Reklam

Sidan 13 av 19 FrstaFrsta ... 389101112131415161718 ... SistaSista
Resultat 241 till 260 av 365

mne: Huvudtrd fr rsmte 2017

Villes avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    311
    Klubb
    Skellefte RadioFlygKlubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Balcke Visa inlgg
    Nr bildades RCFF?

Hur lnge har nuvarande ordfrande varit ordfrande?

Ngon?

//Rickard
    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Om protokolldatum stmmer s var det 2005-10-29 som det frsta styrelsemtet hlls.
    Och Ove har varit ordfrande hela tiden.
    Roger
    Hej!
    Mste rtta dig McRegor, protokolldatum ska vara 2006-10-29. Tyvrr blev tidstmpeln fel nr protokollet skrevs.

/Ville

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    376
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Lax Flygklubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlgg
    Hej!
    Kan inte hlla mig lngre! Jag tycker det r dags fr Lasse P att sansa sig. Du har avvikit frn mnet det grvsta och drfr ber jag dig hlla dig till mnet eller lmna trden. Har anmlt dina inlgg till forumets moderatorer.

/Ville
    Fattar noll!
    Du var den som drog igng allt..
    r du dum i hela huvudet eller spelar du bara korkad?

/Lasse P

Villes avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    311
    Klubb
    Skellefte RadioFlygKlubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ultra Bandit Visa inlgg
    Fattar noll!
    Du var den som drog igng allt..
    r du dum i hela huvudet eller spelar du bara korkad?

/Lasse P
    Ja herre gud, vad ska man sga...???

/Ville

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ripa Visa inlgg
    Ganska mrklig utveckling i denna trd, av RCFFs 1300 medlemmar r det kanske 1 % av betalande medlemmar som str fr flertalet av de kritiska inlggen i just denna trd.

Mvh Mats
    www.ripamfk.com

RCFF hade 17/3 -17 endast 689 medlemmar. Det kanske finns ngon anledning till att hlften r borta. Dom som r borta kanske ocks r kritiska. Men om man utifrn den hr trden kan konstatera att bara 1% r negativa kan man vl konstatera att bara 1% r positiva ocks fr det r vl ungefr lika mnga av varje sort i trden.

/Mats

Villes avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    311
    Klubb
    Skellefte RadioFlygKlubb

Standard

Du behver inte sga ett skit i dagslget..
    r man inte dum i huvudet s fattar man...

/Lasse P
    Tycker verkligen du ska skrpa dig!

/Ville

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    2 932
    Jobb
    Hobbyhandlare - Simulatorinstruktr
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Jag vet mycket vl varfr jag ett r blev av med F-skattesedeln. Jag var sen med min deklaration. MEN man fr endast "straffas" p ett stt. Dvs, med en frseningsavgift ELLER indragen F-skattesedel. Skatteverket gav mig en urskt fr den indragna F-skattesedeln d jag ftt en frseningsavgift. Det r inte straffbart. Men det r ju bra att du r observant.
    Vi kanske ska gna oss t vem av oss som exempelvis krt bil onykter eller sysslar med svarta affrer? Fr min del tillfr det inget mer n att det kan vara pinsamt avsljande fr den som lagt ribban s lgt.
    Ove (AM) Nielsen

Standard

Citat Ursprungligen postat av AM Visa inlgg
    ...kollade precis. Visst har jag giltig F-skatt. Vad r problemet?
    Varfr skulle jag vgra betala avgift fr mitt frsljningsstnd p Barkarby? Du mtte ha frvxlat mig med ngon annan. Har du torrt p ftterna, s fram med protokoll eller annan dokumentation som skulle bevisa att du har rtt och jag fel.

Till dig Rolle sger jag bara: Ca 1.5 miljoner kronor i medlemsavgifter. I princip gr Nada tillbaka till medlemmarna. Eller menar du att det kostar hundratusentals kronor att representera Era medlemmar gentemot myndigheterna? Samma arbete som vi klarar fr ngra tusenlappar i reseersttningar. Myndigheten tar ju inget betalt fr mtena. Det r allts era traktamenten och reseersttningar som r s kostsamma. Tillt mig tvivla p att det r ett ansvarsfullt stt att hantera Era medlemmars pengar.

Skippa sedan allt svammel om RF hit och FSF dit, bidrag och fonder. Era Modellflygarmedlemmar pyntar in ca 1.5 miljoner per r - som ts upp helt och hllet av Er administration. Skms ni inte? Rannsakar ni inte Er sjlva?

Balke, du kan vara helt lugn. Jag stllet inte upp som ordfrande.
    Jag hoppas dock kunna sitta med i den nya styrelsen och fortstta utvecka RCFF. Men det r ju helt upp till medlemmarna att avgra.

Ove
    Jag vet faktiskt inte vad som driver dig. Dit hat mot SMFF r grundmurat det vet vi. Men det kan inte vara allt. Det mste finnas ntt mer. RCFF skapades frvisso ur missnje. Precis som SRI gjorde frr i tiden.
    Det har jag frstelse fr. Det var d. Det r 2017 nu.
    Jag r helt vertygad om att du r helt kapabel att lsa en rsredovisning. Du har ju drivit fretag s det borde inte vara allt fr svrt fr dig som vet och kan allt. Ls den, den r offentlig.
    Jag tycker du gr dig sjlv en otjnst att visa upp en sdan attityd mot dina medlemmar. Ville r ju ofrskmt tyst vad gller vett och etikett.
    Vad jag n skriver s hackar du och beskyller mig och SMFF fr bde det ena och det andra. Inte ens nr jag ger dig kredit fr det som du gjort r bra s fattar du. Trkigt fr dig och fr RCFF.

Rolle

Villes avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    311
    Klubb
    Skellefte RadioFlygKlubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rolle Visa inlgg
    Ove
    ... Ville r ju ofrskmt tyst vad gller vett och etikett.
    ...

Rolle
    Nej Rolle, jag r inte tyst. Jag tycker att trden hller p att g helt verstyr och det har jag meddelat forumets moderatorer. De mste helt klart in och stmma i n. Som info s har jag ven uppmanat Ove via personligt meddelande att han borde ndra sin retorik.

/Ville

uffe_46s avatar
    Reg.datum
    Jul 2015
    Inlgg
    311
    Jobb
    Systemingenjr
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

Standard

Efter ha lst kvllens inlgg, s far en tanke genom min skalle, finns det alkols fr datorer och surfplattor .....................

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    2 932
    Jobb
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Rolle,
    jag beskyller vl inte dig fr ngot. Jag kritiserar inte heller alla Er hrt och ideellt arbetande personer i SMFF's styrelse. All heder t Er. Jag r bara frvnad ver hur Era medlemmars pengar sugs upp i en gigantisk virvelvind dr inget ramlar tillbaka p dem som pyntat in. I mina gon r det ngot fel p maskineriet.

Jag hyser inte heller ngot hat gentemot SMFF - trots historien bakom oss dr ni frskte stoppa vra frskringar genom att kontakta frskringsbolaget, dr ni frskte stoppa vrt meeting p Eslv flygflt, dr ni ringde ngra av vra styrelsemedlemmar och hotade dem s de hoppade av sina uppdrag. Det finns flera andra pinsamma exempel.

Och som jag skrev - om ni s har 1000 sidor i era rsredovisningar, s brnner ni medlemmarnas pengar s att i princip inget gr tillbaka till de medlemmar som pyntat in slantarna.
    Och d kan man undra - i vems intresse agerar ni?
    Ove (AM) Nielsen

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    376
    Klubb

Standard

Rolle,
    jag beskyller vl inte dig fr ngot. Jag kritiserar inte heller alla Er hrt och ideellt arbetande personer i SMFF's styrelse. All heder t Er. Jag r bara frvnad ver hur Era medlemmars pengar sugs upp i en gigantisk virvelvind dr inget ramlar tillbaka p dem som pyntat in. I mina gon r det ngot fel p maskineriet.

Jag hyser inte heller ngot hat gentemot SMFF - trots historien bakom oss dr ni frskte stoppa vra frskringar genom att kontakta frskringsbolaget, dr ni frskte stoppa vrt meeting p Eslv flygflt, dr ni ringde ngra av vra styrelsemedlemmar och hotade dem s de hoppade av sina uppdrag. Det finns flera andra pinsamma exempel.

Och som jag skrev - om ni s har 1000 sidor i era rsredovisningar, s brnner ni medlemmarnas pengar s att i princip inget gr tillbaka till de medlemmar som pyntat in slantarna.
    Ove!
    Frstr inte riktigt varfr du kritiserar det enda "frbund" som har ngon talan gentemot vra myndigheter nr det gller modellflyg.

/Lasse P

Villes avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    311
    Klubb
    Skellefte RadioFlygKlubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av uffe_46 Visa inlgg
    Efter ha lst kvllens inlgg, s far en tanke genom min skalle, finns det alkols fr datorer och surfplattor .....................
    Nej, tyvrr, fr somliga hade det nog behvts.

/Ville

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    376
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlgg
    Nej, tyvrr, fr somliga hade det nog behvts.

/Ville
    r det bara fr att alla inte tycker som du?
    /Lasse P

Standard

r det bara fr att alla inte tycker som du?
    /Lasse P
    Du tog i alla fall t dig och frstod att det var du som avsgs. P alla andra forum jag bevistar hade du Lasse varit bde varnad och avstngd fr lnge sedan. Men hr verkar det inte finnas ngon grns fr vad man fr hva ur sig.

/Mats

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    2 932
    Jobb
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Jag r ledsen att behva gra dig besviken Lasse.
    De inbjudna frbunden och organisationer som nu har mten med TS har lika mycket att sga till om. Deras synpunktet r lika mycket vrda.
    Jag ser fram emot den dag TS slpper resultatet av mtena och man kan ta del av vad som frekommit p mtena. Det kan bli pinsamt att lsa vad din representant sysslat med.
    Ove (AM) Nielsen

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    376
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av senmathal Visa inlgg
    Du tog i alla fall t dig och frstod att det var du som avsgs. P alla andra forum jag bevistar hade du Lasse varit bde varnad och avstngd fr lnge sedan. Men hr verkar det inte finnas ngon grns fr vad man fr hva ur sig.

/Mats
    Grns fr vad?
    Jag har inte skrivit ngot p flera r.
    Men, nr ni/de inte ser problemet s kan jag sjlvklart inte vara tyst eftersom jag har varit med sen tidigt 80-tal.
    /Lasse P

Standard

Rolle,

Det r det hr som gr det knepigt Ove. Du anklagar mig fr att mla med stor roller och bred pensel i svepande ordalag men du mste vl kunna lsa ett offentligt dokument och se vart pengarna tar vgen. Modellflygnytt som vra medlemmar VILL HA kosta tskilliga hundra tusen per r. Det fr dom tillbaka. Dom fr ett gng mniskor som stundtals jobbar deltid med att frska f modellflyget s fritt som mjligt. Det minsta medlemmarna kan gra fr dessa personer r att ge dom ett ml mat, st fr resekostnaderna enligt Skatteverkets tabell och bo p det billigaste hotellet i byn. Och det gr vi!
    Nr det gller utlandsresor bokas biljetterna ca 6 mnader i frvg fr att kunna flyga Tor fr ca. tusenlappen. Vi gr nog vad vi kan fr att hlla i slantarna. Vi producerar inte en rsredovisning fr att det r kul utan fr att medlemmarna ska se var slantarna tar vgen.
    Med dina insunuanta inlgg vill du f oss att framst som ntt annat n ansvarstagande och att gna oss t rena njesresor p medlemmarnas bekostnad.
    Jag blir frbanbad! P riktigt.

Rolle

Standard

Citat Ursprungligen postat av K- Visa inlgg
    Vilka menar du sprider osanna fakta?
    Du gr nedanstende svepande pstende:
    Citat Ursprungligen postat av K- Visa inlgg
    Intressanta diskussioner med ibland alternativa fakta, ...
    Mao, du pstr att ngon far med osanning eller felaktigheter, men r ovillig att precisera vad som enligt dig r fel.

Det r sledes du som gjort ett pstende och torde komma med belgg fr pstendet.

Standard

Grns fr vad?
    Jag har inte skrivit p flera r.
    Men, nr ni/de inte ser problemet s kan jag sjlvklart inte vara tyst.
    /Lasse P
    Grns fr hur man uttrycker sig menar jag, inte att man uttrycker sig. Eller tycker du att ditt stt att bemta Ville r helt normalt stt att bete sig p ett forum? D r du nog ganska ensam om den uppfattning om man undantar medlemmarna p Flashback.

/Mats

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    376
    Klubb

Standard

Visst! Jag r kanske inte den bsta p att utrycka mig i alla lgen.
    Men, nr man svnger som en jvla tomte som Ville gr det inte ens fr mig att hlla kften.

/Lasse P

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •