Reklam

Sidan 10 av 19 FrstaFrsta ... 56789101112131415 ... SistaSista
Resultat 181 till 200 av 365

mne: Huvudtrd fr rsmte 2017

Standard

Citat Ursprungligen postat av K- Visa inlgg
    Att anse att shootout skulle vara lokala evenemang r mrkligt d deltagare frn flera lnder deltar och antalet deltagande piloter r hgt, vi har inte ngra mastodont evenemang i detta land lngre
    Det mste vll nd anses som lokalt eftersom det krvs att man ker dit fr att kunna vara med. Man kan se det som att bidraget bara gynnar dom som har rd att ka dit.

Micke.Falos avatar
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlgg
    94
    Jobb
    gare MRC AB
    Klubb
    MFK stersunds Modellflygklubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlgg
    Det mste vll nd anses som lokalt eftersom det krvs att man ker dit fr att kunna vara med. Man kan se det som att bidraget bara gynnar dom som har rd att ka dit.
    Haha. Jaa var man n frlgger en trff s blir den lokal :-D Gnlla fr gnllandets skull?
    "we have a long way to go and a short time to get there"
    SA3BED

Standard

Citat Ursprungligen postat av K- Visa inlgg
    Intressanta diskussioner med ibland alternativa fakta
    K- att hlla p att insinuera att folk ljuger r extremt dlig stil. Om det lagts fram osanningar eller om du anser att vissa slutsatser r fel s fram med korten.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Micke.Falo Visa inlgg
    Haha. Jaa var man n frlgger en trff s blir den lokal :-D Gnlla fr gnllandets skull?
    Haha, n. stersund r min nrmaste stad(bor dock en bit ifrn fr tillfllet)s jag borde inte gnlla om pengar gr till den meetingen. Ger bara mina sikter

pgrtss avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    1 568
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

Standard

Trffar dr RCFF-medlemmar r vlkomna finns vl spridda ver stora delar av landet och finns det ingen tillrckligt nra s fr man vl se till att den egna klubben ordnar en inbjudningstrff?
    Ekonomiskt verkar det ju inte som att ngon har nekats om de bett om hjlp.

Shootouts (gun battle between armed groups enligt Wiki ) kan man kanske bevista i ngon frort till de strre stderna en kvll om man r intresserad av sdant :-)

Standard

pgrts: Alla har inte en klubb nra och det r vll dom som behver hjlpen mest.
    Senast redigerat av SniffSwe den 2017-04-29 klockan 06:53.

pgrtss avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    1 568
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

Standard

pgrts: Alla har inte en klubb nra och det r vll dom som i s fall behver hjlpen mest om det ska delas ut bidrag lokalt.
    r man intresserad av att flyga med andra utan att ka och trffas s finns det skert lsningar fr det.
    Frr flg man och skickade brev (senare epost) dr man skrev ner sitt resultat. Nu anvnder man oftast forum fr den typen av utmaningar.
    Skulle man behva pengar fr ngot i samband med det (priser?) s tror jag nog att det hade gtt igenom vid en anskan :-)
    Vill man inte ha ngot och inte vara med i ngot s r ju inte det heller ngot problem?

Villes avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    311
    Klubb
    Skellefte RadioFlygKlubb

Standard

pgrts: Alla har inte en klubb nra och det r vll dom som behver hjlpen mest.
    SniffSwe, nu kan jag inte hlla mig lngre, du menar vl inte vll svida du inte avser hopfogning som skett genom vllning. Du r ju en klok man och du vill vl...

/Ville

Standard

pgrts: Jo det r sant och jag frstr Jag brjade flyga nr jag var runt 11-12 r och d var jag den enda som hll p med det inom 5 mil. Ingen simulator och knappt ngot internet. Fltet var en liten grsplan omgiven av hg skog som jag cyklade till med flygplanen i en hemmagjord vagn bakom. Flg 1 min och sen cykla hem igen fr att laga, om och om igen. Jag brukar nu fr tiden tnka att det var ju d jag behvde hjlp, inte nu. Om det finns sdana idag s blir ju dom hjlpta av sdant som gynnar alla modellflygare, dom r fga hjlpt av att etablerade klubbar med mnga medlemmar och meetings med internationellt deltagande fr hjlp.

Dr har vi kanske orsaken till mitt gnllande - taskig uppvxt med RC-frbannelsen ^^ och kanske finns det inte ens sdana "skogsmullar" idag, men man ska komma ihg att dom kan finnas ven om dom inte syns

Standard

Ville: Hahaha! Jag kan inte stava, det r vl(!) bara det ^^

Standard

r fortfarande intresserad av att veta vilka som r revisorer och hur dom r valda.

/Mats

Standard

Citat Ursprungligen postat av senmathal Visa inlgg
    r fortfarande intresserad av att veta vilka som r revisorer och hur dom r valda.
    Hr finns de senast valda: http://www.rcflyg.se/forum/cmps_inde...ageid=styrelse
    Dock r ju deras mandatperiod ver, s frgan r huruvida dom r aktiva. Sen hittar jag inte protokollet frn rsmtet dr dom valdes, men det kanske bara r jag som letar dligt.

Reg.datum
    Oct 2010
    Inlgg
    407
    Jobb
    Ingenjr
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

Standard

Jag tycker SniffSwe formulerar mina "nskeml/tankar" bra i inlgg #164 och #152.

Forum, frskring och lobby map regler och lagar. Bidrag och events kan ligga i en "fond" s det blir mer tydligt.

Personligen flyger jag helst ensam p ngon blsig klippkant eller slowfly i hagen utanfr huset och har obefintligt intresse av meetings, klubbar och annat. Jag har upplevt det hrliga i klubb och klubbflt ocks och frstr till fullo den biten men det var en annan tid och en annan jag, men jag stttar grna sdant via medlemsavgiften.

De flesta nytillkomna RC-flygare jag trffat r "solo" men har ofta en stark onlinenrvaro s jag skickar dem hit.

Jag har nyligen betalt medlemsavgift fr 2017.
    Kr flygplan, med eldrift eller p hang.

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 673
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Vi liksom i stort sett alla andra klubbar i landet anordnar "inbjudnings-meetings" rligen utan att ha en budget som krver att andra str fr fiolerna - som tydligen r standard s snart man kallar meetinget fr "RCFF Shootout". S helt klart talar representanterna fr stersundsklubben i egen sak.
    Roger

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 673
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Mjoelner - hr hittar du dokumenten runt rsmtet avseende verksamhetsret 2012 -http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/38250-Kallelse-till-%C3%85rsm%C3%B6te-i-RCFF-21-22-september-2013
    Det r vl det senaste rsmtet svitt jag kunnat se.
    Roger

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Mjoelner - hr hittar du dokumenten runt rsmtet avseende verksamhetsret 2012 -http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/38250-Kallelse-till-%C3%85rsm%C3%B6te-i-RCFF-21-22-september-2013
    Det r vl det senaste rsmtet svitt jag kunnat se.
    Roger
    Jod, jag har hittat den trden, men hade missat att protokollet fanns med i bifogade filer i frsta inlgget. Jag antog felaktigt att de filerna enbart var dokument infr rsmtet.

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 673
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Mjoelner - det gjorde jag ocks till dess jag gick igenom allt fr att hitta just rsmtes-protokollet...
    Roger

Villes avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    311
    Klubb
    Skellefte RadioFlygKlubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Vi liksom i stort sett alla andra klubbar i landet anordnar "inbjudnings-meetings" rligen utan att ha en budget som krver att andra str fr fiolerna - som tydligen r standard s snart man kallar meetinget fr "RCFF Shootout". S helt klart talar representanterna fr stersundsklubben i egen sak.
    Roger
    Hej Roger och alla andra!
    Det finns skert de som ser ditt inlgg som ett avundsjukt inlgg, allts att bidrag gr till meetings med mera, medans andra tycker att det r helt ok och att RCFFs arbetsstt r helt ok.
    Du har sjlv ptalat att frbundet vxer och i och med det kommer det in mera pengar att frvaltas p bsta stt. Men vad bsta stt r, r frgan? Pengarhgen kommer att fortstta vxa om vi inte spenderar det p ngot! Och ju mera pengar det finns att frdela ju mer avundssjuka och split kommer att utvecklas inom frbundet, var s sker.

Hller med att det borde finnas ngon form av styrschema vad gller bidrag mm. Hur det ska utformas r en helt annan sak. Dessa frgor kunde kanske avhandlas p RCFF-klubbmten p forumet?

Jag tycker att styrelsen har uppfyllt RCFF ndaml i 1 bl.a. genom att de fljt vad som stadgats.
    I stadgarna str bland annat att:

Detta skall ske genom att:
    ...
    - Bist medlemmar och klubbar med information och std
    - Strva efter att gra modellflyget synligt i press, media och samhlle

Nej, nu kommer jag inte skriva ngot mera i denna trd.

Lycka till!

/Ville

ps.
    Att frvaltningen sktts helt utan mandat r en helt annan frga?
    Senast redigerat av Ville den 2017-04-29 klockan 10:13. Anledning: ny info!

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 673
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Ville - vr klubb behver inga bidrag fr att anordna vra rliga trffar eftersom vi har en ordnad ekonomi men det kan ju vara andra klubbar som r i mera behov n de f som hittills ftt "bidrag" - men som kanske nd drar sig fr att anska om detta. Och vilka klubbar FR ska - bara "RCFF-klubbar" (vad det nu r) eller ven s k SMFF-klubbar - eller de som r helt fristende ? Och har RCFF mera intkter n kostnader s r ju det vanliga att snka medlemsavgiften - d upphr det "problemet". Sen finns det ju ven andra frslag i denna trd som r vettiga.
    Roger

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    2 932
    Jobb
    Hobbyhandlare - Simulatorinstruktr
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Min drm om ett Shootout r att modellflygare frn hela landet - och grna frn vra grannlnder - kan trffas, flyga, mingla och ha roligt.
    En smidig lsning r att en lokal klubb hller i arrangemanget och RCFF kan sttta ekonomiskt fr hyra av elverk, vatten, hgtalaranlggning, etc. Vi har skerhetsnt att lna ut till evenemanget.

Drmmen r ocks att kunna hlla ett Shootout i Norr, mellansverige och sdra Sverige varje r. Det blir en Win-Win situation fr den lokala klubben samt RCFF. Strsta vinnaren torde vara modellflyget som helhet i landet.
    Ove (AM) Nielsen

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •