Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Flytväst för plan och quadar?

  1. #21

    Standard

    Får man undra varför du inte vill ha fast monterade flytmedel utan vill ha uppblåsbart?
    På ett plan kan man väll bara fylla kroppen med flytmedel(frigolitbitar i påsar, bitar skurna ur badleksaker)? Så gör man med RC-båtar.
    Efter att jag sett flytvästen så får jag för mig att du tänker flyga något tyngre än Mavic och enklare plan?

  2. #22
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlägg
    Får man undra varför du inte vill ha fast monterade flytmedel utan vill ha uppblåsbart?
    På ett plan kan man väll bara fylla kroppen med flytmedel(frigolitbitar i påsar, bitar skurna ur badleksaker)? Så gör man med RC-båtar.
    Efter att jag sett flytvästen så får jag för mig att du tänker flyga något tyngre än Mavic och enklare plan?
    Nej det är mavicen jag ska flyga med. Jag ska kolla hur mycket själva mekanismen på flytvästen väger samt se om jag kan hitta riktigt små kolsyrepatroner. Jag tror att cykelhandeln har små rackare och ska se om de passar.

    Det är fult och otympligt med stora frigolitbollar men kanske får bli det ändå.

  3. #23

    Standard

    Okej, jag är rätt säker på att flytväst-mekanismen är mycket tyngre än bollarna, även med mindre patron och mindre ballong

    Att det blir fult håller jag med om, men hur blir den uppblåsbara lösningen snyggare menar du? Det finns ingenstans att gömma den på Mavicen vad jag vet så den lär också hamna utanpå.

    Jag skulle kunna tänka mig att istället för bollar skulle man kunna göra typ "fenor" som ser lite aerodynamiska ut. Då kan det nog bli rätt snyggt med rätt färg på

    Typ såhär:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	flot2.jpg 
Visningar:	80 
Storlek:	31,0 KB 
Id:	62780
    Senast redigerat av SniffSwe den 2017-05-23 klockan 10:11.

  4. #24

    Standard

    "Projicera" Mavicens toppvy på en frigolitskiva av lämplig tjocklek och skär ut denna samt sätt fast under quaden (en platta med fyra "armar", där armarna längst ut kanske får dubbeltjocklek av frigolit för extra flytförmåga). Eller behöver Mavicen "fri" sikt neråt?

  5. #25
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlägg
    Okej, jag är rätt säker på att flytväst-mekanismen är mycket tyngre än bollarna, även med mindre patron och mindre ballong

    Att det blir fult håller jag med om, men hur blir den uppblåsbara lösningen snyggare menar du? Det finns ingenstans att gömma den på Mavicen vad jag vet så den lär också hamna utanpå.

    Jag skulle kunna tänka mig att istället för bollar skulle man kunna göra typ "fenor" som ser lite aerodynamiska ut. Då kan det nog bli rätt snyggt med rätt färg på

    Typ såhär:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	flot2.jpg 
Visningar:	80 
Storlek:	31,0 KB 
Id:	62780
    Vilken toppenidé! Någon borde starta tillverkning på dem Jag ska försöka mig på detta och återkommer med resultatet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •