Reklam

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Glöddrivare?

Standard

Citat Ursprungligen postat av senmathal Visa inlägg
    Mom GD 2 funkar hur bra som helst med fyrtaktstift. Tycker det verkar skumt att det inte skulle fungera.
    "Mom" vet jag inte vad det är, men min Transfunk gillar inte fyrtaktsstift. Jag tror faktiskt det är en GD1 jag har. Funkar hur bra som helst med andra stift, men OS-F glöder inte hur man än justerar. Det jag hörde från en gammal klubbkamrat var att det var nåt som behövde ändras för att det skulle funka med OS-F.

Jag använder knappt glowdrivern numera. Jag har även en inbyggd i min "power-panel", men helt ärligt, två parallellkopplade D-batterier funkar skitbra och går att ha i fickan, så jag använder oftast den lösningen för glödström.

Standard

Mom betyder att o sitter väldigt nära i på tangentbordet GD 2 har väl två IC-kretsar vilket inte GD 1 har om jag förstått det rätt.

/Mats

Standard

har kvar ett par satser av GD 2 liggande.. Köpte dom 10 sista satserna som inge stendal hade kvar när han lade ner transfunk.'
    höll på och byggde o lagade såna här ett par år i klubben på 90 talet.
    har haft min gd1 a sen -89.bästa drivarna under flera decennier enligt min mening.
    har inte kört metanol på nåt decennium så det har blivit liggandes.
    ska flytta till nytt hus om några veckor och de grejerna ligger i ett förråd en bit från stan.
    PM:a mig så kan jag nog hämta upp om det är intressant.
    som sagt...man ska inte kasta bort nåt.. hehehe

//Patrik.

Standard

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	GloDriverMod.jpg 
Visningar:	61 
Storlek:	37,6 KB 
Id:	62781Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	GloDriverMod2l.jpg 
Visningar:	61 
Storlek:	199,3 KB 
Id:	62782

Min Transfunk Glöddrivare har tjänstgjort sedan 1978. med modifiering enligt bilderna. Jag hade från början ett litet rör från boxens lock, så att jag kunde ställa in trimpotentiometern på kretskortet. Efter att ha kollat några olika stift och vilka inställningar de behövde, skaffade jag en 11-stegs omkopplare, en numrerad ratt och några motstånd, och ersatte trimpotentiometern. Inga problem med OS-F fyrtaktsstift !

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •