Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Uppdatering Phantom advance

  1. #1

    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    274
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard Uppdatering Phantom advance

    Någon som nyss uppdaterat till nyaste varan? Jag tog fram min advance för flygning nu efter vinteruppehåll. Den varnar för gammal uppdate,men jag vet inte om jag törs köra en ny uppdatering. Flög med den gamla och givetvis inga problem. Funkar nya? Går den att uppdatera via sändaren eller måste man in i datorn och ladda ner forfarande? Finns det några fördelar men nyaste varan? Och vad isåfall? Gäller så klart en Phantom 3!
    Senast redigerat av lennart wiklund den 2017-04-16 klockan 12:05.
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

  2. #2

    Standard

    http://www.dji.com/phantom-3-adv/info#downloads

    Där kan du se vad som ändrats vid varje uppdatering. Du talar ju inte om vilken firmware du har nu och då är det ju lite svårt att svara på exakt vad som uppdaterats fram till nu
    Jag har inte Phantom själv så jag kan inte svara på om det fungerar, men det funkar säkert men kolla så att det inte är något som ändras som är till nackdel för dig.

    Men bara den sista uppdateringen gör detta:
    1. Optimized Flight Restriction Zone management by deleting flight restrictions for some abandoned airports.
    2. Optimized HDR+RAW format photos.
    3. Improved motor performance to prevent occasional overheating resulting from a motor stall.
    4. Slowed motor stopping time to three seconds during flight.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •