Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: HSD Avanti 105mm

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard HSD Avanti 105mm

    Jag har sett HSD Avanti i många år nu, den premiärvisades på Jetpower 2014 om jag inte minns fel. Den fick snabbt byta namn till Super viper och kom i någon konstig färg som jag inte gillade, så den passerade under min radar. Jag hade inte förstått hur genialiskt Avanti-receptet var.

    När jag provat den lilla 70mm Avantin så började jag snegla på den större varianten som heter XS, men den var en smula stor för min turbin på 5kg och den kostade rejält med flis. 12000kr utan landställ, vilket blir över 20k inkl landställ, hjul och bromsar. Jag tyckte inte det gav bang for the buck helt enkelt.

    HSD Super viper, eller Avanti är en skumvariant för 105mm fläkt. Den finns även nu i turbinutförande och det är inte "bara" en konvertering utan det är en helt egen modell för turbin. Lucka på ovansidan, tank, catchtank och tom rökpump och belysning från fabrik. Den har även ett hårdare skum. Den kostar 12000kr fast inklusive allt utom turbinen. Då börjar det likna någonting

    Men.... jag kan bättre än HSD, så jag teamade ihop mig med en säljare på aliexpress som satte ihop ett kit bestående av modell inklusive servon, landställ, hjulbromsar men utan EDF-drivlinan.

    Lådan kom på en vecka i bra skick.

    Senast redigerat av henke2 den 2018-07-05 klockan 09:25.
    Superhero

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •