Reklam

 
Sidan 4 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 124

Ämne: FMS Avanti 70mm

  1. #61
    petera38s avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    592
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Fritidsforskare
    Klubb
    LUDVIKA RFK

    Standard

    Henke,

    Köpte du modellen med eller utan fläkt?
    Sorry, frågan gällde din F-104 Starfighter.
    An Expert has done every mistake ...
    A Master has done every mistake....Twice!

  2. #62


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Har premiärat kärran idag, körde på Turnigy 6s 3300mah längst fram. Inga problem alls,och startar lätt från gräsfältet. Med fällda klaffar så kunde man flyga sakta inför landning utan nåt speciellt. Nu körde jag med strax under halva utslag på klaffarna. Kyttigt i vinden men inga problem. Har inte provat stallegenskaper, men som sagt vid landning lungt och sakta. Kunde nästan stå still i motvinden. Det enda som hände var på andra flygningen och kom in lite för sakta så kärran bara damp ner på stället.dem lossnade bara från limningen och inga andra skador. Kul kärra!

  3. #63

    Standard

    Trevligt. Hur uppför den sig när du fäller ner klaff? Behöver man mixa in kompensering? Min är klar för premiär och jag har satt in en mottagare med gyro.
    /Leif

  4. #64


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Ja,vid full klaff behöver jag kompensera, men hann inte prova fullt ut. Vid små klaffar så var det hålla lite höjd. Kör utan gyro. Men jag måste prova fler gånger när det blåser mindre.��

  5. #65
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Kul att ni kommit igång också. Jag får in min nummer tre vilken dag som helst nu

    Fick vatten på avantikvarnen och köpte en större också. Om det var rätt beslut får vi se i framtiden.

    Superhero

  6. #66

    Standard

    Läcker
    /Leif

  7. #67

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Hej!
    Var köper man en sån här maskin? Är det ARF, finns det färdiga paket, helst från Sverige för min del?

    Ville

  8. #68

    Standard

    ML hobby lär ha mini Avanti i lager.
    http://mlhobby.com
    /Leif

  9. #69

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Tack ska du ha Leif.
    Ser att man hamnar på 3950:- inklusive ack hos ML Hobby. Vad blir det för prisskillnad från utlandet?

    /Ville

  10. #70

    Standard

    Jag köpte direkt från FMS och betalade 2345 SEK med fri frakt plus postens avgift 100:-
    /Leif

  11. #71
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Minicars tar in dem, vet dock inte när dem får in dem i lager. Är man sugen på någonting som verkligen flyger bra så är detta en riktigt fin modell. Uppskattar man inte välflygande modeller och tycker att hobbykings 70mm maskiner flyger lika bra så ja... då ska man inte lägga 4k på denna. Men jag tror faktiskt många kommer välja denna just för att den är riktigt bra i ett behändigt format.

    Vet i tusan om jag inte valt 4S versionen trots allt. Det är ingen raket, finns ingen anledning att slå rekord med denna utan fokusera på att den flyger fint, där är 4S i min mening absolut nog. Lev från FMS i juni för 4S.

    (Röd 6S, "Blå" 4S)

    Superhero

  12. #72

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Sebart Mini Avanti S 70 mm är tydligen samma som FMS 70 mm Avanti.
    Sebarts modeller brukar flyga bra och brukar vara välgjorda (har dock bara erfarenhet av Sebarts konstflygningsmaskiner Angel S 30E, Wind S 50E, MythoS 125E och MythoS Pro).

    "The original design and authorization are from Sebart with the additional FMS advanced production concept..." enligt FMS hemsida om FMS 70mm Avanti.

    Sebarts info om samma modell:
    http://www.sebart.it/edf-jets.html

    /Bo

  13. #73

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Jag köpte direkt från FMS och betalade 2345 SEK med fri frakt plus postens avgift 100:-
    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Minicars tar in dem, vet dock inte när dem får in dem i lager. Är man sugen på någonting som verkligen flyger bra så är detta en riktigt fin modell. Uppskattar man inte välflygande modeller och tycker att hobbykings 70mm maskiner flyger lika bra så ja... då ska man inte lägga 4k på denna. Men jag tror faktiskt många kommer välja denna just för att den är riktigt bra i ett behändigt format.

    Vet i tusan om jag inte valt 4S versionen trots allt. Det är ingen raket, finns ingen anledning att slå rekord med denna utan fokusera på att den flyger fint, där är 4S i min mening absolut nog. Lev från FMS i juni för 4S.

    (Röd 6S, "Blå" 4S)

    Citat Ursprungligen postat av bem Visa inlägg
    Sebart Mini Avanti S 70 mm är tydligen samma som FMS 70 mm Avanti.
    Sebarts modeller brukar flyga bra och brukar vara välgjorda (har dock bara erfarenhet av Sebarts konstflygningsmaskiner Angel S 30E, Wind S 50E, MythoS 125E och MythoS Pro).

    "The original design and authorization are from Sebart with the additional FMS advanced production concept..." enligt FMS hemsida om FMS 70mm Avanti.

    Sebarts info om samma modell:
    http://www.sebart.it/edf-jets.html

    /Bo
    Hej!
    Ja, det är lite skillnad på 2345:- och 3950:-, onekligen! Ska kolla in Sebart-Avantin också.
    Tack för tipsen!

    /Ville

  14. #74


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    249usd så säg ca 2400kr direkt från FMS utan ack. 3950 var det med en ack från Mlhobby? Det är FMS som tillverkar den, sammarbete med Sebart. Så det är exakt samma kärra. Ja alltså 70mm

  15. #75

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Hej!
    Ja, det är lite skillnad på 2345:- och 3950:-, onekligen! Ska kolla in Sebart-Avantin också.
    Tack för tipsen!

    /Ville
    Ja, men mitt pris är exklusive acc. En Nanotech 6S 3300 35C från Hobbyking NL kostar ca 550 SEK plus frakt.
    /Leif

  16. #76

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    ~
    ~
    Vet i tusan om jag inte valt 4S versionen trots allt. Det är ingen raket, finns ingen anledning att slå rekord med denna utan fokusera på att den flyger fint, där är 4S i min mening absolut nog. Lev från FMS i juni för 4S.

    (Röd 6S, "Blå" 4S)
    Njae, jag vill nog ha pulver för start från gräs. Och man behöver ju inte flyga på full gas
    /Leif

  17. #77

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    Ja, men mitt pris är exklusive acc. En Nanotech 6S 3300 35C från Hobbyking NL kostar ca 550 SEK plus frakt.
    Man kan i alla fall tjäna lite på utlandsbeställning. Vill gärna stödja hemmahandlare, men det blir knepigt när det blir så pass stor prisskillnad.
    Henriks tips på en 4S-variant är kanske ett smartare val, hmmm? Jag får grunna lite på det!

    /Ville

  18. #78

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Hej!
    Klarar man sig med en GensAce 3300mAh 6S 35C måntro; då tjänar man ju lite pengar?
    http://www.autopartner.se/batterier/...3300mah-6s-35c

    /Ville

  19. #79

    Standard

    Absolut!
    /Leif

  20. #80
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Hur man tjänar pengar på att handla vet jag inte, men glöm inte att moms skall tillkomma på $249 och ev batterier från hobbyking. För mig kvittar det var ni handlar, köpte själv från FMS, men det berodde mest på att dem bara fanns där.

    Jag har pratat med Seba själv och han har mycket riktigt signerat både 70mm och 80mm Avantin. Dock inte HSD Super Viper som bara hette avanti en väldigt kort stund innan namnbytet ;-) Men fasen vet om inte Seba ångrade sig där med tanke på att de verkar sälja som smör med 6kg jetmotor monterad.... ja ja...
    Superhero

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •