Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: PajalaKolariWoodShipMeet 9-11/6 2017

  1. #1
    338federals avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    127
    Jobb
    Affärsbiträde samt OV i Sverige och Finland
    Klubb
    kanske egen i byn snart

    Standard PajalaKolariWoodShipMeet 9-11/6 2017

    Tredje gången arrangerar vi en träff för rc. Flygplan helisar vad som nu kan köras i luft och mark. Men mer för luft. Platsen är i Finland nära Ylläs skidort denna se länk http://lentopaikat.fi/aavahelukka-efaa/ . Finns ingen elektricitet så elverk är bra att ha med. Stugan rymmer några personer men tält och husbil får plats i närheten. Eller så bokar man själv rum i byn Äkäslombolo. Fråga via PM om ni har frågor eller i tråden.

    Rc plan har bra startbana. Asfalterad ca 800m tror jag det var. Flyg höjden är mycket hög. Var tvungen att söka tillstånd och sökte maximal höjd upp till 900m. Men då kanske måste man kontakta Kittiläs flygtorn.

    Alla är välkommna

  2. #2
    338federals avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    127
    Jobb
    Affärsbiträde samt OV i Sverige och Finland
    Klubb
    kanske egen i byn snart

    Standard

    Minska volymen. Blåsigt som tusan men janne kan hantera ändå sin Goblin 700 KSE. Impeller flög med en bensinare yak i stormen. Gick bra det med. https://www.youtube.com/watch?v=K63xjmosrAs

  3. #3
    338federals avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    127
    Jobb
    Affärsbiträde samt OV i Sverige och Finland
    Klubb
    kanske egen i byn snart

    Standard

    Haloj alla flygare. Inte många veckor kvar och snön smälter. Jag hoppas att flera kan komma förbi och visa sina godingar. Vi ses hoppas jag.

  4. #4
    338federals avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    127
    Jobb
    Affärsbiträde samt OV i Sverige och Finland
    Klubb
    kanske egen i byn snart

    Standard

    Halloj mina vänner. Nu till helgen börjar pkwsm. Vi är nu ca 10-15 piloter. Skulle vara coolt med lite flygplans folk. Många som är nu på väg är rcheli piloter. Några plan.
    Välkommen boys and girls.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •