Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Thunder Tiger Innovator MD530 slutar med en krasch

  1. #1
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard Thunder Tiger Innovator MD530 slutar med en krasch

    Min kompis Kalle hade med sig sin Thunder Tiger Innovator MD530 och medan han stod och flög pratade han och en annan om ett känd problem med den. Problemet är att det helt utan förvarning bara lägger av och kraschar. På tal om problemet så får man se det hända framför kameran i denna videon.

    Hoppas ni tycker om videon.

    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  2. #2
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Beviset att 4 propellrar är bättre än 2

    Skämt o åsido så alltid tråkigt med en krasch.

  3. #3

    Standard

    Surt! Failsafes inställda rätt? ESC-cutoff? Orkar ESC leverera ström till mottagare mm när spänningen sjunkit i acken? Händer krascherna i slutet på acken eller när som? Osv... Måste ju gå att lösa.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #4
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Problemet med denna modellen är att all ström försvinner som om man stänger av en brytare som dom stod och pratade om medan han flög. Ingen skillnad oavsett hur ESC är inställd samt laddning på batteriet.

    Det visar sig att felet troligen ligger i batterierna som följer med då dom är specialgjord och har någon sorts inbyggt kretskort som strula till det har jag fått meddelande tillbaka från på RCGroups forum av någon som känner till detta problemet med denna modellen. Skall kolla upp mera med ägaren och sen kolla möjligheterna om det går att kringgå kretskortet på något sätt i hopp om att han kan få någon ordning på detta.
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •