Reklam

 
Sidan 10 av 19 FörstaFörsta ... 56789101112131415 ... SistaSista
Resultat 181 till 200 av 365

Ämne: Huvudtråd för årsmöte 2017

  1. #181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av K-Å Visa inlägg
    Att anse att shootout skulle vara lokala evenemang är märkligt då deltagare från flera länder deltar och antalet deltagande piloter är högt, vi har inte några mastodont evenemang i detta land längre
    Det måste väll ändå anses som lokalt eftersom det krävs att man åker dit för att kunna vara med. Man kan se det som att bidraget bara gynnar dom som har råd att åka dit.

  2. #182
    Micke.Falos avatar
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    152
    Jobb
    Ägare MRC AB
    Klubb
    ÖMFK Östersunds Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlägg
    Det måste väll ändå anses som lokalt eftersom det krävs att man åker dit för att kunna vara med. Man kan se det som att bidraget bara gynnar dom som har råd att åka dit.
    Haha. Jaa var man än förlägger en träff så blir den lokal :-D Gnälla för gnällandets skull?
    "we have a long way to go and a short time to get there"
    SA3BED

  3. #183

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av K-Å Visa inlägg
    Intressanta diskussioner med ibland alternativa fakta
    K-Å att hålla på att insinuera att folk ljuger är extremt dålig stil. Om det lagts fram osanningar eller om du anser att vissa slutsatser är fel så fram med korten.

  4. #184

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Micke.Falo Visa inlägg
    Haha. Jaa var man än förlägger en träff så blir den lokal :-D Gnälla för gnällandets skull?
    Haha, nä. Östersund är min närmaste stad(bor dock en bit ifrån för tillfället)så jag borde inte gnälla om pengar går till den meetingen. Ger bara mina åsikter

  5. #185

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Träffar där RCFF-medlemmar är välkomna finns väl spridda över stora delar av landet och finns det ingen tillräckligt nära så får man väl se till att den egna klubben ordnar en inbjudningsträff?
    Ekonomiskt verkar det ju inte som att någon har nekats om de bett om hjälp.

    Shootouts (gun battle between armed groups enligt Wiki ) kan man kanske bevista i någon förort till de större städerna en kväll om man är intresserad av sådant :-)
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  6. #186

    Standard

    pgrts: Alla har inte en klubb nära och det är väll dom som behöver hjälpen mest.
    Senast redigerat av SniffSwe den 2017-04-29 klockan 07:53.

  7. #187

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlägg
    pgrts: Alla har inte en klubb nära och det är väll dom som i så fall behöver hjälpen mest om det ska delas ut bidrag lokalt.
    Är man intresserad av att flyga med andra utan att åka och träffas så finns det säkert lösningar för det.
    Förr flög man och skickade brev (senare epost) där man skrev ner sitt resultat. Nu använder man oftast forum för den typen av utmaningar.
    Skulle man behöva pengar för något i samband med det (priser?) så tror jag nog att det hade gått igenom vid en ansökan :-)
    Vill man inte ha något och inte vara med i något så är ju inte det heller något problem?
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  8. #188

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlägg
    pgrts: Alla har inte en klubb nära och det är väll dom som behöver hjälpen mest.
    SniffSwe, nu kan jag inte hålla mig längre, du menar väl inte väll såvida du inte avser hopfogning som skett genom vällning. Du är ju en klok man och du vill väl...

    /Ville

  9. #189

    Standard

    pgrts: Jo det är sant och jag förstår Jag började flyga när jag var runt 11-12 år och då var jag den enda som höll på med det inom 5 mil. Ingen simulator och knappt något internet. Fältet var en liten gräsplan omgiven av hög skog som jag cyklade till med flygplanen i en hemmagjord vagn bakom. Flög 1 min och sen cykla hem igen för att laga, om och om igen. Jag brukar nu för tiden tänka att det var ju då jag behövde hjälp, inte nu. Om det finns sådana idag så blir ju dom hjälpta av sådant som gynnar alla modellflygare, dom är föga hjälpt av att etablerade klubbar med många medlemmar och meetings med internationellt deltagande får hjälp.

    Där har vi kanske orsaken till mitt gnällande - taskig uppväxt med RC-förbannelsen ^^ och kanske finns det inte ens sådana "skogsmullar" idag, men man ska komma ihåg att dom kan finnas även om dom inte syns

  10. #190

    Standard

    Ville: Hahaha! Jag kan inte stava, det är väl(!) bara det ^^

  11. #191

    Standard

    Är fortfarande intresserad av att veta vilka som är revisorer och hur dom är valda.

    /Mats

  12. #192

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av senmathal Visa inlägg
    Är fortfarande intresserad av att veta vilka som är revisorer och hur dom är valda.
    Här finns de senast valda: http://www.rcflyg.se/forum/cmps_inde...ageid=styrelse
    Dock är ju deras mandatperiod över, så frågan är huruvida dom är aktiva. Sen hittar jag inte protokollet från årsmötet där dom valdes, men det kanske bara är jag som letar dåligt.

  13. #193

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    480
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard

    Jag tycker SniffSwe formulerar mina "önskemål/tankar" bra i inlägg #164 och #152.

    Forum, försäkring och lobby map regler och lagar. Bidrag och events kan ligga i en "fond" så det blir mer tydligt.

    Personligen flyger jag helst ensam på någon blåsig klippkant eller slowfly i hagen utanför huset och har obefintligt intresse av meetings, klubbar och annat. Jag har upplevt det härliga i klubb och klubbfält också och förstår till fullo den biten men det var en annan tid och en annan jag, men jag stöttar gärna sådant via medlemsavgiften.

    De flesta nytillkomna RC-flygare jag träffat är "solo" men har ofta en stark onlinenärvaro så jag skickar dem hit.

    Jag har nyligen betalt medlemsavgift för 2017.
    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

  14. #194


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Vi liksom i stort sett alla andra klubbar i landet anordnar "inbjudnings-meetings" årligen utan att ha en budget som kräver att andra står för fiolerna - som tydligen är standard så snart man kallar meetinget för "RCFF Shootout". Så helt klart talar representanterna för Östersundsklubben i egen sak.
    Roger

  15. #195


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Mjoelner - här hittar du dokumenten runt årsmötet avseende verksamhetsåret 2012 -http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/38250-Kallelse-till-%C3%85rsm%C3%B6te-i-RCFF-21-22-september-2013
    Det är väl det senaste årsmötet såvitt jag kunnat se.
    Roger

  16. #196

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Mjoelner - här hittar du dokumenten runt årsmötet avseende verksamhetsåret 2012 -http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/38250-Kallelse-till-%C3%85rsm%C3%B6te-i-RCFF-21-22-september-2013
    Det är väl det senaste årsmötet såvitt jag kunnat se.
    Roger
    Jodå, jag har hittat den tråden, men hade missat att protokollet fanns med i bifogade filer i första inlägget. Jag antog felaktigt att de filerna enbart var dokument inför årsmötet.

  17. #197


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Mjoelner - det gjorde jag också till dess jag gick igenom allt för att hitta just årsmötes-protokollet...
    Roger

  18. #198

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Vi liksom i stort sett alla andra klubbar i landet anordnar "inbjudnings-meetings" årligen utan att ha en budget som kräver att andra står för fiolerna - som tydligen är standard så snart man kallar meetinget för "RCFF Shootout". Så helt klart talar representanterna för Östersundsklubben i egen sak.
    Roger
    Hej Roger och alla andra!
    Det finns säkert de som ser ditt inlägg som ett avundsjukt inlägg, alltså att bidrag går till meetings med mera, medans andra tycker att det är helt ok och att RCFF´s arbetssätt är helt ok.
    Du har själv påtalat att förbundet växer och i och med det kommer det in mera pengar att förvaltas på bästa sätt. Men vad bästa sätt är, är frågan? Pengarhögen kommer att fortsätta växa om vi inte spenderar det på något! Och ju mera pengar det finns att fördela ju mer avundssjuka och split kommer att utvecklas inom förbundet, var så säker.

    Håller med att det borde finnas någon form av styrschema vad gäller bidrag mm. Hur det ska utformas är en helt annan sak. Dessa frågor kunde kanske avhandlas på RCFF-klubbmöten på forumet?

    Jag tycker att styrelsen har uppfyllt RCFF ändamål i §1 bl.a. genom att de följt vad som stadgats.
    I stadgarna står bland annat att:

    Detta skall ske genom att:
    ...
    - Bistå medlemmar och klubbar med information och stöd
    - Sträva efter att göra modellflyget synligt i press, media och samhälle

    Nej, nu kommer jag inte skriva något mera i denna tråd.

    Lycka till!

    /Ville

    ps.
    Att förvaltningen skötts helt utan mandat är en helt annan fråga?
    Senast redigerat av Ville den 2017-04-29 klockan 11:13. Anledning: ny info!

  19. #199


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Ville - vår klubb behöver inga bidrag för att anordna våra årliga träffar eftersom vi har en ordnad ekonomi men det kan ju vara andra klubbar som är i mera behov än de få som hittills fått "bidrag" - men som kanske ändå drar sig för att ansöka om detta. Och vilka klubbar FÅR söka - bara "RCFF-klubbar" (vad det nu är) eller även s k SMFF-klubbar - eller de som är helt fristående ? Och har RCFF mera intäkter än kostnader så är ju det vanliga att sänka medlemsavgiften - då upphör det "problemet". Sen finns det ju även andra förslag i denna tråd som är vettiga.
    Roger

  20. #200
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Min dröm om ett Shootout är att modellflygare från hela landet - och gärna från våra grannländer - kan träffas, flyga, mingla och ha roligt.
    En smidig lösning är att en lokal klubb håller i arrangemanget och RCFF kan stötta ekonomiskt för hyra av elverk, vatten, högtalaranläggning, etc. Vi har säkerhetsnät att låna ut till evenemanget.

    Drömmen är också att kunna hålla ett Shootout i Norr, mellansverige och södra Sverige varje år. Det blir en Win-Win situation för den lokala klubben samt RCFF. Största vinnaren torde vara modellflyget som helhet i landet.
    Ove (AM) Nielsen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •