Reklam

Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Hobbyking och sanningen

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard Hobbyking och sanningen

Jag handlar inte jätteofta på Hobbyking nu mera, men de gånger jag gör det så blir det inte rätt nu mera.

Jag har blivit lurad på pengar av deras kundtjänst (orkar inte dra en process internationellt) där de lovade mig refund tills jag returnerat varorna, sen jäklar var det annat ljud i skällan. De snodde mig på 500spänn med brott mod.

Batterier med exakt samma spec har HELT olika format.... Dem försökte få mig satt tro att utvecklingen av lipo är kontinuerligo ch att nya moderna batterier är annorlunda mot äldre. Ja, för all del men knappast med sappa spec på hemsidan och SAMMA artikelnummer!

Vasamodel special -Det händer i Ljungby såklart!

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

Sen det roligaste jag ville komma till här, deras nya SU35. Såg kul ut på bilden så jag beställde en sådan. $87 kostade den och var PNP, dvs plug and play.

Sälja saker billigt och till ofta rätt låg kvalitet är ju okej, men dem kan väl för tusan hålla sig till sanningen och inte luras?

"The PnP version comes with a 2212-2450KV brushless motor, 40A ESC, 9g servos and 6x4 propeller plus all assembly parts. All you require is a radio / receiver system and Lipo battery. You’ll be flying in no time."

Ken1s avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Sia Glass AB
    Klubb
    Falkenbergs Modellflygklubb

Standard

PnP hehe, undrar vad man då får när man köper en byggsats.En hög med cellplast, elektronik komponenter och färg? Luras är dem duktiga på. Jag fick exakt samma svar som dig angående ackarna.Vilket jag har lite svårt att tro. Ska se hur långt det går att dra det med deras service.��
    EDF Pilot och Slöinge bo! :P
    Google är en sökmotor, Goggles är glasögon.

Standard

Har man betalt med kreditkort så kan man alltid kräva kreditbolaget på pengar, men även om man betalt med betalkort (dvs som nog de flesta av oss gör), så kan man reklamera kortköpet hos banken.

Det var det jag gjorde förra gången HobbyKing jävlades. Dom påstod att dom skickat sakerna, kom med olika försändelsenummer, etc, men inte fan kom grejerna (jag hade betalt för expressfrakt). Jag tom lurade ut vilken fraktfirma som det sista försändelsenumret tillhörde och skrev till dom. Fick svar att det försändelsenummer jag angivit inte fanns i systemet. Då lackade jag ur, sammanfattade all dokumentation jag hade (beställning, bekräftelser, chatloggar, etc) och reklamerade kortbetalningen hos banken. Det tog typ två månader eller nåt sånt, men sen fick jag pengarna tillbaka.

Reg.datum
    Aug 2013
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

Standard

Jag reklamerade två "Adjustable Retract and Door sequencer w/Display" Jag fick insatt pengar på HK kontot för en, nu väntar jag på svar om varför inte två som var överenskommet. Men överlag har det fungerat bra med reklamationer. Denna gången behövde jag inte ens göra någon video som visar på när det är kasst.

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mjoelner Visa inlägg
    Har man betalt med kreditkort så kan man alltid kräva kreditbolaget på pengar, men även om man betalt med betalkort (dvs som nog de flesta av oss gör), så kan man reklamera kortköpet hos banken.

Det var det jag gjorde förra gången HobbyKing jävlades. Dom påstod att dom skickat sakerna, kom med olika försändelsenummer, etc, men inte fan kom grejerna (jag hade betalt för expressfrakt). Jag tom lurade ut vilken fraktfirma som det sista försändelsenumret tillhörde och skrev till dom. Fick svar att det försändelsenummer jag angivit inte fanns i systemet. Då lackade jag ur, sammanfattade all dokumentation jag hade (beställning, bekräftelser, chatloggar, etc) och reklamerade kortbetalningen hos banken. Det tog typ två månader eller nåt sånt, men sen fick jag pengarna tillbaka.
    Citat Ursprungligen postat av flygrc Visa inlägg
    Jag reklamerade två "Adjustable Retract and Door sequencer w/Display" Jag fick insatt pengar på HK kontot för en, nu väntar jag på svar om varför inte två som var överenskommet. Men överlag har det fungerat bra med reklamationer. Denna gången behövde jag inte ens göra någon video som visar på när det är kasst.
    Jag vill inte ha pengarna som store kredit. Jag ville dessutom ha tillbaka fraktkostnad tur och retur. Lång historia, men i korta drag beställde jag ett flygplan och fick en kartong med en tegelsten i. Det finns inte på kartan att jag lägger en spänn på att dem är oärliga. Det var väldigt tydligt att dem gjort en fuling. Jag fick pengar för modellen och frakten till mig och vart lovad pengar för returfrakten, men när jag skickat lådan så sa dem plötsligt nej.

De ljög med brått mod, lurade mig. Tyvärr tror jag inte VISA tar denna typ av problem.

Standard

Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Jag vill inte ha pengarna som store kredit.
    Reklamerar du köpet hos banken, eller kortbolaget, och det går igenom så får du reda pengar på ditt bankkonto.

Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Tyvärr tror jag inte VISA tar denna typ av problem.
    Jag tycker du ska försöka reklamera köpet. Om du har använt kreditkort (dvs krediten på kortet) så har VISA ingen val annat än att hantera det eftersom konsumentkreditlagen kräver det. Min erfarenhet av att via banken (Swedbank) reklamera betalningen var god, dom kändes proffsiga och det var inte alls svårt. Ring och prata med din bank och se vad dom säger.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •