Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 44 av 44

Ämne: Erfarenhet av att köpa balsa/ply ARF från HobbyKing?

  1. #41

    Standard

    Den där ser rätt skoj ut den med Fast nu har jag ju precis fått hem min Pitts, så jag får nog hia mig lite.

  2. #42

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mjoelner Visa inlägg
    Den där ser rätt skoj ut den med Fast nu har jag ju precis fått hem min Pitts, så jag får nog hia mig lite.
    Är du nöjd med kvalitén på byggsatsen för din Pitts?

    //Rickard

  3. #43

    Standard

    Gärna lite bilder och tankar om vad du tycker är ju väldigt svag för pitts

  4. #44

    Standard

    Har ju knappt hunnit packa upp den, men det jag hunnit kolla på ger lite blandat intryck.

    Motorkåpan som jag fick med är lite skrapad, inte så kul, och dessutom går lackeringen inte att matcha mot kroppen (dvs inte en sportmössa att få linjerna att matcha), vilket är lite trist. Kroppen ser rätt bra ihopkommen ut, tror inte det ska vara nåt problem med glöd/bensinmotor, även om man får snickra en egen "motorbur". Faktum är att landställsfästet ser ut att vara rejält. Mycket bättre än på min Extreme Flight Extra (som jag fortfarande inte fått ihop).

    Länkagedetaljer, etc är skräp och CA-gångjärnen är styva som plektrum, så det blir nog till att byta ut en del saker.

    Manualen är kanske bättre än HKs normala dokumentation (jag vet inte, har aldrig köpt en modell från HK förut), men den är inte i närheten av t.ex. Hangar-9 eller Great Planes.

    Jag får fixa en montagetråd sen. Ska laga min Poison innan jag ger mig på denna.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •