Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 35 av 35

Ämne: Did you RC today? (Inspirationstråd, vad gjorde du för RC-relaterat idag?)

  1. #21
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Har aldrig skadat mig förut i denna hobby men är inte van att propellern sitter baktill på min Zorrovinge. Det blödde ganska mycket men tur att det var kyligt ute igår som höll smärtan borta.
    Blir att träna bumerangstarter i framtiden.


  2. #22

    Standard

    El är farligt, har också fått skador med droppande/rinnande blod av proppar från elflyg. Hände aldrig med metanol, dom hoppade aldrig igång. :-D

    Finjusterat, slipat och fixat 2 skevroder, 2 flaps, 1 sidoroder, 1 höjdroder, 2 skevroderservoluckor och 2 flapservoluckor till min Piper Cherokee inför klädning. =)

    Lött kablage på en halvstor multicopter (600+).
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #23

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    480
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard



    Satte ihop en video på lite bilkörning

    Länk om inte inbäddningen funkar https://youtu.be/5sTWU44fjGU
    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

  4. #24

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    480
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard

    Igår 1:a maj blev det demonstration - av högkvalitativt hangflyg.

    Vi var fyra som flög på Sandsjöbacka-hanget i den sydostliga vinden. Underbart väder och fantastisk termik. Största kärran var en TopModel Fantasy på 3,4 m och minsta en Multiplex Panda på 116cm.

    Många förbipasserande mtb-cyklister, löpare och vandrare stannade för att titta.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0331.jpg 
Visningar:	76 
Storlek:	103,2 KB 
Id:	62607Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0361.jpg 
Visningar:	90 
Storlek:	22,5 KB 
Id:	62608Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0336.jpg 
Visningar:	71 
Storlek:	43,9 KB 
Id:	62606

    Seppo med nylandad Panda, Dan "hovrar" ned sin Fantasy, Micke slår knut på sitt spjut från RCRCM.
    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

  5. #25

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2285.jpg 
Visningar:	97 
Storlek:	60,6 KB 
Id:	62964Vädret var som bekant fint i helgen för somliga av oss. Fick till två flygningar med min Saphir 2 (YS120). Ställen krånglade, därför är de utfällda. Ska byta ut dem mot ett fast ställ under kroppen istället. Synd, men gräsfält och klena landställsben är ingen bra kombination. Planet flyger hursomhelst fantastiskt.

  6. #26
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Nu börjar skillsen komma!! Diving buildings:

    Bad Rune på denna 6inch: ej an att tuna Kiss:måste få rätt på toppens tpa
    https://youtu.be/NMkXkqCn6Rc

    I förrgår efter 21 så tog jag min 5inchracer och min 6inch kisscopter och dök Uppsala slott !! Hade rejält m spotters och vart en rätt cool video: en proppspets var böjd så lite jello men inget som fcn inte klarade av: otroligt mot kraft i tattuR 95c 4s1300arna ! När jag landar gick V upptill över 14.4! Mycket nöje. https://youtu.be/PZ8-NJ9vN2c

    Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

  7. #27

    R_Sjostedts avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    89
    Jobb
    "Flyglärare EMFK"
    Klubb
    Eslövs MFK

    Standard

    Bytat spis i en undermotoriserad J3a......den kan nog hovra nu!
    När slutar man vara "Rookie"?
    SPEKTRUM-gillare med målet att flyga alla typer av plan!
    YouTube / Instagram / EslövMFK

  8. #28

    Wedde63s avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    116
    Jobb
    Design Engineer Scania
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb Modellflygsektionen

    Standard

    Maiden med dotterns (och min ) Mini Apprentice. Körde två acc i Beginners mode, en lugn och trevlig flygning. Blåste typ 3m/s och med anpassad trottel gick det att stå helt stilla i luften . Dottern får börja där, medans jag går över till Intermediate Mode, blir lite mer action då.

    Mvh // Anders

  9. #29

    Standard

    Laddade igår 4 st 3S 1300 Gravity LiPo's (bra skick) samtidigt med 1C-laddning via paraboard från 3,79V/cell i medel, tröttnade efter 90 minuter. Flög upp dem igår, laddade dem idag igen och det tog 34 minuter från ca 3,81V/cell i medel (dock mer olika laddade ackar denna gång). Balanseringsladdnings bägge ggr. Så nu sitter man och funderar på om ackar laddas snabbare om de använts nyligen då det var ett halvår sen eller mer sen jag använde dem senast.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  10. #30

    Standard

    Ytterligare en bild på en numera modifierad Saphir, bytte de infällbara ställen mot ett fast kolfiberställ istället. Fulare man såå mycket skönare & smidigare. 3-punktslandningar är lekande lätt. Flög upp 1,7 liter igår kväll
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3877.jpg 
Visningar:	103 
Storlek:	91,0 KB 
Id:	63448

  11. #31
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Vi blev till slut 8 stycken som flög quad i Åby, Gbg. Mycket trevligt:-)


  12. #32

    Standard

    Kikade på mobiltelefonen och kom in på YouTube, såg att det fanns en intressant film om nån förbättrad version av en helikopter. Tänkte nästan klicka och kika på denna 20-minuters film, men nä. Jag lade bort mobilen och förberedde en Tarot 680Pro-hexacopter för flygning istället. Man måste prioritera! ;-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  13. #33

    Standard

    Lät TVn stå avstängd och kalibrerade spänning samt ström på en Pixhawk 2.1 istället. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  14. #34

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    480
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard

    Jag körde lite kort med min Stampede, mest för att testa en GoPro som jag lagat och ha nåt sty filma!

    JonasH - brukar ni flyga quad regelbundet? Vore kul att titta. Jag har egna goggles så jag kan åka med. Min första multi är en Phantom men den är en gäspning att flyga även om den tar bra film och foto.
    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

  15. #35

    Standard

    Gjort klart en 250-quad för flygning idag. Samt en SkyWalker X-1 som också ska flygas. Känns som man hamnat i en ond cirkel där man bara flyger det enklaste och bara håller dem i skick, annat blir att vänta... lite slött. Man borde slänga in grejerna i förrådet när man flugit dem (eller sälja bort) och ta nästa.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •