Reklam

Sidan 17 av 19 FrstaFrsta ... 71213141516171819 SistaSista
Resultat 321 till 340 av 365

mne: Huvudtrd fr rsmte 2017

Michaels avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 325
    Klubb
    Hglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

Standard

Den hr trden har sprat ur ett antal gnger och det mesta som skrivits handlar om historia. Det r frvisso allvarligt att rsmten inte hllits, men frhoppningsvis kan detta tgrdas. Styrelsen har inte kunna leva upp till mlsttningen "50% tillbaka". Orsakerna kan diskuteras, men det r fullt mjligt fr en ny styrelse att ver tid arbeta fr att uppfylla detta ml i och med att pengarna finns p banken. Huruvida RCFF satsat fr mycket pengar p ett eller flera meetings och/eller bidrag som skts kan givetvis ocks diskuteras. Svitt jag frstr finns det inget bedrgligt uppst och drmed r det ur min synpunkt huvudsakligen en bedmningsfrga huruvida styrelsen ska kritiseras fr detta eller ej.

Som jag skrivit tidigare s mste vi ordna upp den gamla "surdegen" genom att genomfra rsmtet, formera en ny styrelse och utarbeta en verksamhetsplan fr de kommande ren. I topp p listan ver frgestllningar som behver arbetas med finns det kommande regelverket fr flygning med obemannade luftfarkoster som kommer frn Transportstyrelsen. Det kommer att krvas en fungerande organisation inom RCFF som kan vidta ett antal tgrder som blir ndvndiga fr att vi ska kunna fortstta flyga modellflyg s som vi alla nskar. Detta r enligt mitt frmenande verordnat allt annat som diskuterats i denna trd och av STOR VIKT FR FRAMTIDEN.

Med anledning av ovanstende uppmanar jag svl den tidigare styrelsen samt RCFF-medlemmar och andra som skriver p forumet att besinna ert ansvar. Ert agerande NU pverkar modellflygets FRAMTID.

Standard

RCFF_ekonomi_2015.pdf saknar poster om shootout (och ev. bidrag beroende p hur ni tnker bokfra).
    RCFF_ekonomi_2016.pdf innehller bidragsposter. Var finns protokollen frn styrelsemten dr dessa bidrag beslutas?

Standard

Jag hade en motion som jag tnkte lmna in? Jag PM:ade Ove och frgade vilken e-post jag skulle skicka till men har inte ftt ntt svar. Ser att dokumenten ska ha kommit ur nu s d r det kanske fr sent?

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    2 932
    Jobb
    Hobbyhandlare - Simulatorinstruktr
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Jag har letat och letat efter en e-mejladress. Jag tror att Hanke r killen som har koll p lget.

Jag hittade: medlem@rcflyg.se

Den borde fungera.
    Senast redigerat av AM den 2017-05-03 klockan 08:02.
    Ove (AM) Nielsen

Standard

Ove: Aha, hr av dig om du hittar den

Villes avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    311
    Klubb
    Skellefte RadioFlygKlubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlgg
    Jag hade en motion som jag tnkte lmna in? Jag PM:ade Ove och frgade vilken e-post jag skulle skicka till men har inte ftt ntt svar. Ser att dokumenten ska ha kommit ur nu s d r det kanske fr sent?
    Hej SniffSwe!
    Du hinner nog n eftersom ngon officiell kallelse inte anslagits. Vad gller epostadress till RCFF s har jag inte heller hittat ngon frutom att man kan kontakta frbundet via "Kontakta oss" p startsidan.

/Ville

Standard

Ville: Jo men dr gr det ju inte att bifoga ntt. Jag har gjort en pdf som jag vill skicka :/

Kan inte nn i styrelsen bara ge mig en e-postadress?

Standard

Citat Ursprungligen postat av lnning Visa inlgg
    Ni skmmer ut er. Ni kommer ingen vart. Alla ser det. Vad r mlet med denna trd? Mnga p forumet fattar inte ens vad ni pratar om och skulle va glada om ni hll diskussionen ngon annanstans.
    Hller med! Kan vi inte fra en saklig debatt om rsmtet istllet fr massa personangrepp och trkigheter. Gammalt groll kan vl lsas utanfr forumet, tack.

Micke.Falos avatar
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlgg
    94
    Jobb
    gare MRC AB
    Klubb
    MFK stersunds Modellflygklubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlgg
    Ville: Jo men dr gr det ju inte att bifoga ntt. Jag har gjort en pdf som jag vill skicka :/

Kan inte nn i styrelsen bara ge mig en e-postadress?
    Lgga p tex Dropbox och skicka en lnk istllet?
    "we have a long way to go and a short time to get there"
    SA3BED

Standard

Micke.Falo: Tack fr tipset, den r skickad nu

Jag skickade i formulret under "Kontakta oss" s jag hoppas att ngon lser det som kommer dr. Det r ju lite mrkligt att det inte finns en vanlig epost-adress att n styrelsen p ^^

Villes avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    311
    Klubb
    Skellefte RadioFlygKlubb

Standard RCFF Domn rcflyg.se - Inventariefrteckning

Hej!
    Nr jag kollar dokumenten RCFF Ekonomi 2016 och Budget RCFF 2017 s ser jag att frbundet lgger ner vldigt lite pengar, (280 kr) p driften av hemsidan, vilken r central och superviktig fr RCFF.
    r det s att hemsidan krs p Hankes personliga dator?
    Borde inte RCFF i s fall kpa in och ga, dator och tillbehr, program m.m. som den IT-ansvarige anvnder?
    Finns ngon inventarielista upprttad?

/Ville

pgrtss avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    1 568
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

Standard

Finns det ngon frdel med att en hemsida ligger p en privat dator och inte p ett webbhotell?
    En sida p ett webbhotell kostar inte mnga kronor om ret.
    Hller med om att hemsidan med administration grna kan kosta lite mera - Forumet r min motivation att vara medlem.

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlgg
    Hej!
    Nr jag kollar dokumenten RCFF Ekonomi 2016 och Budget RCFF 2017 s ser jag att frbundet lgger ner vldigt lite pengar, (280 kr) p driften av hemsidan, vilken r central och superviktig fr RCFF.
    r det s att hemsidan krs p Hankes personliga dator?
    Borde inte RCFF i s fall kpa in och ga, dator och tillbehr, program m.m. som den IT-ansvarige anvnder?
    Finns ngon inventarielista upprttad?

/Ville

Flahultarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    444
    Jobb
    Mnsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

Standard

Citat Ursprungligen postat av pgrts Visa inlgg
    Finns det ngon frdel med att en hemsida ligger p en privat dator och inte p ett webbhotell?
    En sida p ett webbhotell kostar inte mnga kronor om ret.
    Hller med om att hemsidan med administration grna kan kosta lite mera - Forumet r min motivation att vara medlem.
    Delar din syn, forumet och frskringen sger jag. Kunde grna tnka mig ett mer utvecklat (?) forumverktyg, ffa skning fungerar iaf fr mig vldigt dligt. Fr knappt ngra trffar ven om jag sker brett. Och det r en av huvudfunktionerna i ett forum anser jag.

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    2 932
    Jobb
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Vad jag vet s hyr vi in serverplats precis som alla andra p ett webbhotell. Vi har kpt loss hemsidemotorn. Vad r problemet? r det fr billigt eller fungerar hemsidan otillfredstllande?
    Ove (AM) Nielsen

Standard

Eftersom frgan var s specifik
    Jag vet inte om det r ngon mer n jag, men fr mig gr forumet inte att n ibland. Jag mrker det ca en gng i veckan och d brukar det ta mellan 1 och 3 timmar innan det gr att komma t sidan igen. Igr var den tex nere frn ca 15:00 och resten av kvllen. Jag har inga problem att surfa p andra sidor nr det hnder och det r bara rcflyg.se som det blir s med.
    Jag har ingen aning om vad det beror p och det str mig inte s mycket.

uffe_46s avatar
    Reg.datum
    Jul 2015
    Inlgg
    311
    Jobb
    Systemingenjr
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

Standard

Citat Ursprungligen postat av AM Visa inlgg
    Vad jag vet s hyr vi in serverplats precis som alla andra p ett webbhotell. Vi har kpt loss hemsidemotorn. Vad r problemet? r det fr billigt eller fungerar hemsidan otillfredstllande?
    Nja, om man spra www.rclyg.se via IP som kommer man till Satellithuset i Limmared AB och enligt deras hemsida se det mer ut att vara en internet/ fiber leverantr och inte ett webhotell http://www.limmared.com/. Fr tillfllet fungera denna hr webplatsen bra, men i brjan av ret var det en hel del strul

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    2 932
    Jobb
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Ok, jag antar att det r vr IT-ansvariga som fr ta den diskussionen.
    Det blir en uppgift fr den nya styrelsen att se ver stadgar och rutiner.
    Ove (AM) Nielsen

Villes avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    311
    Klubb
    Skellefte RadioFlygKlubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av AM Visa inlgg
    Hej!
    Ove, jag reagerade bara p att driften var s billig. Hemsidan funkar oftast bra, och att driften r billig r ocks bra. Vad jag frstr s har RCFF kpt loss hemsidedatorn om n du skrivit hemsidemotorn?
    Nr det gller hemsidan och driften av den, och eftersom den r central och superviktig fr RCFF, s tycker jag att frbundet ska frskra sig att hemsidans drift inte str och faller med endast en man. Det kanske r tnkbart att utbilda ytterligare IT-personer?
    Tycker det vore bra om en inventarielista kunde ing i dokumentsamlingen till rsmtet. Du har nmnt att RCFF har ett skyddsnt som klubbar kan lna, och kanske finns det andra nyttigheter i RCFF-skrubben till medlemmarnas frfogande?

/Ville
    Senast redigerat av Ville den 2017-05-03 klockan 09:31.

JonasHs avatar
    Reg.datum
    Nov 2016
    Inlgg
    463
    Jobb
    .
    Klubb
    Mlndals MF

Standard

Tydligen fler som tycker att det hr r snudd p komiskt/tragiskt. Finns att beskda p svenktmodellflyg.se

Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	komik.jpg 
Visningar:	204 
Storlek:	120,5 KB 
Id:	62635

Villes avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    311
    Klubb
    Skellefte RadioFlygKlubb

Standard

Tycker det visar att frgor kring vrt frbund engagerar och r viktiga. Kan ocks tolkas som skribentens avundsjuka fr att dennes favoritforum i stort sett har dtt...

/Ville

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •