Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Mitt första quadbygge

  1. #21

    Standard

    Dom första var ju svårslagna om man tittar på pris, jag tar ett par av dom. Tackar för tipset.

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

  2. #22

    Standard

    Snyggt!

    Men du tappar radio-signalen väldigt lätt. Är det som det såg ut, mest när du kör mot dig? I så fall är det nog för att ramen skymmer mottagar-antennen.

  3. #23
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlägg
    Snyggt!

    Men du tappar radio-signalen väldigt lätt. Är det som det såg ut, mest när du kör mot dig? I så fall är det nog för att ramen skymmer mottagar-antennen.
    Ja, nåt fel tror jag det är. Tyvärr har jag inte rssi-varning: Jag får fundera på vad som kan vara fel och placera om antennerna.

  4. #24
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Är inte helt nöjd med mottagningen från vtx:en heller. Ska testa att flyga med högre effekt och även med en ny antenn. Den gamla har fått sina smällar redan

  5. #25
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlägg
    Snyggt!

    Men du tappar radio-signalen väldigt lätt. Är det som det såg ut, mest när du kör mot dig? I så fall är det nog för att ramen skymmer mottagar-antennen.
    Nu har jag flyttat fram antennerna och jag monterade mottagaren precis under överdelen av ramen så att antennerna kunde komma högre upp. Hoppas att det hjälper. Nya tester imorgon

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1157.jpg 
Visningar:	94 
Storlek:	102,2 KB 
Id:	62790

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av morrow Visa inlägg
    Skoj. Såg bra ut, gissar att det är lite läskigt att ta steget upp och köra med lite större grejer. Bra att grejorna verkar vara stryktåliga. Blir att öva mycket simulator och mini quadcopter innan jag vågar mig på den större varianten. (som inte har kommit iväg från Kina än). Flög du Fvp eller vanligt?
    Vilka 4S batterier blir det sedan och från vart?

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
    Tja.
    Vad kör du med för simulator?
    Mvh Rickard

    Skickat från min LON-L29 via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •