Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: quadro vs hexa

  1. #1

    Standard quadro vs hexa

    Hej
    En fråga till.
    Fungerar verkligen en flat hexa eller en Y6 med en motor borta?
    Tillräckligt bra för att komma ner någorlunda hel.
    Nån med erfarenheter ?

    bosv

  2. #2

    Standard

    Det funkar ... OM controllern stöder det.

    APM med Firmware-version 3.1.5 eller nyare stöder det (APM stöder inte nyare än 3.2.1).
    Pixhawk med Firmware-version 3.1.5 eller nyare stöder det.
    Tror dessa två använder motstående motor som stöd, dvs den gör inget eller varvar upp lite, så räkna med att hexan har max 66% flygkraft kvar av fullgas så landa omedelbart och inga hastiga rörelser.

    DJI Naza-M stöder det också, men den håller igång samtliga 5 motorer så gott den klarar, vilket resulterar i att hexan börjar rotera men det klarar den av. Dock har jag inte koll på de nya versionerna. Detta var nåt år sedan.

    ZeroTech ska också klara det har jag för mig. Jag flög bara Quads med ZeroTech så jag har inte brytt mig där.

    Övriga controllers... iiiiingen aning.

    Jag har inte provat själv men jag har sett filmer där det funkar finfint när de startat med en defekt motor/ESC/utan prop/urkopplad. Men hänt i luften är ovanligare, inte sett många filmer iaf. Har sett många filmer där de trillat ner fast controllern ska stöda det, så det beror väl på setup också.

    Bättre köpa bra grejer med en gång och inte HobbyKing-skräp eller dylikt som du inte kan lita på, så slipper du oroa dig för att en motor eller ESC ska ge upp lika lätt.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •