Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 46 av 46

Ämne: Hobbyking och sanningen

  1. #41

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    532
    Jobb
    Möbelmontör
    Klubb
    RFK Ikaros

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Cox Visa inlägg
    Jag har inte beställt någonting på backorder, det vore ju bara dumt...

    Jag har bara beställt/köpt det som finns på lager. Order har sedan varit under "processing" utan att det uppdateras till backorder eller out-of-stock. Man kan inte få något leverans besked eller cancellera ordern på sin ordersida eftersom den inte är färdig "processad".
    Vad säger dom om ordern då när du pratat med dom?

  2. #42
    Coxs avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    229
    Klubb
    Karlstad MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zeno Visa inlägg
    Vad säger dom om ordern då när du pratat med dom?
    Det här verkar inte vara något ovanlig alls, som jag förstår det. En av varorna som jag har betalat för finns inte på lager just nu men det kommer att finnas i lager igen närsomhelst, de har försäljaren fått konfirmerat. Det är bara det att de inte kan ge ett specifikt datum för detta.

    Det känns ju jättetryggt att veta, då kan jag lugnt invänta en leverans så fort de får in varorna igen.

    Om jag absolut vill så erbjuder de även att jag istället kan cancellera just de sakerna som inte råkar finnas på lager just nu. Jag får då ersättning för just de varorna som avbeställs och de skickar det som de faktiskt har på lager.

    Vad tycker ni som brukar ha "tur" med era beställningar, skall man vänta eller inte?
    Kör så det ryker!

  3. #43

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Antar att du inte är i tidsknipa - i så fall beställer man ju från Sverige av någon som levererar samma dag - sen är det bara postnord som kan ta tid.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  4. #44


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Cox - lite märklig vill jag nog ändå säga att din "inte ovanliga" situation är. Säger absolut inte att den inte kan hända men att du med din orderhistorik på ett par order råkar ut för detta så ofta är verkligen inte vanligt. Jag själv och väldigt många klubbkamrater har handlat åtskilliga gånger ifrån HK utan att råka ut för detta så lite ovanligt tror jag fortfarande att det är. Men har dom erbjudit dig återbetalning av det som inte finns i lager så är det väl bara att acceptera detta och låta livet gå vidare. Och undvika HK för ditt vidkommande med tanke på dina egna erfarenheter. Jag kommer fortsätta handla därifrån när dom har prylar som jag behöver.
    Roger

  5. #45
    Coxs avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    229
    Klubb
    Karlstad MFK

    Standard

    Jag är nog mest sugen på att cancellera hela ordern, vet inget annat företag som skulle ta fullt betalt och sedan låtsas att processa ordern i 6 månader...
    Kör så det ryker!

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    532
    Jobb
    Möbelmontör
    Klubb
    RFK Ikaros

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Cox Visa inlägg
    Jag är nog mest sugen på att cancellera hela ordern, vet inget annat företag som skulle ta fullt betalt och sedan låtsas att processa ordern i 6 månader...
    Dom finns tyvärr både här och där. Jag hade plockat bort grejerna dom inte hade i lager, förutsatt att det inte var någon av "huvudgrejerna" du beställde.
    Annars hade jag också cancellerat hela ordern och beställt ifrån annat företag.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •