
    Superhero

  18. #118


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Återuppväcker tråden från de döda.. Men! Idag fick jag beställt mig en ny Avanti.. denna gång den Röd/vit/blåa. 6s versionen. Min röda har haft problem med att ställen lossnat vid landningar, senast idag bla. Och förra året så gjorde den en tunnelroll i markhöjd vid start och renderades till en byggsats.. hepp!. Men lim o spackel håller ihop den än idag, och den flyger fantastiskt fint. Och det var en av anledningarna till att jag köpte mig en ny. Just för att jag gillar hur den flyger, och det är en oerhört trevlig modell. Den röda kommer få hänga med ett tag till, eller åtminstone tills den pensioneras.

  19. #119
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Precis vad jag tänkte göra sist jag skrev i denna tråden, köpa den andra färgen... Men jag "sålde" min röda här om veckan efter att ha flugit med den i Tyskland i år igen. Jag vet inte vad jag skall bygga nu. Planen var då att hoppa upp till Freewings 80mm Avanti men det finns lite olika anledningar att titta på annat. Samtidigt som jag har en liten go skalaflygmaskin med jetmotor så är jag sugen på A-4, Mig21, Mirage 2000.... men Avanti flyger bättre.

    Sen tror jag ju att denna hade varit poppis hemma.

    Superhero

  20. #120


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Tycker 70:an var lagom storlek, både i "ack väg" och relativt smidig att ta med sig mm. Större fläktar blir ju lite törstigare och kärrorna större, därmed inte sagt att det är tråkigt, tvärtom! Min hade inte gått att sälja som den är nu.. kanske elektroniken, men den kan komma till pass som reservdelar. Jag tycker utbudet är större nu än vad det varit, har också sneglat på andar kärror, bl.a FMS A10 , Futurorna, och deras senaste F16? men ingen tilltalar mig direkt. F16 var jag sugen på, tills jag såg att den hade cheater hål. A10 och Futuran faller på att ackarna börjar bli lite dyra. Hur som.. man vet aldrig var framtiden har med sig i bagaget. Kärran på din bild ser ju lite rolig ut, vad är det för någon skapelse?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •