Reklam

 
Sidan 13 av 19 FörstaFörsta ... 389101112131415161718 ... SistaSista
Resultat 241 till 260 av 365

Ämne: Huvudtråd för årsmöte 2017

  1. #241

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Balcke Visa inlägg
    När bildades RCFF?

    Hur länge har nuvarande ordförande varit ordförande?

    Någon?


    //Rickard
    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Om protokolldatum stämmer så var det 2005-10-29 som det första styrelsemötet hölls.
    Och Ove har varit ordförande hela tiden.
    Roger
    Hej!
    Måste rätta dig McRegor, protokolldatum ska vara 2006-10-29. Tyvärr blev tidstämpeln fel när protokollet skrevs.

    /Ville

  2. #242
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Hej!
    Kan inte hålla mig längre! Jag tycker det är dags för Lasse P att sansa sig. Du har avvikit från ämnet å det grövsta och därför ber jag dig hålla dig till ämnet eller lämna tråden. Har anmält dina inlägg till forumets moderatorer.

    /Ville
    Fattar noll!
    Du var den som drog igång allt..
    Är du dum i hela huvudet eller spelar du bara korkad?

    /Lasse P

  3. #243

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ultra Bandit Visa inlägg
    Fattar noll!
    Du var den som drog igång allt..
    Är du dum i hela huvudet eller spelar du bara korkad?

    /Lasse P
    Ja herre gud, vad ska man säga...???

    /Ville

  4. #244

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ripa Visa inlägg
    Ganska märklig utveckling i denna tråd, av RCFF´s 1300 medlemmar är det kanske 1 % av betalande medlemmar som står för flertalet av de kritiska inläggen i just denna tråd.

    Mvh Mats
    www.ripamfk.com

    RCFF hade 17/3 -17 endast 689 medlemmar. Det kanske finns någon anledning till att hälften är borta. Dom som är borta kanske också är kritiska. Men om man utifrån den här tråden kan konstatera att bara 1% är negativa kan man väl konstatera att bara 1% är positiva också för det är väl ungefär lika många av varje sort i tråden.

    /Mats

  5. #245

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ultra Bandit Visa inlägg
    Du behöver inte säga ett skit i dagsläget..
    Är man inte dum i huvudet så fattar man...

    /Lasse P
    Tycker verkligen du ska skärpa dig!

    /Ville

  6. #246
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Jag vet mycket väl varför jag ett år blev av med F-skattesedeln. Jag var sen med min deklaration. MEN man får endast "straffas" på ett sätt. Dvs, med en förseningsavgift ELLER indragen F-skattesedel. Skatteverket gav mig en ursäkt för den indragna F-skattesedeln då jag fått en förseningsavgift. Det är inte straffbart. Men det är ju bra att du är observant.
    Vi kanske ska ägna oss åt vem av oss som exempelvis kört bil onykter eller sysslar med svarta affärer? För min del tillför det inget mer än att det kan vara pinsamt avslöjande för den som lagt ribban så lågt.
    Ove (AM) Nielsen

  7. #247

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AM Visa inlägg
    ...kollade precis. Visst har jag giltig F-skatt. Vad är problemet?
    Varför skulle jag vägra betala avgift för mitt försäljningsstånd på Barkarby? Du måtte ha förväxlat mig med någon annan. Har du torrt på fötterna, så fram med protokoll eller annan dokumentation som skulle bevisa att du har rätt och jag fel.

    Till dig Rolle säger jag bara: Ca 1.5 miljoner kronor i medlemsavgifter. I princip går Nada tillbaka till medlemmarna. Eller menar du att det kostar hundratusentals kronor att representera Era medlemmar gentemot myndigheterna? Samma arbete som vi klarar för några tusenlappar i reseersättningar. Myndigheten tar ju inget betalt för mötena. Det är alltså era traktamenten och reseersättningar som är så kostsamma. Tillåt mig tvivla på att det är ett ansvarsfullt sätt att hantera Era medlemmars pengar.

    Skippa sedan allt svammel om RF hit och FSF dit, bidrag och fonder. Era Modellflygarmedlemmar pyntar in ca 1.5 miljoner per år - som äts upp helt och hållet av Er administration. Skäms ni inte? Rannsakar ni inte Er själva?

    Balke, du kan vara helt lugn. Jag stället inte upp som ordförande.
    Jag hoppas dock kunna sitta med i den nya styrelsen och fortsätta utvecka RCFF. Men det är ju helt upp till medlemmarna att avgöra.

    Ove
    Jag vet faktiskt inte vad som driver dig. Dit hat mot SMFF är grundmurat det vet vi. Men det kan inte vara allt. Det måste finnas nått mer. RCFF skapades förvisso ur missnöje. Precis som SRI gjorde förr i tiden.
    Det har jag förståelse för. Det var då. Det är 2017 nu.
    Jag är helt övertygad om att du är helt kapabel att läsa en årsredovisning. Du har ju drivit företag så det borde inte vara allt för svårt för dig som vet och kan allt. Läs den, den är offentlig.
    Jag tycker du gör dig själv en otjänst att visa upp en sådan attityd mot dina medlemmar. Ville är ju oförskämt tyst vad gäller vett och etikett.
    Vad jag än skriver så hackar du och beskyller mig och SMFF för både det ena och det andra. Inte ens när jag ger dig kredit för det som du gjort är bra så fattar du. Tråkigt för dig och för RCFF.

    Rolle

  8. #248

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rolle Visa inlägg
    Ove
    ... Ville är ju oförskämt tyst vad gäller vett och etikett.
    ...

    Rolle
    Nej Rolle, jag är inte tyst. Jag tycker att tråden håller på att gå helt överstyr och det har jag meddelat forumets moderatorer. De måste helt klart in och stämma i ån. Som info så har jag även uppmanat Ove via personligt meddelande att han borde ändra sin retorik.

    /Ville

  9. #249

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Efter ha läst kvällens inlägg, så far en tanke genom min skalle, finns det alkolås för datorer och surfplattor .....................

  10. #250
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Rolle,
    jag beskyller väl inte dig för något. Jag kritiserar inte heller alla Er hårt och ideellt arbetande personer i SMFF's styrelse. All heder åt Er. Jag är bara förvånad över hur Era medlemmars pengar sugs upp i en gigantisk virvelvind där inget ramlar tillbaka på dem som pyntat in. I mina ögon är det något fel på maskineriet.

    Jag hyser inte heller något hat gentemot SMFF - trots historien bakom oss där ni försökte stoppa våra försäkringar genom att kontakta försäkringsbolaget, där ni försökte stoppa vårt meeting på Eslöv flygfält, där ni ringde några av våra styrelsemedlemmar och hotade dem så de hoppade av sina uppdrag. Det finns flera andra pinsamma exempel.

    Och som jag skrev - om ni så har 1000 sidor i era årsredovisningar, så bränner ni medlemmarnas pengar så att i princip inget går tillbaka till de medlemmar som pyntat in slantarna.
    Och då kan man undra - i vems intresse agerar ni?
    Ove (AM) Nielsen

  11. #251
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AM Visa inlägg
    Rolle,
    jag beskyller väl inte dig för något. Jag kritiserar inte heller alla Er hårt och ideellt arbetande personer i SMFF's styrelse. All heder åt Er. Jag är bara förvånad över hur Era medlemmars pengar sugs upp i en gigantisk virvelvind där inget ramlar tillbaka på dem som pyntat in. I mina ögon är det något fel på maskineriet.

    Jag hyser inte heller något hat gentemot SMFF - trots historien bakom oss där ni försökte stoppa våra försäkringar genom att kontakta försäkringsbolaget, där ni försökte stoppa vårt meeting på Eslöv flygfält, där ni ringde några av våra styrelsemedlemmar och hotade dem så de hoppade av sina uppdrag. Det finns flera andra pinsamma exempel.

    Och som jag skrev - om ni så har 1000 sidor i era årsredovisningar, så bränner ni medlemmarnas pengar så att i princip inget går tillbaka till de medlemmar som pyntat in slantarna.
    Och då kan man undra - i vems intresse agerar ni?
    Ove!
    Förstår inte riktigt varför du kritiserar det enda "förbund" som har någon talan gentemot våra myndigheter när det gäller modellflyg.

    /Lasse P

  12. #252

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av uffe_46 Visa inlägg
    Efter ha läst kvällens inlägg, så far en tanke genom min skalle, finns det alkolås för datorer och surfplattor .....................
    Nej, tyvärr, för somliga hade det nog behövts.

    /Ville

  13. #253
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Nej, tyvärr, för somliga hade det nog behövts.

    /Ville
    Är det bara för att alla inte tycker som du?
    /Lasse P

  14. #254

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ultra Bandit Visa inlägg
    Är det bara för att alla inte tycker som du?
    /Lasse P
    Du tog i alla fall åt dig och förstod att det var du som avsågs. På alla andra forum jag bevistar hade du Lasse varit både varnad och avstängd för länge sedan. Men här verkar det inte finnas någon gräns för vad man får häva ur sig.

    /Mats

  15. #255
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Jag är ledsen att behöva göra dig besviken Lasse.
    De inbjudna förbunden och organisationer som nu har möten med TS har lika mycket att säga till om. Deras synpunktet är lika mycket värda.
    Jag ser fram emot den dag TS släpper resultatet av mötena och man kan ta del av vad som förekommit på mötena. Det kan bli pinsamt att läsa vad din representant sysslat med.
    Ove (AM) Nielsen

  16. #256
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av senmathal Visa inlägg
    Du tog i alla fall åt dig och förstod att det var du som avsågs. På alla andra forum jag bevistar hade du Lasse varit både varnad och avstängd för länge sedan. Men här verkar det inte finnas någon gräns för vad man får häva ur sig.

    /Mats
    Gräns för vad?
    Jag har inte skrivit något på flera år.
    Men, när ni/de inte ser problemet så kan jag självklart inte vara tyst eftersom jag har varit med sen tidigt 80-tal.
    /Lasse P

  17. #257

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AM Visa inlägg
    Rolle,
    jag beskyller väl inte dig för något. Jag kritiserar inte heller alla Er hårt och ideellt arbetande personer i SMFF's styrelse. All heder åt Er. Jag är bara förvånad över hur Era medlemmars pengar sugs upp i en gigantisk virvelvind där inget ramlar tillbaka på dem som pyntat in. I mina ögon är det något fel på maskineriet.

    Jag hyser inte heller något hat gentemot SMFF - trots historien bakom oss där ni försökte stoppa våra försäkringar genom att kontakta försäkringsbolaget, där ni försökte stoppa vårt meeting på Eslöv flygfält, där ni ringde några av våra styrelsemedlemmar och hotade dem så de hoppade av sina uppdrag. Det finns flera andra pinsamma exempel.

    Och som jag skrev - om ni så har 1000 sidor i era årsredovisningar, så bränner ni medlemmarnas pengar så att i princip inget går tillbaka till de medlemmar som pyntat in slantarna.
    Och då kan man undra - i vems intresse agerar ni?
    Det är det här som gör det knepigt Ove. Du anklagar mig för att måla med stor roller och bred pensel i svepande ordalag men du måste väl kunna läsa ett offentligt dokument och se vart pengarna tar vägen. Modellflygnytt som våra medlemmar VILL HA kosta åtskilliga hundra tusen per år. Det får dom tillbaka. Dom får ett gäng mäniskor som stundtals jobbar deltid med att försöka få modellflyget så fritt som möjligt. Det minsta medlemmarna kan göra för dessa personer är att ge dom ett mål mat, stå för resekostnaderna enligt Skatteverkets tabell och bo på det billigaste hotellet i byn. Och det gör vi!
    När det gäller utlandsresor bokas biljetterna ca 6 månader i förväg för att kunna flyga Tor för ca. tusenlappen. Vi gör nog vad vi kan för att hålla i slantarna. Vi producerar inte en årsredovisning för att det är kul utan för att medlemmarna ska se var slantarna tar vägen.
    Med dina insunuanta inlägg vill du få oss att framstå som nått annat än ansvarstagande och att ägna oss åt rena nöjesresor på medlemmarnas bekostnad.
    Jag blir förbanbad! På riktigt.


    Rolle

  18. #258

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av K-Å Visa inlägg
    Vilka menar du sprider osanna fakta?
    Du gör nedanstående svepande påstående:
    Citat Ursprungligen postat av K-Å Visa inlägg
    Intressanta diskussioner med ibland alternativa fakta, ...
    Mao, du påstår att någon far med osanning eller felaktigheter, men är ovillig att precisera vad som enligt dig är fel.

    Det är således du som gjort ett påstående och torde komma med belägg för påståendet.

  19. #259

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ultra Bandit Visa inlägg
    Gräns för vad?
    Jag har inte skrivit på flera år.
    Men, när ni/de inte ser problemet så kan jag självklart inte vara tyst.
    /Lasse P
    Gräns för hur man uttrycker sig menar jag, inte att man uttrycker sig. Eller tycker du att ditt sätt att bemöta Ville är helt normalt sätt att bete sig på ett forum? Då är du nog ganska ensam om den uppfattning om man undantar medlemmarna på Flashback.

    /Mats

  20. #260
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Visst! Jag är kanske inte den bästa på att utrycka mig i alla lägen.
    Men, när man svänger som en jävla tomte som Ville går det inte ens för mig att hålla käften.

    /Lasse P

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •