Reklam

Sidan 12 av 19 FrstaFrsta ... 27891011121314151617 ... SistaSista
Resultat 221 till 240 av 365

mne: Huvudtrd fr rsmte 2017

Standard

Citat Ursprungligen postat av K- Visa inlgg
    Hej Ville, jo vi har skickat en anskan om std fr att kra shootout ven i r, men med tanke p alla upprrda knslor i denna trd som ondgr sig ver att ngra i detta avlnga land skapar trffar med mnga deltagare med std frn RCFF s tar vi kanske helt enkelt och kr utan bidrag frn RCFF i r. Man kan i sammanhanget nmna att vi krde stersundstrffen i mnga r utan bidrag, bidraget har skapat mervrde fr deltagarna p stersundstrffen. Men om det r vrigas vilja att inte unna deltagarna p stersundstrffen detta mervrde s klarar vi oss nd. Det r mrkligt vad avundsjuka kan stlla till med.....

Felet vi tydligen gjort r att anska om att f ordna en trff fr RCFF medlemmar I stersund med ett anskt bidrag fr att skapa mervrde fr deltagarna?

MVH K-
    Ganska mrklig utveckling i denna trd, av RCFFs 1300 medlemmar r det kanske 1 % av betalande medlemmar som str fr flertalet av de kritiska inlggen i just denna trd.

Hur mnga av dessa (ca 13 personer) r aktiva i sina klubbars styrelser och modellflyghobbyns klubblsa utveckling, ngot som man tyvrr inte kan se, och mta resultat av?

Att det behvs std av olika slag fr att kraftfullt utveckla och locka in nya utvare till modellflyghobbyn str utom alla tvivel.

Nu har den svenska avundsjukan slagit till, och tycker det r frskrckligt att RCFF kan bist aktiva klubbar med olika former av bidrag, detta samtidigt som dessa klubbars medlemmar oftast jobbar hcken av sig fr att arrangera meeting och trffar av strre dignitet, vilka lockar modellflygare och nya intressenter till vr hobby.

Ripa MFK har allt sedan Ripalgren terupptogs 2008 bjudit in alla modellflygare oavsett frbundstillhrighet till denna lgervecka, svrt att arrangera familjearrangemang med gemenskap om sonen r tvlingsflygare och pappan r njesflygare.
    Ripa MFK ser alla modellflygare som en enda stor familj, och lter nytillkomna medlemmar och deras familjer, samt storleken p deras fritidskassa, och intresset fr hobbyn, vlja frbundstillhrighet, vi ser potentiella medlemmar i alla intressenter. Ett arrangemang av Ripalgrets storlek gr sig inte sjlv, och kostar dessutom rtt mycket slantar att genomfra, klubben har genom ren ftt mycket Credit fr rena, snygga, och vattenspolande toaletter, till vilka RCFF bidragit med uppskattad sponsring av tmning.

Vi skall kanske ppna upp det gamla utedasset fr modellflygare som inte vrdestter denna nd -vndighet OBS. IRONI!

RCFF bildades fr att klara frbundets vergripande mlsttningar, i vilka det ingr att utfra allt s enkelt som mjligt fr RCFFs styrelse. Efter att ha fljt inlggen i denna trd gr inte uppkomna krav, frslag och inlgg hand i hand med frbundets nuvarande mlsttningar, en styrelse har kroknat och det ganska s rejlt, Ove har efter bsta frmga gjort det han kunnat fr att driva RCFF vidare med konstgjord andning, jag gissar att 1287 st. av frbundets betalande medlemmar, i stort sett r njda med frskring och forum.

Det r ltt att stlla krav, med synpunkter p hur RCFF hanterat rdande situation, men hur mnga av er som tycks veta och kunna bttre, r villiga att gra ngot fr modellflyghobbyns utvecklig, och dessutom utfra detta arbete med ytterligare merarbete enligt de i trden framfrda nskemlen, om nya regelverk och frvntningar framfrda genom aktivt arbete fr RCFF.

Det finns skert saker och ting som kan gras bttre och annorlunda n i dag, frslag syns det inte finnas ngon brist p, frgan r vem, vilka, som orkar och har lust, om det inte r skoj.
    Modellflyg skall utvas med gldje, frsvinner gldjen, frsvinner eldsjlar, och vem skall d gra jobbet?
    If its not fun, why do it?

Mvh Mats
    www.ripamfk.com
    "Ingenting r omjligt, det omjliga tar bara lite lngre tid"

uffe_46s avatar
    Reg.datum
    Jul 2015
    Inlgg
    311
    Jobb
    Systemingenjr
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ripa Visa inlgg
    Ganska mrklig utveckling i denna trd, av RCFFs 1300 medlemmar r det kanske 1 % av betalande medlemmar som str fr flertalet av de kritiska inlggen i just denna trd.

Hur mnga av dessa (ca 13 personer) r aktiva i sina klubbars styrelser och modellflyghobbyns klubblsa utveckling, ngot som man tyvrr inte kan se, och mta resultat av?

Att det behvs std av olika slag fr att kraftfullt utveckla och locka in nya utvare till modellflyghobbyn str utom alla tvivel.

Nu har den svenska avundsjukan slagit till, och tycker det r frskrckligt att RCFF kan bist aktiva klubbar med olika former av bidrag, detta samtidigt som dessa klubbars medlemmar oftast jobbar hcken av sig fr att arrangera meeting och trffar av strre dignitet, vilka lockar modellflygare och nya intressenter till vr hobby.

Ripa MFK har allt sedan Ripalgren terupptogs 2008 bjudit in alla modellflygare oavsett frbundstillhrighet till denna lgervecka, svrt att arrangera familjearrangemang med gemenskap om sonen r tvlingsflygare och pappan r njesflygare.
    Ripa MFK ser alla modellflygare som en enda stor familj, och lter nytillkomna medlemmar och deras familjer, samt storleken p deras fritidskassa, och intresset fr hobbyn, vlja frbundstillhrighet, vi ser potentiella medlemmar i alla intressenter. Ett arrangemang av Ripalgrets storlek gr sig inte sjlv, och kostar dessutom rtt mycket slantar att genomfra, klubben har genom ren ftt mycket Credit fr rena, snygga, och vattenspolande toaletter, till vilka RCFF bidragit med uppskattad sponsring av tmning.

Vi skall kanske ppna upp det gamla utedasset fr modellflygare som inte vrdestter denna nd -vndighet OBS. IRONI!

RCFF bildades fr att klara frbundets vergripande mlsttningar, i vilka det ingr att utfra allt s enkelt som mjligt fr RCFFs styrelse. Efter att ha fljt inlggen i denna trd gr inte uppkomna krav, frslag och inlgg hand i hand med frbundets nuvarande mlsttningar, en styrelse har kroknat och det ganska s rejlt, Ove har efter bsta frmga gjort det han kunnat fr att driva RCFF vidare med konstgjord andning, jag gissar att 1287 st. av frbundets betalande medlemmar, i stort sett r njda med frskring och forum.

Det r ltt att stlla krav, med synpunkter p hur RCFF hanterat rdande situation, men hur mnga av er som tycks veta och kunna bttre, r villiga att gra ngot fr modellflyghobbyns utvecklig, och dessutom utfra detta arbete med ytterligare merarbete enligt de i trden framfrda nskemlen, om nya regelverk och frvntningar framfrda genom aktivt arbete fr RCFF.

Det finns skert saker och ting som kan gras bttre och annorlunda n i dag, frslag syns det inte finnas ngon brist p, frgan r vem, vilka, som orkar och har lust, om det inte r skoj.
    Modellflyg skall utvas med gldje, frsvinner gldjen, frsvinner eldsjlar, och vem skall d gra jobbet?
    If its not fun, why do it?

Mvh Mats
    www.ripamfk.com

Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	thumbs-up.gif 
Visningar:	6 
Storlek:	300,5 KB 
Id:	62588

Standard

Mrks att det r lrdag kvll

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    376
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Lax Flygklubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlgg
    Mrks att det r lrdag kvll
    Har strt mig lnge p att Ove har hrjat s gott som helt fritt i flera r utan att ngon i ifrgasatt hans dribbel.
    Att han har frlorat sin F-skattsedel och utebliven redovisning frn hans personliga OVE klubb r det tydligen ingen som observerat frens ngra mnader sen.
    Bara det r otroligt!

/Lasse P
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2017-04-30 klockan 03:16.

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    2 932
    Jobb
    Hobbyhandlare - Simulatorinstruktr
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Vad r problemet?
    Att jag inte behver en F-skattesedel fr min firma som inte har ngot med RCFF att gra?
    Eller kan det vara att STYRELSEN i RCFF missat rsmtena?

Jag hnger inte med i dina tankegngar. Frklara grna vad du menar.
    Senast redigerat av AM den 2017-04-29 klockan 18:53.
    Ove (AM) Nielsen

Standard

Lasse: Ja jag har just gtt med i RCFF s jag har inte koll p hur det har varit Men det mrks att det finns gamla duster som ligger och pyr ^^

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    376
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av AM Visa inlgg
    Hick, Lasse.....
    Ha,ha!
    Du borde nog rannsaka dig sjlv i dagslget.
    Du kan inte direkt pst att dina gamla polare/styrelsen visar sympati fr dig "i dag"..
    Fr mig personligen sger det en hel del!

/Lasse P

Standard

Det hade vl varit en god ide' att rannsaka sig sjlv och stta upp en lista typ denna:
    - Vad r det strsta behovet vra medlemmar har? Ekonomisk styrka och sjlvstyre ver sina tillgngar s att klubben har bsta mjliga levnadskraft. Eller Sisu-kurser i exempelvis ledarskap?
    - Hur mycket av medlemmarnas pengar r rimligt att ta fr att hlla ett medlemsregister?
    - Hur mycket bttre blir det fr medlemmarna att frbundsstyrelsen ker land och rike runt fr att gra vad?
    - Vad r acceptabelt fr medlemmarna att betala fr att frbundet kryssar runt i vrlden och diskuterar tvlingsrenden som endast rr ngon procent av medlemskren?
    - Hur ofta stter vi oss ner och rannsakar det vi hller p med? r en Boforskanon verkligen det bsta alternativet att skjuta mygg med? Vad kan vi gra annorlunda?

Ingen r perfekt - inte ens RCFF, men det r viktigt att aldrig tappa fokus p vad som r viktigt fr medlemmarna.

Jag vet inte riktigt hur jag ska rannsaka mig sjlv eller SMFF. Men jag ska frska svara p din lista.
    Din frsta frga r svrast ge ett passande svar p d den r stlld p ett snt stt att oavsett svar s ger det dig utrymme att fortstta hacka p oss. Men mitt svar blir luftrum. Utan luftrum kvittar det ju om du r miljonr. Vad gller den ekonomiska styrkan s r jag rtt vertygad om att Sveriges samtliga modellflygare har rd med 420kr/r. Sen om man gillar vad man fr, r upp till kunden/medlemmen. r man missnjd fr man vl vlja ntt annat.
    Pstendet om sisu-kurser r nog en missuppfattning. Som medlem har du mjlighet att delta i utbildningar. Inget krav, ingen skyldighet. En mjlighet.

Kostnaden fr medlemsregistrer har vi inga. Betalar inga licenser eller liknande. Dremot r vi tvungna att anvnda det. Vi vet mycket vl om att det kan upplevas som ett hinder. Vilket inte r bra. Drfr har vi tagit fram bra och fungerande manualer och det finns hjlp att f. Bara ett telefonsamtal bort. S ngra medlemspengar gr inte till att hlla ngot register.

Tycker det r en trkig attityd du har nr du pstr att "styrelsen ker land och rike runt fr att gra vad?" Du fr det att lta som det r det nda vi gr. Brnner medlemspengar p resor fr hga njes skull.
    Till en brjan s gr vi ju inte det. S det pstendet fr st fr dig. Sen vill du ju grna ha fakta och kllor s visa grna vad som fr dig att tro att s r fallet. Jag vet att du och styrelsen i RCFF grna har telefon/skypmten. Det har vi ocks. Dr emellan s har vi fysiska mten. Vi tycker det r bra.

Nsta pstende att styrelsen kryssar runt i vrlden fr att diskutera tvlingsrenden... Jo det kommer med uppdraget som NAC, National Aero Club. Med andra ord tvlingsansvarig organisation. Jag r rdd fr att jag gr dig besviken p denna punkt. Inte en krona av medlemmarnas pengar gr till deltagandet som vr ( OBS en person) representant kostar. Den kostnaden str elit fr helt sjlva. Pengarna kommer frn flygsport och de tvlingsaktiva sjlva.

Vi har en person som deltagit vid tv mten i det nybildade EMFU. Dr valde vi i styrelsen att skicka en person fr vi tycker det r viktigt att veta hur luftrumsfrgarna i Europa frs. Vi tror det kommer gynna och underltta fr vra medlemmar. S tyvrr, styrelse kryssade inte runt hr heller.

Du har dremot helt rtt i att kanon r ganska vrdelst att jaga mygg med. Precis som du har ven vi fokus p att underltta och gra det bsta fr modellflyget. Vi har dock olika infallsvinklar.

Innan du i affekt gr i svaroml kan jag rekommendera att du funderar ett varv till. Det du beropar som fakta och viftar med som slagtrn nr du ger dig p SMFF r historia. Den del som rr tvlandet har en egen ekonomi. Breddverksamheten har vi under lng tid haft problem med men nu tror jag vi har ntt kul p gng. Det finns ju ganska stora summor avsatta fr det ndamlet p senaste rsmtet. Tror nog att vi kan krama ur lite om det kniper.

Rolle

edit stavfel
    Senast redigerat av Rolle den 2017-04-29 klockan 18:30. Anledning: Rttat stavfel

Balckes avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    123
    Jobb
    Marknadskonsult
    Klubb
    MFK Viking

Standard

Nr bildades RCFF?

Hur lnge har nuvarande ordfrande varit ordfrande?

Ngon?

//Rickard

Standard

Jsses va ni skriver! Ni hinner ju inte bygga och flyga och gra forumet roligt.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    376
    Klubb

Standard

Ove!
    Min frsta kontakt med dig p 90-talet blev som Skalageneral fr Barkaby Skaladagarna.
    Mitt problem d, var att du inte ville betala fr ditt frsljningstnd som lg p den plats vi i SRFK betalade hyra fr till Barkarby flygklubb.
    Du ansg att det inte fanns ngon anledning till att betala fr ngon hyra som lg p allmnplats.
    Allts, fr mig personligen s kan jag frst att du r helt klart r oplitlig i ditt agerande nr det gller allt..

/Lasse P
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2017-04-29 klockan 19:12.

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    376
    Klubb

Standard

Svar till Balcke!
    Konstigt nog, s lnge jag vet!

/Lasse P

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 673
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Om protokolldatum stmmer s var det 2005-10-29 som det frsta styrelsemtet hlls.
    Och Ove har varit ordfrande hela tiden.
    Roger

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    376
    Klubb

Standard

Vad r problemet?
    Att jag inte behver en F-skattesedel fr min firma som inte har ngot med RCFF att gra?
    Eller kan det vara att STYRELSEN i RCFF missat rsmtena?

Jag hnger inte med i dina tankegngar. Frklara grna vad du menar.
    Eftersom du och jag har helt olika tankegngar p vad som r rtt eller fel. S tror jag personligen att det kan bli svrt att frklara vad jag menar eftersom du inte ens kan frst varfr du har blev av med din F-Skattesedel .
    /Lasse P

Balckes avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    123
    Jobb
    Marknadskonsult
    Klubb
    MFK Viking

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Om protokolldatum stmmer s var det 2005-10-29 som det frsta styrelsemtet hlls.
    Och Ove har varit ordfrande hela tiden.
    Roger
    12 r !!!
    Skall denna frening/frbund leva vidare mste ett nytt ledarskap sttas p plats. Dags att tacka fr de 12 ren och vad som har gjorts samt blicka framt mot 12 nya r.

Alla detaljfrgor som diskuteras r i mina gon inte det viktigaste, ledarskapet i RCFF r det som borde diskuteras och vara prio 1 p rsmtet s vi kan f 12 nya r med en helt ny fryngrad styrelse som kan driva frgorna.

Finns vl ingen frening/frbund/fretag/stat/ln/kommun osv som har samma ledarskap i 12 r - obegripligt.

//Rickard

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    2 932
    Jobb
    Hobbyhandlare - Simulatorinstruktr
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

...kollade precis. Visst har jag giltig F-skatt. Vad r problemet?
    Varfr skulle jag vgra betala avgift fr mitt frsljningsstnd p Barkarby? Du mtte ha frvxlat mig med ngon annan. Har du torrt p ftterna, s fram med protokoll eller annan dokumentation som skulle bevisa att du har rtt och jag fel.

Till dig Rolle sger jag bara: Ca 1.5 miljoner kronor i medlemsavgifter. I princip gr Nada tillbaka till medlemmarna. Eller menar du att det kostar hundratusentals kronor att representera Era medlemmar gentemot myndigheterna? Samma arbete som vi klarar fr ngra tusenlappar i reseersttningar. Myndigheten tar ju inget betalt fr mtena. Det r allts era traktamenten och reseersttningar som r s kostsamma. Tillt mig tvivla p att det r ett ansvarsfullt stt att hantera Era medlemmars pengar.

Skippa sedan allt svammel om RF hit och FSF dit, bidrag och fonder. Era Modellflygarmedlemmar pyntar in ca 1.5 miljoner per r - som ts upp helt och hllet av Er administration. Skms ni inte? Rannsakar ni inte Er sjlva?

Balke, du kan vara helt lugn. Jag stllet inte upp som ordfrande.
    Jag hoppas dock kunna sitta med i den nya styrelsen och fortstta utvecka RCFF. Men det r ju helt upp till medlemmarna att avgra.
    Ove (AM) Nielsen

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    376
    Klubb

Standard

Varfr skulle jag vgra betala avgift fr mitt frsljningsstnd p Barkarby? Du mtte ha frvxlat mig med ngon annan. Har du torrt p ftterna, s fram med protokoll eller annan dokumentation som skulle bevisa att du har rtt och jag fel.

Till dig Rolle sger jag bara: Ca 1.5 miljoner kronor i medlemsavgifter. I princip gr Nada tillbaka till medlemmarna. Eller menar du att det kostar hundratusentals kronor att representera Era medlemmar gentemot myndigheterna? Samma arbete som vi klarar fr ngra tusenlappar i reseersttningar. Myndigheten tar ju inget betalt fr mtena. Det r allts era traktamenten och reseersttningar som r s kostsamma. Tillt mig tvivla p att det r ett ansvarsfullt stt att hantera Era medlemmars pengar.

Skippa sedan allt svammel om RF hit och FSF dit, bidrag och fonder. Era Modellflygarmedlemmar pyntar in ca 1.5 miljoner per r - som ts upp helt och hllet av Er administration. Skms ni inte? Rannsakar ni inte Er sjlva?
    Snlla du, bde du och jag vet att du blev av med din F-skattesedel av ngon anledning.
    Vill du att jag lgger ut mer fakta om dina frehavanden?
    /Lasse P

Balckes avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    123
    Jobb
    Marknadskonsult
    Klubb
    MFK Viking

Standard

Balke, du kan vara helt lugn. Jag stllet inte upp som ordfrande.
    Jag hoppas dock kunna sitta med i den nya styrelsen och fortstta utvecka RCFF. Men det r ju helt upp till medlemmarna att avgra.
    Som sagt, dags fr ett nytt ledarskap. Ovan har vl inget med RCFF:s framtid att gra.

//R

Villes avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    311
    Klubb
    Skellefte RadioFlygKlubb

Standard

Hej!
    Kan inte hlla mig lngre! Jag tycker det r dags fr Lasse P att sansa sig. Du har avvikit frn mnet det grvsta och drfr ber jag dig hlla dig till mnet eller lmna trden. Har anmlt dina inlgg till forumets moderatorer.

/Ville

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    376
    Klubb

Standard

Om jag nu fr tycka ngot personligt s tycker jag Ville r en som vnder kappan efter vinden.

/Lasse P

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •