Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Skall tydligen inte flyga någon Aurora 90

  1. #1

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard Skall tydligen inte flyga någon Aurora 90

    Beställde och fick en Aurora 90 från BG för en månad sedan fick den men upptäckte att det var en Flysky motagare i den istället för Frsky, det jag som hade klantat mig och beställt fel, lyckades att sälja den och beställde en ny. Den kom i onsdag i veckan, nu med rätt motagare , men när jag prova så var motor 2 stendöd, kolla i Blheli configrator hitta ESC 1, 3, 4 men inte tvåan, så har beställt en ny 4 in1 ESC och reklamerat.

    Så nu står mitt hopp till att EMax BabyHawk - 85 mm kommer från Rcflight på måndag och att den funkar
    http://www.rcflight.se/visaprodukt.a...less-drone-pnp

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	esc.jpg 
Visningar:	141 
Storlek:	288,0 KB 
Id:	62501

  2. #2
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Attans vilken otur. När det väl börjar att strula så tar gärna Murphy över

  3. #3
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Jag lyckades förstöra min esc på 90GT och beställde nytt men fick ett trasigt Ny är på väg och lyckligtvis beställde jag från RC Tech så då går det undan med leveranserna

  4. #4

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Nu har Auroran flugit och den flyger bra, men har bara testa i LOS, det var för mörkt för FPV. Det kom en ny 4 In1 Esc idag, BG skicka utan kostnad, lite pill att byta den då den satt längst ner i "stacken", Inte speciellt imponerad av hur man skruvat ihop den på fabrik, ett par skruvar va fel dragna och satt som berg, visa hål var "skäggiga" av kolfiber, fick rensa dessa för kamerhållaren skulle passa bra, synd för tanken bakom konstruktionen är bra

  5. #5
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Kul att den flyger bra! Har du dvr-inspelning? Ser fram emot en liten film snart i så fall

    Jag väntar på ny esc. Den jag köpte från RC-tech passade tyvärr inte. Den hade en bec på bara 0,5A och klarade således inte av att driva fc, vtx, kamera och mottagare Man lär sig ngt nytt varje dag

  6. #6

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Den där Auroran har jag fått för mina synder skull, någon dvr i inspelning blev det inte, testa dagen efter och då börja RSSI signalen att larma och den rasa ner på ett avstånd av ca 20m, kolla motagaren det visa sig att när montera antennen så hade man kvaddat den lilla lilla kontakten, så den hänge bara fast med smällt lim. Beställde ny motagare från BG och den kom i slutet på förra veckan, lödda dit den under helgen och testa inne, den flög jätte fint. Ut och prova i LOS efter en minut gjorde den en vacker spiral mot backen. Vänster motor fram hade lagt av, skruva och lödda loss den och testa med en annan ESC och den bara hacka med den också, så en lindning har gått i den Så nu har jag beställt 2 nya motorer från BG och sitter och funderar på om jag ensam fixar handelbalansen mot Kina .......
    Tur man har Babyhawken så man någon att flyg med i trädgården ....

  7. #7

    Standard Skall tydligen inte flyga någon Aurora 90

    Lät inge vidare det där. Vilken otur, minst sagt. Har inte drabbats av sådan otur med min. Däremot var min kamera helt ur fokus och de där små linserna är limmade i gängorna. Chansade och vred loss med polygripen. Gick bra! Tyvärr så är ligger fokusläget på linsen precis där gängorna slutar så det är verkligen inte bra, men bättre än ursprungligt.

    Har dock hyfsat problem med räckvidden (DSMX) om jag flyger runt knuten på huset (rate mode) så går den som hastigast in i failsafe (=angle mode enl mitt val) , tappar höjd men rätar ju upp sig. Bara för ett ögonblick. Sedan kommer den åter i rate mode och jag får kontakt. Irriterande.
    Senast redigerat av Aner den 2017-06-05 klockan 17:19.

  8. #8

    Standard Skall tydligen inte flyga någon Aurora 90

    Citat Ursprungligen postat av Aner Visa inlägg
    Lät inge vidare det där. Vilken otur, minst sagt. Har inte drabbats av sådan otur med min. Däremot var min kamera helt ur fokus och de där små linserna är limmade i gängorna. Chansade och vred loss med polygripen. Gick bra! Tyvärr så är ligger fokusläget på linsen precis där gängorna slutar så det är verkligen inte bra, men bättre än ursprungligt.

    Har dock hyfsat problem med räckvidden (DSMX) om jag flyger runt knuten på huset (rate mode) så går den som hastigast in i failsafe (=angle mode enl mitt val) , tappar höjd men rätar ju upp sig. Bara för ett ögonblick. Sedan kommer den åter i rate mode och jag får kontakt. Irriterande.
    Liten uppdatering på min egen kommentar. Har flugit intensivt med maskinen en vecka nu (ca 70 laddningar på 5 lipos) och det verkar nog inte vara räckvidden som är mitt problem. När man pressar den lite hårdare, ex en skarp bank-sväng eller loop, så fuckar den upp och tappar stabiliteten och "faller" liksom igenom och börjar svaja som ett fallande löv. Brukar hämta sig strax innan marken tack och lov. Det är som att den tappar thrust:en eller kanske snarare orienteringen och inte riktigt vet vad den ska ta sig till. Misstänkte först att det kunde bero på att spänningen dippade under vissa manövrar, men det verkar inte finnas ngt samband om man kollar på spänningen på OSD under tiden. Det händer även då spänningen är runt 8 V (2s). Det är mer som att mjukvaran inte klarar av ngt mer avancerat än att cruisa runt, vilket är mkt tråkigt.
    Vet inte om det finns ngn tuning i Betafligt som får bukt med detta. Jag kör "stock settings".

    PS. Menar inte att kapa tråden, utan tänkte att det är väl bra att använda bef. tråd gällande Aurora 90. D.S
    Senast redigerat av Aner den 2017-07-22 klockan 17:28.

  9. #9

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Det är helt OK att lägga in i mina trådar, så länge man håller sig något så när till ämnet, gränsen går vid recept på rabarberpaj Och den Auroran bara fortsätter att strula löda in ny motorn när den kom och den flög igen för en kort stund ........ sen kom rssi alarm och den gick i backen, hämta och bröt och satte på spänningen igen, samma visa igen räckvidd. Motagare två hade lagt av..Så fram med lödkolven och löda dit en Frsky XM motagare och en lös buzzer (buzzeren satt på det gamla mottagarkortet ) Nu flyger den igen, men drar duktigt med ström, skickar med en dvr inspelning från i onsdags denna vecka, lite feg flygning då jag inte litar helt på den där manicken, om ni undrar över mellanlandning på fältet så var det för att koppla in fläkten i glasögonen pga av immbildning. En annan ska jag märkte var att bilden fryser för en kort stund efter en flipp, se ca 4:40 in i videon, på slutet att tappa jag video signalen helt och orkar inte för tillfället bry mig för varför


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •